يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۰۵۳۰
زمان انتشار: ۱۲:۵۰     ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
همزمان با سالروز تشکیل رژیم صهیونیستی؛
شاید در برخورد اول برای شما سوال باشد که به‌طور مثال وزارت خارجه اسرائیل چرا در مورد "آش‌رشته ایرانی" یا "گوجه سبز" یا مثلا "سریال پایتخت" اظهارنظر میکند؟! اما این موضوع حقیقت دارد، ورود نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی به عرصه رسانه و تلاش آنان برای اثرگذاری بر کاربران ایرانی واقعیتی‌ست که نباید ساده از کنار آن گذشت.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598-وحید عزیزی/ رشد چشمگیر میزان استفاده از شبکه‌های اجتماعی در بین مردم جهان، امری انکارناپذیر است که در سال‌های گذشته و بخصوص با توسعه پلتفرم‌های مختلف شرکت فیسبوک بخش قابل توجهی از جمعیت جهان را به خود مشغول کرده است.

شاید یکی از موفق‌ترین شبکه‌های اجتماعی در جهان "اینستاگرام" باشد که از همان ابتدای راه‌اندازی با قدرت شروع به کار کرد و بسیاری از رقبای خود را پشت سر گذاشت؛ محبوبیت اینستاگرام در ایران حتی از کشورهای دیگر نیز بیشتر است و همین عامل موجب شده توجه بسیاری از رسانه و سازمان‌های سیاسی به جایگاه این نرم‌افزار در بین مردم ایران معطوف گردد.

رسانه‌های فارسی‌زبان وابسته به آمریکا همچون "صدای آمریکا" و "رادیو فردا" و همچنین رسانه‌ی انگلیسی "بی‌بی‌سی" که از سالها پیش در بستر شبکه‌های ماهواره‌ای فعالیت میکردند اینک به شبکه‌های اجتماعی روی آورده و شاید به‌نوعی تمرکز خود را متوجه این عرصه ساخته‌اند.

اتفاقی که در بهبوهه تنش‌های اجتماعی سالهای اخیر کمتر مورد توجه قرار گرفته است، راه‌اندازی و توسعه صفحات مجازی فارسی‌زبان توسط نهادهای رسمی رژیم صهیونیستی است، صفحاتی که سعی دارد متناسب با ذائقه کاربران ایرانی و در راستای اهداف این رژیم گام بردارد.


شاید در برخورد اول برای شما سوال باشد که به‌طور مثال وزارت خارجه اسرائیل چرا در مورد "آش‌رشته ایرانی" یا "گوجه سبز" یا مثلا "سریال پایتخت" اظهارنظر میکند؟! اما این موضوع حقیقت دارد، ورود نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی به عرصه رسانه و تلاش آنان برای اثرگذاری بر کاربران ایرانی واقعیتی‌ست که نباید ساده از کنار آن عبور کرد.

رژیمی که تمام عناصر هویتی خود را بر محور اسلام‌ستیزی بنا کرده و رویارویی با جمهوری اسلامی ایران را جزو اساسی‌ترین پروتکل‌های خود قلمداد میکند چه انگیزه‌ای از ابراز دوستی با مردم ایران دارد؟ آیا این موضوع را میتوان انکار کرد که مقامات اسرائیلی همواره در تلاش برای اعمال تحریم و فشار اقتصادی علیه ملت ایران بوده‌اند؟ بیمارانی که سالانه بخاطر تحریم‌های دارویی در ایران جان خود را از دست میدهند و خانواده‌هایی که عزادار عزیزانشان میشوند را چگونه میتوان در کنار ابراز دوستی نهادهای اسرائیلی تحلیل کرد؟


نکته‌ی دیگری که می‌بایست مورد توجه قرار گیرد، همراهی و همکاری شبکه‌‌ی اینستاگرام با مراکز رژیم صهیونیستی است؛ هنوز فراموش نکرده‌ایم که در ایام شهادت سردار قاسم سلیمانی، شبکه‌ی اینستاگرام بسیاری از صفحات مجازی پربازدید ایرانی را بدلیل انتشار تصاویر سردار سلیمانی مسدود کرد اما صفحات مجازی وابسته به نهادهای رژیم صهیونیستی که دائما درحال توهین و تزریق اراجیف ناپسند علیه سردار ایرانی بودند علیرغم گزارشات ریپورتی که ارسال می‌شد با هیچ محدودیتی مواجه نشدند.

اینکه شبکه‌ی اینستاگرام همسو با نهادهای رژیم صهیونیستی گام بردارد و در فعالیت مجازی کاربران ایرانی اخلال ایجاد کند چندان جای تعجب ندارد و محل بحث نیست، آنچه اهمیت دارد این است که کاربران ایرانی خود را در زمین بازی نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی قرار ندهند، فالو کردن صفحات فارسی رژیم صهیونیستی اجر و قربی برای ما ندارد و صرفا موجب تکمیل چرخه تحریم و فشار علیه خودمان خواهد شد. بهترین اقدام در برخورد با این صفحات، ریپورت کردن آن بعنوان "هرزنامه" است، اینگونه شاید صدای واقعی کاربران ایرانی به گوش موسسین این صفحات برسد و از تلاش بیهوده‌ی خود برای فریب افکار عمومی مردم ایران دست بکشند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها