أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۱۰۱۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۶     ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
وزیر بهداشت آلمان با تائید مواضع آمریکا علیه سازمان جهانی بهداشت، این نهاد بین‌المللی را به تاثیرپذیری از برخی کشور‌های عضو خود متهم کرد.
به گزارش پایگاه خبری 598؛ به نقل از راشاتودی، دولت آلمان نیز مواضع آمریکا علیه سازمان جهانی بهداشت را در پیش گرفت و این نهاد بین المللی را به جانبداری در رویکرد خود در بحبوحه شیوع ویروس کرونا متهم کرد.

ینس اسپان، وزیر بهداشت آلمان در انتقاد از سازمان جهانی بهداشت، حق را به دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا داد. اسپان گفت: به عقیده من نیز سازمان جهانی بهداشت تحت تاثیر نفوذ برخی کشور‌ها قرار گرفته است. این سازمان باید اعتماد کمتری به این کشور‌ها داشته باشد. در این‌باره حق با آمریکاست و سازمان جهانی بهداشت باید سیاست‌ها و خط مشی خود را مورد بازبینی و اصلاح قرار دهد.

وزیر بهداشت آلمان  در ادامه گفت: ما حق داریم بدانیم بودجه‌ای که به سازمان جهانی بهداشت تخصیص داده شد، کجا صرف می‌شود.

اسپان از ارائه جزئیات بیشتر درباره اینکه این نهاد بین المللی تحت تاثیر چه کشور‌هایی است، امتناع کرد. این مقام دولتی آلمان با این حال با تاسف بار خواندن سیاست جدید واشنگتن برای توقف بودجه سازمان جهانی بهداشت گفت: کمک‌های آمریکا نقش مهمی در فعالیت‌های این سازمان دارد. اینکه گفته می‌شود به سازمان جهانی بهداشت نیازی نیست، درست نیست؛ چرا که ما به فعالیت آن نیاز داریم. ما در وهله اول به مهار بحران (کرونا) نیاز داریم و بعد درباره سیاست‌های این سازمان گفتگو خواهیم کرد.

رئیس جمهور آمریکا که کشورش با بحرانی بی سابقه به دلیل شیوع ویروس کرونا دست و پنجه نرم می‌کند و آینده سیاسی خود را نیز به دلیل تبعات اقتصادی عمیق این همه گیری در مخاطره می‌بیند، از همان روز‌های ابتدایی شیوع کرونا سازمان جهانی بهداشت و چین را هدف حملات خود قرار داد. ترامپ به دنبال آن بود تا پیکان انتقادات را از سوی خود منحرف کند. او سازمان جهانی بهداشت و چین را به لاپوشانی واقعیت‌های مربوط به شیوع کرونا متهم کرده است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها