أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۱۵۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۶     ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
هنگام نصب کولر باید کوتاهترین فاصله را برای کانال کولر خود در نظر بگیرید، زیرا هر چه کانال کولر کوتاهتر باشد هوای خارج شده از آن نیز خنک تر خواهد بود.
به گزارش پایگاه 598، از جمله دلایلی که باعث گرم شدن باد کولر آبی می شود گرم بودن محیطی است که کولر آبی در آن محل قرار گرفته شده است که می توان با استفاده از انداختن یخ به درون آن اندکی محیط را خنک تر کرد یا استفاده از سایه بان جهت خنک نگه داشتن محیط کولر که در نتیجه بتواند باد خنکی را تولید کند.

از دیگر مسائلی که سبب کاهش عملکرد کولر می شود استفاده از آن در محیط بسته می باشد چرا که باد کولر خود مرطوب است و اگر در یک محیط بسته باشد باعث دم کردن محیط شده و باعث می شود که باد آن گرم شود.

از دیگر مسائل می تواند قطع شدن آب یا نرسیدن آب به پوشال های آن باشد که باید با تعویض پوشال ها یا برطرف کردن مشکل قطعی آب آن را برطرف کرد.

جهت افزایش بازدهی این وسیله در تولید هوای خنک رعایت برخی نکات ضروری است.

تعویض پوشال می تواند تاثیر بسیاری در عملکرد کولر آبی داشته باشد.

همچنین باید پیش از راه اندازی کولر آبی سطوح داخلی و کف آن را بشویید و تمیز کنید، زیرا این کار در هوادهی مطلوب کولر تاثیر بسیاری دارد.

در هنگام زدن پمپ آب کولر اجازه دهند پوشال کولر به مدت ۱۵ دقیقه خیس بخورد و بعد کولر را روشن کنند، زیرا پوشال خیس می تواند هوای خنکی را در کانال کولر تولید کند.

هنگام نصب کولر باید کوتاهترین فاصله را برای کانال کولر خود در نظر بگیرید، زیرا هر چه کانال کولر کوتاهتر باشد هوای خارج شده از آن نیز خنک تر خواهد بود.

یکی از مهمترین معیارها برای استفاده بهینه از کولر، توجه به شلنگ است. اگر سیستم گردش آب به درستی در کولر انجام شود و پوشال ها کاملا خیس شوند، کولر خنکای بیشتری تولید می کند و انرژی کمتری را هدر می دهد. بعد از اینها دریچه های خود کولر را باز کنید. برای باز کردن درپوش کناری کولر، درپوش را از محل مخصوص گرفته و بطور عمودی بطرف بالا بکشید تا قسمت تحتانی آن از بدنه جدا شود.

نصب سایه بان فراموش نشود
هنگام نصب کولر باید سایبانی برای آن در نظر بگیرید، زیرا این کار علاوه بر محافظت از کولر در برابر نور آفتاب، در خنکای هوای کولر هم تاثیر بسیاری دارد.

با رعایت این نکات به هیچ عنوان نیازی به استفاده از دور تند کولر نیست و باید به خاطر داشت که استفاده از دور تند کولر با مصرف بسیار انرژی، مبلغ قبض برق را تا حد زیادی افزایش می دهد.

افراد به طور دائم از کولر استفاده نکنند و اجازه دهند در ساعاتی از روز، هوای طبیعی در خانه جریان داشته باشد، زیرا این کار علاوه بر افزایش طول عمر وسیله سرمایشی، بهای برق مصرفی را تا حد زیادی کاهش داده و در سلامت انسان نیز بسیار مفید است.

توصیه می شود افراد جهت نصب کولر حتما این کار را به متخصصین این کار بسپارند و چنانچه خود اصرار بر نصب کولر دارند حتماً قبل از هر اقدام با فازمتر از قطع برق اطمینان حاصل کنند.

بستن پنجره ها:
زمانی که کولر خراب باشد یا قصد استفاده از آن را نداشته باشید باید از تابش نور خورشید به پنجره ها جلوگیری کنید. به طوری که بیش از ۳۰ درصد از گرمای هوای داخل منزل، از طریق پنجره وارد می شود. با استفاده از پرده تا حد زیادی می توانید این کار را انجام دهید.
اما باید کرکره ها را بسته نگه دارید. بعضی از افراد برای دور نگه داشتن نور خورشید از منزل آن را بالا می بندند. در حالی که برخی دیگر آن ها را به سمت پایین می اندازند تا فضای تاریک تر ایجاد کنند.

با این راهکارهای بالا می توانید خانه ی خود را خنک تر کنید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها