يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۱۸۵۰
زمان انتشار: ۱۱:۱۶     ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
با حضور فعالان اربعینی در قم؛
بنیاد بین‌المللی اربعین، با حضور فعالان فرهنگی و پژوهشی ۱۰ کشور جهان اسلام آغاز به کار کرد و اساسنامه آن در مجمع عمومی به تصویب رسید.
به گزارش پایگاه 598، بنیاد بین‌المللی اربعین شامگاه چهارشنبه در قم با حضور فعالان فرهنگی و پژوهشی ۱۰ کشور جهان آغاز به کار کرد و با تشکیل مجمع عمومی، اساسنامه این مرکز به تأیید اعضا رسید.

بنیاد اربعین غیردولتی است و فعالانی از کشورهای عراق، ترکیه، پاکستان، افغانستان، هندوستان، بنگلادش، تایلند، انگلستان، کانادا و ایران در آن به ارائه ایده‌های مختلف برای معرفی پیام حماسه اربعین به جهانیان تلاش می‌کنند.

بنیاد جهانی اربعین در تلاش است تا در تهران، نجف و کربلا شعبه‌های راه‌اندازی کند تا علاقه‌مندان با توجه به توانمندی و استعداد خود برای رسیدن به اهداف بنیاد و معرفی اربعین به جهانیان به عضویت درآیند. این بنیاد در نظر دارد با ایجاد شعب، علاقه‌مندان در اصناف و بازار، روحانیون و بانوان و سایر اقشار را برای فعالیت در این مجموعه جذب کند.

همچنین در این مجمع حجت‌الاسلام سید حمید حسینی رئیس اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های عراق به عنوان دبیرکل بنیاد بین‌المللی اربعین انتخاب و سایت دبیرخانه مجمع هم افتتاح شد.

به منظور جهانی‌سازی پیام نهضت الهی عاشورا و حرکت بزرگ فرهنگی اربعین حسینی (ع) و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در جهان و نیز گسترش فرهنگ و آئین این نهضت و حرکت بزرگ فرهنگی و نظر به تجارب حاصل از فعالیت‌ها و ارتباطات فعالان حوزه اربعین، بنیاد بین المللی اربعین با مشارکت نیروهای فرهنگی و اجتماعی در کشورهای مختلف در شهر مقدس قم تأسیس شد.

معرفی و تبیین نهضت الهی امام حسین (ع) و حرکت بزرگ فرهنگی اربعین به جهانیان، جریان‌سازی فرهنگی، علمی و اجتماعی بر اساس آموزه‌های نهضت حسینی (ع)، معرفی الگوهای متعالی انسانی با عنایت به شخصیت‌های ممتاز و متعالی نهضت امام حسین (ع)، تعمیق و ترویج و گسترش فرهنگ اربعین حسینی و جهانی‌سازی این حرکت بزرگ فرهنگی، ایجاد بستری مناسب برای ارتباطات و تعاملات فرهنگی و اجتماعی بین نخبگان و فرهیختگان فرهنگی، علمی و اجتماعی، هنری و رسانه‌ای در جهان حول حرکت بزرگ اربعین و نهضت حسینی (ع)، ترویج و تعمیق گفتمان ضد ظلم و ضداستکباری و دفاع از مظلومان و ستمدیدگان در جهان بر اساس آموزه‌های نهضت الهی امام حسین (ع) و صیانت و حفاظت از دستاوردهای ارزشمند نهضت حسینی و مواجهه با آسیب‌ها، انحرافات و خرافات و پاسخ به شبهات در حوزه اربعین از جمله اهداف تعریف شده برای این بنیاد به شمار می‌آید.

برپایی همایش‌ها، هم‌اندیشی‌ها، نمایشگاه‌های علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی در چارچوب وظایف و در راستای اهداف بنیاد، ایجاد فضاها و بسترهای مناسب به منظور ارائه خدمات علمی، فرهنگی، هنری و اجتماعی در چارچوب وظایف و در راستای تحقق اهداف بنیاد، ایجاد بانک اطلاعاتی مورد نیاز و پایگاه اطلاع رسانی الکترونیکی در حوزه اربعین، همکاری و تعامل مؤثر با مراکز و مؤسسه ها و سازمان‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقاتی، فرهنگی، هنری و اجتماعی مرتبط، ایجاد هم‌افزایی بین مؤسسه‌ها و سازمان‌ها و شخصیت‌های علمی، فرهنگی و هنری و اجتماعی و رسانه‌ای در حوزه اربعین، تعیین اولویت‌ها، تنظیم راهبردها و سیاست‌ها و نظام مسائل در حوزه اربعین و ارائه به مراکز پژوهشی، مطالعاتی و علمی و فرهنگی، حمایت از پژوهش‌ها و مطالعات و فعالیت‌های مختلف در حوزه اربعین حسینی (ع) از جمله مسئولیت‌های این بنیاد اعلام شده است.

همچنین دیگر از دیگر وظایف بنیاد بین‌المللی اربعین، تولید محصولات فرهنگی، علمی، هنری فاخر در راستای اهداف بنیاد، ساماندهی پژوهش‌ها و مطالعات و آثار تولیدی در حوزه اربعین حسینی (ع)، ایجاد و حمایت از گروه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد برای پیشبرد امور و تحقق اهداف در حوزه اربعین با استفاده از ظرفیت‌های مردمی، ایجاد همکاری و تعامل میان گروه‌ها و شخصیت‌های فعال در حوزه اربعین در کشورهای مختلف، رصد مستمر چالش‌ها، آسیب‌ها به منظور پیشگیری، رفع و مقابله با آنها، شناسایی ظرفیت‌های حوزه اربعین در عرصه‌های مختلف به منظور تقویت و فعال‌سازی از آنها و کمک به سازمان و نهادهای رسمی مسئول در جهت ارتقا و تعالی‌بخشی مراسم اربعین حسینی (ع) است.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها