کد خبر: ۴۷۲۱۶۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۳     ۳۱ خرداد ۱۳۹۹
سقوط آخر؛
سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی گفت: پیامی از اینترپل بخارست (کشور رومانی) دریافت کردیم مبنی بر اینکه برای فرد تحت تعقیب اعلان قرمز آقای «غلامرضا منصوری» یک حادثه غیرمترقبه رخ داده و وی خود را از پنجره هتل محل اقامتش در بخارست به پایین پرت کرده است.
به گزارش پایگاه 598، حساب کاربری رسمی «رادیو فردا» در توئیتر به نقل از خبرنگار خود در بخارست مدعی شد جسد «غلامرضا منصوری» قاضی ایرانی که قرار بود به‌ منظور پاسخگویی به اتهامات خود به ایران بازگردد، در رومانی پیدا شده و هویت جسد نیز به تایید رسمی رسیده است.


به گزارش تسنیم، خبرنگار رادیو فردا در عین حال مدعی شده که غلامرضا منصوری از پنجره یک ساختمان به بیرون پرتاب شده است. به دنبال این گزارش، برخی رسانه‌های دیگر از جمله تلویزیون رومانی نیز این خبر را تایید کردند. قاضی منصوری یکی از متهمان پرونده فساد «اکبر طبری» بود. وی که اواخر سال 1398 از کشور خارج شده بود، چندی‌ پیش با انتشار ویدئویی در فضای مجازی از تمایل خود به بازگشت به کشور در اولین فرصت ممکن خبر داده بود. چند روز پس از اعلام آمادگی غلامرضا منصوری، از متهمان فراری پرونده اکبر طبری برای بازگشت به ایران پس از بازگشایی مرزها، «غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه‌قضائیه از دستگیری منصوری در رومانی و تحویل وی به اینترپل خبر داد. با وجود اعلام صدور اعلان قرمز برای قاضی منصوری، ساعاتی پس از اظهارنظر سخنگوی قوه‌قضائیه، اخباری مبنی بر آزادی مشروط منصوری در رومانی به شرط عدم خروج از این کشور منتشر شد. همچنین با وجود اینکه گفته شده درخواست اعلان قرمز صادر شده است اما نه در سایت اینترپل و در لیست اعلان قرمز افرادی که از سوی ایران تحت تعقیب قرار گرفته‌اند اسمی از غلامرضا منصوری وجود دارد و نه حتی به صورت مستقیم و صریح اعلام شده است که بازداشت این متهم به درخواست جمهوری اسلامی ایران بوده است.

سردار هادی شیرزاد، رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی هم در این باره گفت: پیامی از اینترپل بخارست (کشور رومانی) دریافت کردیم مبنی بر اینکه برای فرد تحت تعقیب اعلان قرمز آقای «غلامرضا منصوری» یک حادثه غیرمترقبه رخ داده و وی خود را از پنجره هتل محل اقامتش در بخارست به پایین پرت کرده است.

رئیس پلیس بین‌الملل ناجا تصریح کرد: پلیس بخارست با تاکید بر خودکشی آقای منصوری، فوت وی را تایید کرده است.سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در پاسخ به پرسش خبرنگاران ضمن تایید خبر مربوط به مرگ قاضی منصوری، افزود: منتظر دریافت گزارش رسمی علت این حادثه هستیم و از مقامات رومانیایی درخواست داریم علت دقیق حادثه را رسما به ما اعلام کنند. موسوی خاطرنشان کرد: ایشان مدتی قبل به سفارت ایران مراجعه و درباره نحوه بازگشت خود به ایران رایزنی کرده بود و از آنجا که تحت تعقیب قوه‌قضائیه ایران از طریق پلیس بین‌الملل بود، توسط پلیس اینترپل رومانی دستگیر شد. بر این اساس ما از مقامات و پلیس رومانی می‌خواهیم به وظایف قانونی خود عمل کرده و درباره نحوه و علت دقیق این حادثه گزارش رسمی ارائه کنند.

 
درگذشت منصوری ایرادی به اتمام روشن پرونده وارد نمی‌کند
معاون امور بین‌الملل قوه‌قضائیه هم ساعاتی پس از انتشار خبر خودکشی منصوری در گفت‌و‌گوی زنده تلویزیونی در این باره گفت: مطلع شدیم یکی از شهروندان ایرانی در رومانی که تحت تعقیب دستگاه قضایی بود درگذشته است. سفارت ایران در بخارست و پلیس اینترپل ایران پیگیر موضوع هستند تا از زوایای حادثه مطلع شوند. معاون امور بین‌الملل قوه‌قضائیه افزود: در تماس‌هایی که با مقامات رومانیایی برقرار شده است، این احتمال وجود دارد وی خودکشی کرده باشد. باقری با تاکید بر اینکه اینترپل ایران پیگیر این موضوع است که فردی که تحت تعقیب دستگاه قضایی بوده باید به گونه‌ای تحت نظر باشد که صدمه‌ای به او وارد نشود، گفت: تعداد دیگری از متهمان تحت تعقیب در کشور‌های غربی داریم که این کشور‌ها همکاری خوبی برای استرداد آنها انجام نمی‌دهند. دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: ابعاد مختلف پرونده‌ای که منصوری درگیر آن بود به دلیل اینکه طرف‌های دیگر موضوع در اختیار قوه‌قضائیه هستند روشن است و نبود وی صدمه‌ای به ابعاد مختلف پرونده وارد نمی‌کند. وی با تاکید بر اینکه استرداد او می‌توانست به بازگشت وجوه و اموال اختلاس شده توسط وی و همچنین مجازاتش کمک کند، گفت: پرونده ابعادش روشن است و درگذشت این فرد ایرادی به اتمام روشن پرونده وارد نمی‌کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها