کد خبر: ۴۷۲۲۵۲
زمان انتشار: ۰۹:۱۸     ۰۲ تير ۱۳۹۹
جنایات بی پایان ضدبشری شیطان بزرگ؛
آمریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است و نقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت یکی از موارد لا‌ینفک ساختاری و کارکردی سیاست‌های امریکا است. آمریکایی‌ها در تاریخ خود انواع و اقسام جنایت‌ها را نسبت به مردم دنیا و جوامع بشری روا داشته‌اند؛ جنایت‌هایی که قطعا تا دهه‌ها بلکه قرن‌ها از حافظه تاریخ زدوده نمی‌شود.
سرویس بین الملل پایگاه 598-دکتر سید جواد هاشمی فشارکی؛ هفته حقوق‌بشر آمریکا از ششم تیرماه 1360 که مصادف با بمب‌گذاری ترور نافرجام مقام معظم رهبری است، شروع می‌شود و با انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت آیت‌الله دکتر بهشتی و 72 تن از یاران انقلاب در هفتم تیرماه 1360 ادامه می‌یابد. رهبر معظم انقلاب اسلامی ۴ تیر ۱۳۹۴ در بخشی از بیاناتشان در دیدار خانواده‌های شهدای هفتم تیر و جمعی از خانواده‌های شهدای استان تهران فرمودند این را همه بدانند: امروز کشور به شناخت دشمن [نیاز دارد]. دشمن را بشناسیم؛ دشمنان جهانی که خودشان را به‌وسیله‌ی انواع و اقسام اقلام آرایشیِ رسانه‌ای و تبلیغاتی بزک میکنند و در مقابل چشم قرار میدهند، بشناسیم؛ آمریکا را بشناسیم. در همین چند روز مشاهده کنید: فردا هفتم تیر است، حادثه‌ی حزب اتّفاق افتاده است؛ در سال ۶۶ در همین روز هفتم تیر، حادثه‌ی بمباران شیمیایی سردشت اتّفاق افتاده است؛ بله، صدّام آن کار را کرد، امّا پشت سر صدام چه کسی بود؟ آمریکایی‌ها بودند، غربی‌ها بودند، همان کسانی بودند که بمب‌های شیمیایی را به او دادند، چراغ سبز هم به او دادند و در مقابل این جنایت بزرگ و این قتل‌عام عجیب سکوت هم کردند؛ در روز یازدهم تیر - چند روز بعد - ترور شهید صدوقی است که این هم کار همین جنایتکاران است؛ در روز دوازدهم تیر - چند روز بعد از این - حادثه‌ی اسقاط هواپیمای ایرباس بر روی خلیج‌فارس است. از هفتم تیر تا دوازدهم تیر شما ببینید چقدر ترور، قتل‌عام و کشتار [انجام شد]؟ [چقدر]زن، کودک، عالِم، سیاستمدار، به‌وسیله‌ی عوامل آمریکا آماج این جنایت‌ها قرار گرفتند؟ اگر طرّاح این حوادث هم سرویس‌های امنیّتی آمریکا و غرب نبودند، حدّاقل کمک‌کننده بودند؛ حدّاقل تشویق‌کننده بودند. این دشمن‌ها را بشناسیم. به تعبیر بعضی دوستان، خوب است این هفتم تا دوازدهم تیر را هفته‌ی «حقوق بشر آمریکایی» اعلام بکنیم. واقعاً حقوق بشر آمریکایی در این چندروز در کشور ما یک چیز واضح و بارزی است و از این قبیل الی ماشاءالله. پس احتیاج داریم دشمن را بشناسیم. آن کسانی که امروز سعی میکنند از این هیولا - که سیاست‌های آمریکایی و سیاست‌های بعضی از دنباله‌روان آمریکا است - یک چهره‌ی موجّهی معرّفی کنند، این‌ها دارند خیانت میکنند؛ این‌ها دارند جنایت میکنند. این کسانی که این حقیقت روشن را کتمان میکنند، این دشمنی خباثت‌آلود را در زیر پرده‌های توجیه میپوشانند، این‌ها دارند خیانت میکنند به این ملّت. کشور ما و ملّت ما احتیاج دارد دشمن را بشناسد، عمق دشمنی را بفهمد.


آمریکا بدون نقاب (سیمای واقعی حقوق بشر آمریکایی)
امریکا بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است و نقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت یکی از موارد لا‌ینفک ساختاری و کارکردی سیاست‌های امریکا است. آمریکایی‌ها در تاریخ خود انواع و اقسام جنایت‌ها را نسبت به مردم دنیا و جوامع بشری روا داشته‌اند؛ جنایت‌هایی که قطعا تا دهه‌ها بلکه قرن‌ها از حافظه تاریخ زدوده نمی‌شود و عجیب اینکه، مفهوم حقوق بشر هم جزو موارد مهمی است که امریکا از رهگذر آن در تلاش است خود را مهد دموکراسی معرفی کند و جای بعنوان مدعی بتواند جای متهم و مظلوم را تعویض کند. امروز غارتگران وجانیان دنیا و در راس آنها امریکای جناینکار فریاد حقوق بشر سر می دهند. و از طریق پیمان‌هایی نظیر «ناتو» و ایجاد پایگاههای نظامی نیز بهانه هایی برای نفوذ نظامی خود در کشورهای مختلف بدست آورد؛ورسیدن به اهداف نامشروع خود بدست آورند:

نخست: حفاظت از منابع راهبردی انرژی با حمله به افغانستان و عراق و حضور سنگین نظامی در خلیج فارس از طریق پایگاههای نظامی آمریکا در عربستان(مقر فرماندهی مرکزی آمریکا)، بحرین (مقر ناوگان پنجم نیروی دریایی ارتش آمریکا)، کویت (پس از رهاسازی کویت از اشغال صدام)، عمان، امارات و قطر

دوم: کنترل جریان اقتصادی، موادآلی و معدنی و مخازن انرژی های تجدید پذیر دنیا در واقع پایگاه های نظامی آمریکا در قسمتی از آفریقا و آمریکای جنوبی صرفا برای کنترل و دسترسی به منابع گسترده اقتصادی، بیولوژیکی، مواد معدنی و منابع آبی نظیر حوزه آمازون

سوم: کنترل کشورهای مخالف با سیاستهاوبرنامه های آمریکا و جنبشهای مردمی آزادی خواهانه از طریق پایگاههای نظامی در کره جنوبی، حاشیه خلیج فارس، افغانستان، عراق، ترکیه، کشورهای حاشیه غربی روسیه

چهارم: تبدیل سبک زندگی بومی مناطق مختلف والگوی مصرف وفرهنگ سنتی ، به سبک فرهنگ غربی ، وتغییر ذائقه ها به سمت اهداف غربی

پنجم: ایجاد دولت های متمایل به امریکا درکشورهای مختلف جهان از طریق افراد وابسته ، به منظور تامین اهداف امریکا 

رفتار ضدبشری در کشورهای جهان
تجاوزات و دخالتهای نظامی عمده و ضدبشری ایالات متحده امریکا در کشورهای زیر:
ورود مستقیم نیروهای امریکایی به کلمبیا ( 1901)— حمله به پاناما ( 1902)— ورود به کوریا و مغرب( 1904)— ورود به هندوراس علیه انقلاب این کشور( 1905)— حمله به مکزیک (در کمک به دیکتاتور وقت بورویریو دمازبرای سرکوب قیام مردمی این کشور) ( 1905) — حمله به نیکاراگوئه ( 1907)  — ورود به دومینیکن ( 1907)  — اشتراک در جنگ میان هندوراس و نیکارگوئه ( 1907) — مداخله در انتخابات پاناما  ( 1908)  — برای سرکوب کودتا علیه حکومت نیکاراگوئه ( 1910) — ورود به هندوراس برای حمایت از کودتا به رهبری مانوئل بونیلا بر ضد رییس جمهور منتخب میگل داویا( 1911) — سرکوب قیام ضد امریکایی در فیلیپین ( 1911)  — حمله و اشغال کوبا ( 1912)  — حمله به پاناما ( 1912) — حمله به هندوراس ( 1912) — اشغال نیکاراگوئه و از این زمان نیکاراگوا به مستعمره ای برای احتکار شرکت های امریکایی تبدیل شد. ( 1912 — 1933) — هائیتی. نیروهای امریکایی پس از وقوع چندین انقلاب در هائیتی وارد این کشور کرد و به مدت 19 سال هائیتی تحت اشغال امریکا در آمد ( 1914 — 1934)  - اشغال جمهوری دومینکن به مدت 8 سال ( 1916 — 1924) — اشغال کوبا. ( 1917 — 1933) — اشتراک در جنگ جهانی اول ( 1917 — 1918) — مداخله در روسیه ( 1918 — 1922) — ورود نظامی به پاناما ( 1918 — 1920) — ورود نظامی به کاستاریکا ( 1919) — حمله به هندوراس ( 1919) — حمله به گواتمالا( 1920)— حمایت امریکا از گروههای مسلح علیه کارلوس گیریرو مداخله در ترکیه( 1921)  — ورود نظامی به چین( 1922 — 1927) — حمله به هندوراس( 1924 — 1925)  — حمله به پاناما( 1925) — حمله به نیکاراگوا ( 1926)  — امریکا چین را به اشغال درآورد ( 1927 — 1934) — حمله به السالوادور( 1932) — حمله به نیکاراگوا( 1937) — درحالیکه جنگ جهانی تمام شده بود!! بمباران هیروشیما و ناکازاکی جاپان. حدود ۲۲۰٬۰۰۰ نفر در اثر این دو بمباران اتومی جان باختند. بیش از ۱۰۰٬۰۰۰ نفر بلافاصله هنگام بمباران کشته شدند و بقیه تا پایان سال ۱۹۴۵ بر اثر اثرات مخرب تشعشعات رادیواکتیف جان خود را از دست دادند. ( 1945) — حمله به یونان ( 1947 — 1949)  — حمله به فیلیپین( 1948 — 1953)  — حمله به پورتریکوخ ( 1950) — حمله به کوریا ( 1950 — 1953) — جنگ با پاناما ( 1958) — نظامیان امریکایی وارد لائوس شدن( 1959)  — حمله به هائیتی ( 1959) — عملیات نظامی امریکا در اکوادور ( 1960)1960 — حمله به پاناما1965 — 1973 — تجاوز خونین به ویتنام— حمله به گواتمالا ( 1966) — حمایت نظامی از اندونزیا علیه فیلیپین ( 1966) — بمباران لائوس ( 1971 — 1973) — حمله به نیکاراگوا ( 1972) — دخالت نظامی در گرینادا( 1983) — حمله امریکا به هندوراس ( 1988) — سرکوب ناآرامی ها در جزایر ویرجین ( 1989) — امریکا با پوشش ناتو جنگی را علیه یوگسلاویا براه انداخت. بمباران این کشور 78 روز به طول انجامید و یوگسلاویا از هم فروپاشید. ( 1999)


"نفوذ سخت” آمریکا در دههاکشور دنیا  در کشورهایی که جنگ جهانی دوم را باخته بودند مانند ژاپن، آلمان و ایتالیا و همچنین در کشورهایی که به کمک آمریکا در بازسازی کشورشان نیاز داشتند مانند سایر کشورهای اروپایی اقدام به تأسیس پایگاههای نظامی کرد

آفریقا نیز که پس از کنفرانس برلین بین قدرت‎های اروپایی تقسیم شده بود، ایالات متحده آمریکا ، نخست خود را به عنوان یک حکومت طالب آزادی و تسلّط مردم بر سرنوشت خود جا زده بود؛ پس از مدتی پنجه خونین و ضدمردمی‌اش از درون دستکش سفید آشکار شد و به دلیل طمع و حرص بیش از حد سرمایه‌داری بین‌المللی، به غارت هرچه بیش‌تر منابع طبیعی و نیروی انسانی این قاره پرداخت.

تنها در نیمه دوم قرن بیستم، ایالات متّحده آمریکا حدود ۱۰۰ کودتای نظامی و براندازی حکومت‌ها را طرّاحی و رهبری کرده است و ده‌ها بار به طور مستقیم دست به اشغال نظامی کشور‌ها زده  یا آن‌ها را تهدید به مداخله نظامی کرده است. از جنگ جهانی دوم، کشور‌های زیرسلطه، صحنه اصلی دخالت‌ها و کودتا‌های نظامی یا شبه کودتا و ضد کودتا و استقرار دیکتاتوری‌های نظامی بوده‌اند. به سادگی می‌توان برآورد کرد که کاربرد گسترده شیوه‌هایی چون: تهدید، کودتا، اشغال نظامی و غیره، تا چه اندازه به استقلال کشور‌ها و به فرآیند تصمیم‌گیری دولت‌ها صدمه و زیان می‎زند. بدون تردید، دستگاه‌ها و آژانس‌های مختلف جاسوسی آمریکا، فعّالانه در طرح و اجرای کودتا‌ها و توطئه‌ها، برای سرنگونی حکومت‌های مردمی، فعّالانه مشغول‌اند و مسئول کودتا‌های بی‌شمار در جهان هستند

زندان های مخوف آمریکا که برخی از آن ها بر روی کشتی در آب های آزاد هستند و تا سالیان سال مجوز ورود به خشکی را ندارند.

دهها حمله سایبری بین آمریکا و چین درگرفته است که مشهورترین آنها در مارس و آوریل سال 2001 بوده است و دامنه های آن تا حدودی به اروپا نیز کشیده شد.

آمریکا با مداخله آشکار از طریق سلطه و استثمار اقتصادی، تهاجم فرهنگی، حمله نظامی، پیاده کردن نظامیان، تهدید و یا توسّل به کودتای نظامی و سرنگون کردن دولت‌های ملّی و مردمی اقدام می‌کرد ونقض حقوق بشر و جنایت علیه بشریت، جزء‌لاینفک ساختار و کارکرد رژیم امریکا محسوب می‌شود.

رفتار ضدبشری در داخل آمریکا
وضعیت حقوق بشر در داخل ایالات متحده نیز بشدت وخیم است و مواردی از آن بدین قراراست:
-نژادپرستی پلیس در آمریکا، خود عامل فزاینده جرم و جنایت و جمعیت زندانیان شده و امریکا را به اردوگاه کار اجباری و زندانی بزرگ شبیه گولاگ تبدیل کرده‌ و به نظر می‌رسد نظام فاسد سرمایه‌های امریکا با گولاگیسم اقتصادی و بردگی مدرن قضایی و بهره‌کشی از انبوه زندانیان رنگین‌پوست اداره می‌شود.


-روزانه بیش از ۹۰ نفر (سالی ۳۳ هزار نفر) به‌وسیله سلاح گرم قربانی خودخواهی و پول‌پرستی تولیدکنندگان اسلحه و مافیای جهنمی سلاح و مهمات می‌شوند و این تعداد به‌جز افرادی است که توسط پلیس به صورت رسمی و قانونی!! کشته می‌شوند.

-جداکردن کودکان و والدین مهاجر در خاک آمریکا و زندانی کردن آنان در قفس های آهنین

-به مردم امریکا آشکارا آموزش داده می‌شود تا از سیاه‌پوستان ترس و واهمه داشته باشند و به آن‌ها به چشم حیوان نگاه کنند. علاوه بر سیاه‌پوستان، بومیان امریکا (وارثان اصلی امریکا) بیش از یک قرن است که برای حفظ هویت محلی و بومی خود در مقابل فرهنگ ویرانگر و یکسان‌ساز امریکایی در حال مقاومت هستند و هیچ‌کس در جهان فریادشان را نمی‌شنود. ۲۵ سال است که هیچ عزم و اراده‌ای برای پیگیری کشتار بی‌رحمانه و قرون وسطایی فرقه داوودیه و مسیحیان ادونتیست وجود ندارد.

-وضعیت حقوق اقلیت ها، رنگین پوستان، مسلمانان، زنان، سیاهان، وضعیت آزادی شهروندی و زندگی خصوصی مردم.

-سرکوب و کشتار اعتراضات مردم به وحشی گری‌های پلیس این کشور علیه سیاه پوستان ،در جریان اعتراضات سراسری اخیر.

رفتار ضدبشری با جهان اسلام
-مهمترین هدف امریکا تضعیف دین مبین اسلام وایجاد انحراف درمسلمین وتضعیف کشورهای اسلامی وایجاد اختلاف ودرگیری مستقیم وغیرمستقیم وغیره می باشد . ناامن کردن منطقه غرب آسیا و کشتار مردم توسط آمریکایی‌ها طی سال‌های متمادی، زمینه‌ساز بی‌ثباتی این روزهای منطقه است و حضور نظامیان این کشور در برخی کشورهای این منطقه، چاشنی این بی‌امنیتی و در نتیجه کشتار بی‌رحمانه است؛ که در پسِ این جنایات آشکار، ده‌ها جنایات پنهان نیزبه‌وقوع می‌پیوندد.

فهرستی ازاین موارد درزیر آمده است :
-تجاوز به لبنان ( 1958) — حمله به لیبیا و بمباران لیبیا ( 1986) — عملیات نظامی گسترده در عراق (جنگ اول خلیج فارس) ( 1991) اشغال سومالیا و انجام خشونت بسیار مفرط علیه باشنده گان این کشور( 1992 — 1994 —) — حمله به سودان. ( 1998) — حمله و اشغال افغانستان به بهانه تعقیب گروه القاعده که بعدها ثابت شد القاعده را خود امریکایی ها تجهیز کرده اند( 2001) — حمله و اشغال عراق بدون مجوز سازمان ملل ( 2003) — حمله به لیبیا پس از پیروزی انقلاب این کشور و سرنگونی قذافی( 2011) — حمایت رسمی از گروههای مسلح تروریستی در سوریه با هدف براندازی نظام منتخب ملت سوریه وکشتاروتخریب ( 2011) — اعلام حمایت رسمی از رژیم آل خلیفه در سرکوب قیام مردمی این کشور( 2011) —- حمایت گسترده تسلیحاتی از رژیم سعودی در حمله به مردم مظلوم یمن - اعلام پشتیبانی رسمی از آل سعود در جنگ این کشور علیه( 2015) — حمله خودسرانه به سوریه( 2018) – ادامه حضور عراق علیرغم مصوبه مجلس آن کشور(2019) چشم بستن بر جنایت های دولت میانمار علیه مسلمانان یکی دیگر از شاهکارهای حقوق بشری آمریکا است. بمب های 10 تنی بر روی کودکان مظلوم افغانی بریزند و فرزندان یمنی ، عراقی ، سوری را با سلاح های مرگبار در اختیار سعودی و تروریست ها به خاک و خون بکشند شهروندان "بی گناه" افغان و خارجی در یک زندان "غیرقانونی" بدون دسترسی به وکیل، فرایندهای لازم دادرسی عادلانه حقوقی و قضایی و دور از دسترس سازمان های بین المللی در داخل قلمرو یک کشور مستقل دارای حاکمیت ملی و دولت مردمی، نگهداری و شکنجه می شوند و حتی زیر شکنجه جان می بازند.


رفتار ضدبشری با ایران
رفتار ضدبشری آمریکا با کشور شیعه ایران دارای قدمت و وسعت زیادی می باشد، که در زیر فهرست‌وار ارایه گردیده است:

الف) قبل از انقلاب اسلامى‏
    -کودتاى ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ وسلطه بر جان و مال و ناموس مردم
    -شهادت دانشجویان در ۱۶ آذر ۱۳۳۲
    -حمایت و تحکیم پایه‏هاى حکومت استبدادى شاه‏
    -تأسیس سازمان مخوف ساواک‏
    -تحمیل قانون کاپیتولاسیون و تحقیر ملت بزرگ ایران‏
    -گسیل مستشاران امریکایی برای دخالت در امور داخلی ایران
    -غارت منابع نفت و گاز و....

ب) در دوران مبارزات انقلاب اسلامی ملت ایران
    -کشتار صدها تن از مردم در قیام خونین پانزدهم خرداد ۱۳۴۲
    -تبعید مرجع تقلید ( امام خمینی )
    -حمایت از کشتارشاه درجریان انقلاب اسلامی در سالهای 1356 و 1357
    -انواع توطئه برای به ثمر نرسیدن انقلاب اسلامی
   -بنا به فرمایش رهبر انقلاب: انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن، از نقطه‌ی صفر آغاز شد؛ اوّلاً: همه چیز علیه ما بود، چه رژیم فاسد طاغوت که علاوه ‌بر وابستگی و فساد و استبداد و کودتایی بودن، اوّلین رژیم سلطنتی در ایران بود که به دست بیگانه ــ و نه به زور شمشیر خود  ــ بر سرِ کار آمده بود، و چه دولت آمریکا و برخی دیگر از دولتهای غربی، و چه وضع بشدّت نابسامان داخلی .... ( عبارت نهم درآغازبیانیه گام دوم انقلاب اسلامی )

ج) دوران اولیه پس از انقلاب‏
    -تبدیل سفارت به لانه جاسوسى‏
    -مصادره اموال ایران‏
    -هجوم نظامى و واقعه طبس‏
    -کودتاى نوژه‏
    -شهادت بالغ بر 17‌هزار تن از هموطنان در اقدامات تروریستی‌ منافقین تحت چتر حمایتی امریکا

د) دوران جنگ تحمیلی
    -چراغ سبز آمریکا به صدام براى حمله به ایران‏
    -حمایت تسلیحاتى و اطلاعاتى آمریکا از صدام در ۸ سال جنگ تحمیلى‏
    -تأمین سلاح‏هاى شیمیایى عراق علیه ایران‏ و حملات شیمیایی عروسک خیمه‌شب‌بازی آمریکا در جنگ تحمیلی
    -حمله آمریکا به کشتى‏ها و سکوهاى نفتى ایران‏
    -ساقط کردن هواپیماى مسافربرى ایران‏
    -حمایت آمریکا از سازمان منافقین‏
    -پیام آشکار شکست نظام سلطه از مقاومت مردم ایران در طول هشت سال جنگ تحمیلی و حمایت بیش از 50 کشور از یک رژیم خودکامه بود که در سایه سکوت مرگبار سازمان های حقوق بشری اتفاق افتاد.
    -ممانعت از محکومت جهانی متجاوز (بعث صدام)

بنا به فرمایش رهبر انقلاب: ( انقلاب اسلامی ) ..... معجزه‌ی پیروزی در جنگ هشت‌ساله و شکست رژیم بعثی و پشتیبانان آمریکایی و اروپایی و شرقی‌اش را پدید ‌آورد. ( بند اولا در برکات انقلاب اسلامی ، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی 22 بهمن 1397)

ه) دوران پس از جنگ تحمیلی
     -تهدید مستمر ملت ایران به حمله نظامى‏
     -حمایت از منافقین درترور شخصیت های انقلاب و بمب گذاری و...
    -حمایت آمریکا از گروهک‏هاى تروریستى به‏ویژه در مرزهاى ایران‏
    -حمایت آمریکا از هر گونه فتنه و اغتشاش در سالهاى 78 – 88- 96- 98
     -ترور دانشمندان هسته‏اى ایران‏
    -تهاجم فرهنگى و جنگ نرم علیه ملت ایران‏
    -ساخت فیلم‏هاى ضد ایرانى و ضد اسلامى‏
    -جنگ اقتصادی و تحریم
    -اعمال تحریم‏هاى ظالمانه علیه ایران‏
    -حمله سایبری علیه زیرساختهای کشور
    -تجهیز و حمایت از منافقین و سایر گروهک‌ها
    -ایران هراسی و تحریک دولت‌های عرب علیه ایران
    -تولید و تجهیز و سازماندهی تروریزم داعشی و القاعده و...
    -اعمال شدیدترین تحریم‌های ضد انسانی
    -تهدید و ممانعت از روابط تجاری سایر کشورها با ایران
    -تصویب بودجه‌ برای نفوذ براندازی
    -خروج از برجام، بعد از نابودی صنعت هسته ای ایران
    -حمله با ویروس بدافزار استاکس‌نت که در سال ۲۰۰۹ با هدف خرابکاری در سانتریفیوژهای غنی‌سازی به برنامه هسته‌ای ایران
    -در اجرای طرح "بی ثبات سازی ایران" که توسط سازمان سیا ، با اختصاص بودجه چهارصد میلیون دلاری توسط کنگره آمریکا، با دستور "جورج بوش" و راه اندازی نوع جدیدی از "جنگ اطلاعاتی" موسوم به "جنگ سایبری"
    -تاسیس شبکه موسوم به "ایران پراکسی" از جمله مهم‌ترین اقداماتی است که در این سال با بودجه ای بالغ بر 50 میلیون دلار توسط سازمان سیا و تحت پوشش دفتر IBB وزارت امورخارجه آمریکا
    -تخلیه بانک‌های اطلاعاتی کشور، نفوذ و خرابکاری در سایت‌های اینترنتی ایران، مبارزه با فیلترینگ در داخل کشور، ایجاد امنیت برای کاربران شبکه مجازی علیه جمهوری اسلامی، ایجاد بسترارتباط امن تلفنی و دیتا برای مصاحبه با رادیو فردا، رادیو زمانه، شبکه تلویزیونی صدای آمریکا (VOA) و سایر رسانه های غربی
     -راه اندازی شبکه پوششی برای منافقین موسوم به "فعالان حقوق بشر"
     -ایجاد شبکه جمع آوری اطلاعات جاسوسی، به ویژه شناسایی دانشمندان هسته ای کشور
     -شناسایی، جذب و سازمان دهی ایرانیان خارج از کشور در برخی از کشورها مانند آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه و ترکیه
    -تهیه گزارش به منظور جریان سازی و جنگ روانی علیه نظام جمهوری اسلامی و مقدسات دینی و ارسال آن به رسانه های خارجی، سازمان ها و نهادهای حقوق بشر
     -برگزاری تجمعات غیرقانونی و تشویق به حضور در اغتشاشات پس از انتخابات
     -انتشار اخبار خلاف واقع از جمله کشته شدن هفتاد و دو نفر در حوادث پس از انتخابات
     -حمایت خبری و رسانه ای از گروهک های تروریستی ریگی و انجمن پادشاهی
     -انتقال غیرقانونی متهمین و افراد مسئله دار به خارج از کشور از طریق گروهک های ضدانقلاب
    -انجام اقدامات ایذایی و هکری و نفوذ به سرورهای دولتی در جهت دسترسی غیرمجاز به اطلاعات محرمانه کشور جهت ارسال به سرویس های جاسوسی و تکمیل بانک اطلاعاتی آنان
    -برنامه ریزی برای اختلال در سیستم مدیریت شهری و شبکه خدمات رسانی از جمله سامانه سوخت رسانی به منظور ایجاد نارضایتی مردمی
    -ایجاد پوشش های امنیتی برای ورود به فاز اقدام مسلحانه علیه نظامی جمهوری اسلامی.
    تامین هزینه ای بالغ بر یک میلیارد دلار برای تخریب وجهه اسلام در فضای مجازی توسط سازمان سیا با موضوعیت انقلاب اسلامی ایران و جریان سازی علیه ایران اسلامی

   - و موارد دیگر

بنا به فرمایش رهبر انقلاب: انقلاب اسلامی ملّت ایران، قدرتمند امّا مهربان و باگذشت و حتّی مظلوم بوده است. مرتکب افراط‌ها و چپ‌روی‌هایی که مایه‌ی ننگ بسیاری از قیامها و جنبشها است، نشده است. در هیچ معرکه‌ای حتّی با آمریکا و صدّام، گلوله‌ی اوّل را شلیک نکرده و در همه‌ی موارد، پس ‌از حمله‌ی دشمن از خود دفاع کرده و البتّه ضربت متقابل را محکم فرود آورده است. این انقلاب از آغاز تا امروز نه بی‌رحم و خون‌ریز بوده و نه منفعل و مردّد. با صراحت و شجاعت در برابر زورگویان و گردنکشان ایستاده و از مظلومان و مستضعفان دفاع کرده است. این جوانمردی و مروّت انقلابی، این صداقت و صراحت و اقتدار، این دامنه‌ی عمل جهانی و منطقه‌ای در کنار مظلومان جهان، مایه‌ی سربلندی ایران و ایرانی است، و همواره چنین باد. (عبارت ششم در آغاز بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی) قدرتهای انحصارگر جهان که همواره حیات خود را در دست‌اندازی به استقلال دیگر کشورها و پایمال کردن منافع حیاتی آنها برای مقاصد شوم خود دانسته‌اند، در برابر ایران اسلامی و انقلابی، اعتراف به ناتوانی کردند. ملّت ایران در فضای حیات‌بخش انقلاب توانست نخست دست‌نشانده‌ی آمریکا و عنصر خائن به ملّت را از کشور برانَد و پس از ‌آن هم تا امروز از سلطه‌ی دوباره‌ی قلدران جهانی بر کشور با قدرت و شدّت جلوگیری کند. (بند سابعا در برکات انقلاب اسلامی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی)

رفتار ضدبشری با معاهدات بین المللی
این کشور مدعی حقوق بشر ،تاکنون از توافقنامه‌های بین‌المللی همچون پیمان تجاری شراکت فرا آتلانتیک (تی‌پی‌پی)، توافقنامه آب و هوایی پاریس، پیمان مهاجرتی سازمان ملل متحد، قرارداد تجارت آزاد امریکای شمالی» (نفتا) و برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نیز خارج شده است. وبه جهت برخورداری ازحق وتوی شورای امنیت ، قوانین بین المللی را به راحتی زیر پا می گذارد.وعنصر دیوانه ای همچون ترامپ حتی به  شعار های ظاهری حقوق بشر نیز بی اعتنایی کرده و خروج از شورای حقوق بشر را دستاورد بزرگ دولت خویش بداند.

سخن پایانی
نگاهی به کارنامه آمریکا در مسائل مربوط به حقوق بشر درسه قرن اخیر، نشان می دهد که آمریکایی ها در پرونده حقوق بشری، نه مدعی که بایستی در جایگاه متهم نشسته و به افکار عمومی جامعه خود و جهان پاسخ دهند و نه تنها اثبات کننده عدم حقانیت مقامات کاخ سفید در صیانت از حقوق بشر بلکه خود متهم ردیف اول این پرونده هستند. و خوی استکباری این کشور را به نمایش گذاشته و نقاب فریب از چهره آن کنار زده شود و آن را، صرف نظر از جنایات‌هایش در سایر کشورها، بایستی به عنوان کانون و محور شرارت در جهان معرفی گردد. و اینک زمان آن فرا رسیده تا وجدان‌های بیدار بشری، رسانه‌های آزاده، افراد و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی جهانی و... . علیه بیدادگری حقوق بشر امریکایی وارد میدان شده و به پشتوانه افکار عمومی جهانی پایان فاشیست حقوق بشر امریکایی را مطالبه کنند. و بررسی عملکرد، جنایات و بدعهدی‌های شش رئیس جمهور آمریکا علیه ملت ایران پس از انقلاب اسلامی نشان می‌دهد که این رژیم اصلا قابل اعتماد نیست و نمی‌توان به لبخندهای آن امید بست و دنیا زا جور دجال زمان به ستوه آمده و فریاد تظلم خواهی دارد وچشم انتظارظهورمهدوی وبرقراری حکومت عدل مهدوی را خواهند داشت.

نکته پایانی، سخن رهبرانقلاب مبنی بر: ( انقلاب اسلامی ) نماد پر ابّهت و با شکوه و افتخارآمیز ایستادگی در برابر قلدران و زورگویان و مستکبران جهان و در رأس آنان آمریکای جهان‌خوار و جنایت‌کار، روز به روز برجسته‌تر شد. در تمام این چهل سال، تسلیم‌ناپذیری و صیانت و پاسداری از انقلاب و عظمت و هیبت الهی آن و گردن برافراشته‌ی آن در مقابل دولتهای متکبّر و مستکبر، خصوصیّت شناخته‌شده‌ی ایران و ایرانی بویژه جوانان این مرز و بوم به شمار میرفته است. قدرتهای انحصارگر جهان...، در برابر ایران اسلامی و انقلابی، اعتراف به ناتوانی کردند. ملّت ایران در فضای حیات‌بخش انقلاب توانست نخست دست‌نشانده‌ی آمریکا و عنصر خائن به ملّت را از کشور برانَد …. ( بند سابعا در برکات انقلاب اسلامی ، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی )امروز ملّت ایران علاوه‌ بر آمریکای جنایت‌کار، تعدادی از دولتهای اروپایی را نیز خدعه‌گر و غیرقابل اعتماد میداند. دولت جمهوری اسلامی باید مرزبندی خود را با آنها با دقّت حفظ کند؛ از ارزشهای انقلابی و ملّی خود، یک گام هم عقب‌نشینی نکند؛ از تهدیدهای پوچ آنان نهراسد؛ و در همه حال، عزّت کشور و ملّت خود را در نظر داشته باشد و حکیمانه و مصلحت‌جویانه و البتّه از موضع انقلابی، مشکلات قابل حل خود را با آنان حل کند. ( بند دوم توصیه ششم گام دوم انقلاب اسلامی )ایران مقتدر، امروز هم مانند آغاز انقلاب با چالشهای مستکبران روبه‌رو است امّا با تفاوتی کاملاً معنی‌دار. اگر آن روز چالش با آمریکا بر سر کوتاه کردن دست عمّال بیگانه یا تعطیلی سفارت رژیم صهیونیستی در تهران یا رسوا کردن لانه‌ی جاسوسی بود، امروز چالش بر سرِ حضور ایران مقتدر در مرزهای رژیم صهیونیستی و برچیدن بساط نفوذ نامشروع آمریکا از منطقه‌ی غرب آسیا و حمایت جمهوری اسلامی از مبارزات مجاهدان فلسطینی در قلب سرزمین‌های اشغالی و دفاع از پرچم برافراشته‌ی حزب‌اللّه و مقاومت در سراسر این منطقه است. و اگر آن روز، مشکل غرب جلوگیری از خرید تسلیحات ابتدایی برای ایران بود،‌ امروز مشکل او جلوگیری از انتقال سلاحهای پیشرفته‌ی ایرانی به نیروهای مقاومت است. و اگر آن روز گمان آمریکا آن بود که با چند ایرانی خودفروخته یا با چند هواپیما و بالگرد خواهد توانست بر نظام اسلامی و ملّت ایران فائق آید، امروز برای مقابله‌ی سیاسی و امنیّتی با جمهوری اسلامی، خود را محتاج به یک ائتلاف بزرگ از ده‌ها دولت معاند یا مرعوب میبیند و البتّه باز هم در رویارویی، شکست میخورد. ایران به برکت انقلاب، اکنون در جایگاهی متعالی و شایسته‌ی ملّت ایران در چشم جهانیان و عبور کرده از بسی گردنه‌های دشوار در مسائل اساسی خویش است. ( مقدمه هفت سرفصل توصیه ها ، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی )

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی، پژوهشگر و مولف کتاب فرهنگ موضوعی بیانیه گام دوم انقلاب و استاد دانشگاه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها