أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۲۵۷۹
زمان انتشار: ۱۱:۳۸     ۰۷ تير ۱۳۹۹
نویسنده سریال «شهید زین الدین» گفت: می خواهیم در این سریال «شهید زین الدین» را به نسل جدید معرفی کنیم و نسل جدید باید از شهیدان درس بگیرد.
به گزارش پایگاه 598، «ناصر هاشم زاده» نویسنده سریال «شهید زین الدین» به تهیه کنندگی شفیع آقامحمدیان درباره این سریال گفت: متن های این سریال مدتی است که آماده شده است اما هنوز به مرحله تولید و حتی پیش تولید نرسیده است. در آخرین خبری که به ما دادند قرار است ساخته شود و تعدادی اصلاحیه نیز وارد کردند.

وی با بیان اینکه نوع نگاه و توجه به نسل اول انقلاب و رویکرد مطالبه گری در این سریال وجود دارد، نیز افزود: گفتن مطالبه های آن نسل در امروز بد نیست. اینکه آنها چه می خواستند مهم است و مسئله این نیست که چه کردند؟ چراکه از جانشان گذشتند. آنها با رژیم شاه چه مسئله ای داشتند؟ با کلمه شاه مخالف بودند یا خواسته هایشان خیلی مهم تر است؟ و من با این رویکرد که خواسته های آنها چه خواسته هایی بوده است و توجه آن نسل به چه بوده است، متن این سریال را نوشتم.

این نویسنده در پاسخ به این سوال که قصه سریال از چه زمانی آغاز می شود؟ گفت: از قبل انقلاب و نوجوانی شهید زین الدین قصه ما آغاز شده و تا شهادت شان و بعد از انقلاب ادامه دارد. همچنین اینکه با چه افرادی درگیر بوده و خانواده اش چه افرادی بودند و بیشتر از چه افراد تاثیر گرفته است و اینها چه کسانی بودند نیز از دست مایه این قصه است. 

هاشم زاده درباره استفاده از منبع های تحقیقاتی به کار گرفته شده در این سریال نیز بیان داشت: ما از همه منابعی که لازمه تحقیق درباره یک انسان است بهره گرفتیم. از منابع میدانی گرفته تا منابع کتابخانه ای. از طرفی خودم هم نسل شهید زین الدین هستم و با برخی شخصیت هایی که زین الدین ارتباط داشته من هم در ارتباط بودم و برای همین مشترک های بین مان در این زمینه به من کمک کرده است. منابع تحقیقاتی من رجوع به همه افرادی بود که از نوجوانی شهید زین الدین را می شناختند، افرادی که خاطره ای مشترک با او داشتند و این خاطرات را ضبط و ثبت کرده و به صورت شفاهی تعریف کردند.

این نویسنده افزود: همچنین به شخصیت پدر شهید که شخصیتی بسیار مبارز بوده است هم ورود کردیم و تاثیراتی که تحت تاثیر تفکرات اسلامی قبل از انقلاب بوده نیز در داستان ما جای دارد. از نهضت آزادی گرفته تا زمان آیت اله طالقانی، مطهری، آیت اله مدنی و ... که شهید زین الدین در زندگیش از آنها الگوبرداری کرده است. 

وی درباره اینکه کدام بخش از زندگی شهید در این سریال پررنگ است؟ گفت: ما به همه بخش های زندگی شهید توجه داشتیم از نوجوانی تا شهادت و از قبل تا بعد از انقلاب. هم به ماجراهای درون انقلاب هم به ماجراهای فتنه انگیزی های بعد از انقلاب و ایستادگی های او و هم به دوران دفاع مقدس توجه شده است. می خواهیم شهید زین الدین را به نسل جدید معرفی کنیم و نسل جدید باید از شهیدان درس بگیرد و بداند آنها چه می خواستند و چه شد؟

این نویسنده همچنین درباره گزینه کارگردانی این سریال نیز گفت: چند گزینه وجود داشت اما من با آنها موافق نبودم چراکه می خواهم مطالبه های آن نسل مطرح شود نه اینکه صرفا سریالی ساخته شود. ترجیحم بر این است فردی به عنوان کارگردان این سریال انتخاب شود که توانایی و جسارت تولید چنین اثری را داشته باشد.

وی همچنین با اشاره به انتخاب بازیگر نقش شهید زین الدین نیز گفت: هنوز بازیگر نقش اصلی این سریال انتخاب نشده است.

این سریال در ۳۶ قسمت و به تهیه کنندگی شفیع آقامحمدیان تهیه و تولید خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها