أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۲۹۰۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۷     ۱۵ تير ۱۳۹۹
نماینده مردم شهرکرد؛
نماینده مردم شهرکرد با اشاره به اینکه برجام با هدف از کار انداختن چرخ‌های سانتریفیوژها سبب از کار انداختن چرخ های اقتصادی شد، گفت: دلار ۲۰ هزار تومانی را باید دلار برجامی نامید و این همان گلابی‌ای است که به مردم وعده دادید.
به گزارش پایگاه 598، احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان در جریان ارائه گزارش گزارش وزیر امور خارجه درباره تحولات بین المللی و سیاست جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در وزارت امور خارجه شاهد شکل گیری دیپلماسی اقتصادی با همکاری بخش خصوصی نبوده ایم.

وی با بیان اینکه اراده جدی برای نقش آفرینی اقتصادی بخش خصوصی در این مجموعه وجود نداشته است، افزود: جامعه ایران در طول 40 سال گذشته در اوج اقتدار و عزت بوده است.

راستینه همچنین بیان کرد: دیپلماسی اقتصادی وابسته به دولت نیست، بلکه با همکاری طیف وسیعی محقق می شود.

وی ادامه داد: وزارت امور خارجه در این حوزه هدایت کننده است؛ در واقع اکنون باید پاسخ داده شود نقش بخش خصوصی و نهادهای مدنی در سیاست های اقتصادی وزارت خارجه کجاست؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه فعالیت های اقتصادی کشور با برجام شرطی شده است، افزود: هفدهمین اقتصاد بزرگ دنیا با شروط برجامی محدود شده است، به طوری که وقتی شورای حکام قطعنامه ای صادر می کند، شاهد افزایش بی رویه نرخ ارز هستیم.

وی با تاکید بر اینکه باید پیام اقتدار ملت ایران را با پایان دادن به سیاست های برجامی و تقویت روابط بین المللی مبتنی بر دیپلماسی بخش خصوصی به دنیا اعلام کنید، خاطرنشان کرد: باید با خروج از برجام پیام اقتدار کشورمان را به دنیا اعلام کنیم.

راستینه گفت: شما از کاهش فشار بر مردم سخن می گویید اما شرط های برجامی، سقوط آزاد ارز و مشکلات اقتصادی را برای مردم رقم زده است؛ به عبارتی اقتصاد دُلار محور حرکت ذلیلانه وزارت خارجه را رقم زده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر از شهید حاج قاسم سلیمانی سخن می گویید باید یادآور شد که دیپلماسی ایشان با مقاومت نتیجه داد که این رویه در وزارت خارجه متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه برجام با هدف از کار انداختن چرخ های سانتریفیوژها سبب از کار انداختن چرخ های اقتصادی شد، گفت: بر این اساس دلار 20 هزار تومانی را باید دلار برجامی نامید و این موضوع همان گلابی هایی است که شما به مردم وعده دادید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها