يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۲۹۴۱
زمان انتشار: ۱۰:۱۷     ۱۶ تير ۱۳۹۹
حاج قاسم سلیمانی: اصرار بر برجام منطقه‌ای برای چیست؟
ظریف در حالی داشتن جلسه با سردار سلیمانی را سپر خود میکند که داشتن جلسات متعدد ایشان با مسئولان نظام به عنوان فرمانده سپاه قدس امری طبیعی است و این دیدارها نمی‌تواند به عنوان هم‌فکری و هم عقیده بودن باشد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، انتقادات از دولت و انفعال دولت در عرصه اقتصاد و سیاست خارجی بالا گرفته و یکی از اصلی ترین افراد کابینه دولت تدبیر و امید یعنی ظریف باید پاسخگوی عملکرد خود باشد. او باید پاسخ بدهد که بعد از سال‌ها عقب نشینی از حقوق ملت ایران در زمینه هسته‌ای و محدودیت‌های نانوشته در برجام که خود را در صنعت فضایی کشور و حتی برگشت کشتی کمک‌های ایرانی از یمن نشان داد چه چیز را بدست آورده است؟ عاقبت شعارهای توخالی، خوش خیالانه و نگاه رمانتیک به نظام بین الملل چه بوده است؟ با این حال او در آخرین صحبت‌های خود سعی کرد تا پشت حاج قاسم سلیمانی مخفی شود.
 
محمدجواد ظریف که برای دادن گزارش به صحن علنی رفت با لحنی از بالا به پایین نمایندگان را بی اطلاع خطاب کرد. وزیرخارجه ای که همیشه چهره خندان او نسبت به آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها دیده میشد حالا در برابر نمایندگان مردم ایران با تلخی و کنایه و چاشنی توهین صحبت میکند.
 
ظریف در قسمتی از صحبت‌های خود به حاج قاسم سلیمانی متوسل شد و سعی کرد با مخفی شدن پشت قهرمان مقاومت از پاسخگویی در خصوص سیاست‌های مماشات طلبانه خود فرار کند. وی با معرفی کردن توافق شکست خورده برجام به عنوان سند افتخار ملی گفت: «هرچه شما می خواهید بفرمایید ولی شهید سلیمانی و بنده هر هفته جلسه داشتیم و هماهنگ می‌کردیم. در مسائل منطقه‌ای هرچه ما کردیم با هماهنگی یکدیگر بود. آنهایی که شهید سلیمانی را می شناسند، آنهایی که با شهید سلیمانی دمخور بودند آنهایی که با سیدحسن نصرالله دمخورند و آنهایی که با مقاومت عراق، لبنان و فلسطین دمخورند آنها می‌دانند که روابط ما چگونه بود نه شما.»
 
ظریف در حالی داشتن جلسه با سردار سلیمانی را سپر خود میکند که داشتن جلسات متعدد ایشان با مسئولان نظام به عنوان فرمانده سپاه قدس امری طبیعی است و این دیدارها نمی‌تواند به عنوان هم‌فکری و هم عقیده بودن باشد. چنانچه ایشان با روسای دولت‌های مختلف، وزرا و نمایندگان در زمان‌های مختلف جلسه داشته اند.
 
همانگونه که نمی‌توان داشتن جلسات متعدد بین مسئولان مختلف با رهبرانقلاب را دلیلی برای هماهنگی آنها با مقام معظم رهبری دانست جلسات ظریف با شهید سیلمانی نیز نمیتواند ما را به چنین تحلیلی برساند. مواضع انقلابی سردارشهید سلیمانی به خوبی نشان دهنده تفاوت فکری جریان غرب گرا با منش انقلابی مورد نظر حاج قاسم است.
 
حاج قاسم سلیمانی: برجام سه ضلعی است!
به عنوان نمونه حاج قاسم سلیمانی در ماجرای برجام مواضع روشنی دارند. ایشان صراحتا برجام را برنامه دشمن می‌دانند که درصدد است تا با برجام‌های مختلف قدرت ملی ایران و در نهایت جریان اسلامی الهام بخش در منطقه را خسکانده و از بین ببرد.
 
زمانیکه دولتی‌ها و رسانه‌های آنها از برجام منطقه ای صحبت میکردند و اروپایی‌ها بارها اعلام کردند که با ظریف در حال مذاکره درخصوص برجام منطقه‌ای هستند این سردار سلیمانی بود که وارد میدان شد و هدف آمریکا از برجام سه ضلعی را تشریح کرد.
 
سردار سلیمانی خطاب به کسانی که درصدد تحمیل برجام دو و سه بر کشور بودند در اجلاسیه پایانی 6500 شهید استان کرمان در تاریخ 97/12/9 برجام را سه ضلعی خواند. حاج قاسم در خصوص تفاوت نگاه اوباما و ترامپ به این برجام سه ضلعی عنوان داشت: اوباما فکر میکرد با مرور زمان میتواند به اضلاح دوم و سوم برجام برسد اما این آدم عجول اصرار دارد که به سرعت به این برجام‌ها برسد.
 
حاج قاسم در ادامه اصرار به برجام منطقه ای را اینگونه تشریح کرد: اینکه اصرار می‌کنند بر برجام دو در منطقه برای این است که قدرت اصیل و نابی که شکل گرفته است را بخشکانند و جریان‌های اسلامی در برجام دو خشکانده شود؛ البته تلاش آنها به اینجا منتهی نخواهد شد و برجام سه هم خواهند داشت چون دشمنان معتقدند که چشمه باید خشکانده شود و این چشمه ایران است.
 
سردارسلیمانی خطاب به غرب‌گرایان: ارتباط با آمریکا جان اسلام و ایران را میگیرد
سردار سلیمانی در تریبون‌های مختلف به افشای نقشه غرب گرایان می‌پرداخت. اودر پسابرجام و در تاریخ ۲۲ بهمن ۹۶ در جمع مردم کرمان خطاب به کسانی که رویای هم پیاله شدن با شیطان بزرگ را دارند هشداد داد: «پیشرفت کشور حاصل شعار نه شرقی نه غربی است. برخی که دنبال ارتباط با آمریکا هستند، از کشور‌های هم‌پیمان آمریکا عبرت بگیرید، ببینید چه وضعیتی دارند، تحریم هم نیستند، اما امروز به فلاکت افتاده‌اند، این ها که هم‌پیمان آمریکا هستند. برخی برداشت غلطی کردند و می‌گویند همانگونه که امام خمینی جام زهر را نوشید امروز هم رهبر انقلاب جام زهر را بنوشد و ارتباط برقرار شود، این چه غلط بزرگی است این چه سفسطه‌ای است، این کار جان اسلام و ایران را می‌گیرد، شرایط امروز با زمان جنگ قابل مقایسه نیست.»
 
موارد بسیاری است که نشان میدهد مواضع انقلابی سردارِ مقاومتِ جمهوری اسلامی بر همگان واضح است و قهرمان‌های دروغین عرصه مماشات جویی و سازش که امروز دستاوردشان در پیشگاه مردم عیان است نمیتوانند خود را پشت آنها مخفی کنند.

* رجانیوز
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها