أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۷۳۰۷۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۰     ۱۸ تير ۱۳۹۹
برنامه‌نویس اپلیکیشن «دختران بهشتی» از ارائه این نرم‌افزار در فضای مجازی خبر داد و گفت: این اپلیکیشن مبتنی بر تشویق مفاهیمی نظیر محرم و نامحرم و پوشش در برابر نامحرم به صورت مصداقی است.
به گزارش پایگاه 598، چند روزی از دهه حجاب و عفاف (۱۵ تا ۲۱ تیرماه) می‌گذرد و با ادامه شیوع ویروس کرونا کارهای فرهنگی مرتبط با این هفته حال و هوایی متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته دارد. در این شرایط، تولید و ارائه بیش‌تر نرم‌افزارهای حجاب و یا برگزاری مسابقات کتابخوانی و حتی تولید پادکست و کلیپ‌هایی از این دست و برگزاری تجمع‌های مجازی در قالب دختران انقلاب بیش از گذشته خودنمایی می‌کند.

در این بین، عرضه اپلیکیشن «دختران بهشتی» در فضای مجازی بهانه‌ای شد تا با فاطمه دهقان تهیه‌کننده و برنامه‌نویس نرم‌افزار آموزشی حجاب گفت‌وگو کنیم. 

وی که مادر ۲ دختر و یک پسر است، انتقال مفاهیم حجاب و عفاف به دخترانش را انگیزه تولید چنین نرم‌‌افزاری توصیف کرده و بیان می‌دارد: با اینکه رشته اصلی‌ تحصیلی‌ام، اقتصاد هست، اما دوست داشتم در این زمینه فعالیت کنم. شروع کار از سال ۱۳۹۰ بود و حدود نه سالی به طول انجامید. الحمدلله اکنون در فضای نت برای عموم به صورت رایگان عرضه شده است.

دهقان با بیان اینکه این نرم‌افزار با همکاری گروه فرهنگی برهان و با حمایت سازمان فضای مجازی سراج تولید شده است،‌ می‌گوید: نرم‌افزار آموزشی دختران بهشتی برنامه‌ای آموزش محور برای ترویج مفهوم حجاب از سنین پایه است که در آن تلاش شده اصول روانشناختی آموزش به کودک رعایت شود.

وی می‌‌افزاید: سادگی و سهولت کار با نرم‌افزار برای کودک، تدریجی بودن آموزش حجاب و نیز استمرار آن به واسطه قرار دادن عناصر جذاب برای ترغیب کودک به انجام بازی، همراه با اصول آگاهی‌بخشی و لحاظ شرایط مختلف کودکان در نظر گرفته شده است.

دخترانی که بهانه تولید اپلیکیشن حجاب بودند

برنامه‌نویس اپلیکیشن «دختران بهشتی» ابراز می‌دارد: با توجه به اینکه هیچ گونه امکاناتی نداشتم و تمام کارها را خودم انجام دهم، در آن زمان، ۲ دختر سه و هفت ساله داشتم که برای صدای بچه‌ها در بازی دختران بهشتی از آن‌ها استفاده کردم و کل کار از صدابرداری و تدوین صدا، فتوشاپ تصاویر، رنگ و جملات همگی کار خودم بود و در این زمینه اطرافیان مثل همسر و برادرم نیز به من خیلی کمک کردند. (اطلاعات بیش‌تر از اینجا)

 

 اپلیکیشن «دختران بهشتی» از نمایی دیگر

وی ادامه می‌دهد: این نرم‌افزار مبتنی بر تشویق مفاهیمی نظیر محرم و نامحرم و پوشش در برابر نامحرم به صورت مصداقی همراه با مثال و بازی، تصویرسازی مثبت ذهنی از حجاب در ذهن و فکر کودک طی کار با بخش‌های مختلف از رنگ‌آمیزی تا پازل، بازی، داستان و ... است.

علاقه‌مندان برای دریافت اپلیکیشن «دختران بهشتی» از اینجا  و اینجا اقدام کنند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها