أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۳۲۴۱
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۲۲ تير ۱۳۹۹
بررسی آمارهای معاملات بازار سرمایه طی اردیبهشت سال جاری نشان می‌دهد از مجموع ۳۰ میلیون و ۱۴۳ هزار دفعات معامله در کل بازار سرمایه کشور طی اردیبهشت (خرید و فروش)، ۶۰/۴ درصد آن در ۶ کارگزاری‌ انجام شده و سهم ۱۰۱ کارگزاری دیگر کمتر از ۴۰ درصد و سهم ۲۰ کارگزاری انتهایی از کل دفعات معاملات فقط ۱/۴ درصد است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از نود اقتصادی، این روزها که بازار سرمایه با اقبال عمومی مواجه شده، در اوج معاملات سامانه معاملات آنلاین دو کارگزاری بزرگ فعال در بازار سرمایه چندین بار از دسترس مشتریان خارج شده و گفته می‌شود این موضوع به دلیل اختلال سخت‌افزاری در دیتاسنتر این کارگزاری‌ها است.

در این زمینه بررسی آمارهای معاملات بازار سرمایه طی اردیبهشت سال جاری نشان می‌دهد از مجموع ۳۰ میلیون و ۱۴۳ هزار دفعات معامله در کل بازار سرمایه کشور طی اردیبهشت (خرید و فروش)، ۶۰/۴ درصد آن در ۶ کارگزاری‌ شامل کارگزاری مفید، آگاه، فارابی، مبین‌سرمایه، کارگزاری بانک پاسارگاد و کارگزاری نهایت‌نگر انجام شده و سهم ۱۰۱ کارگزاری دیگر کمتر از ۴۰ درصد و سهم ۲۰ کارگزاری انتهایی از کل دفعات معاملات فقط ۱/۴ درصد است.

همچنین از کل ارزش ۴۹۸هزار میلیارد  تومانی خریدوفروش در کل بازار سرمایه  طی اردیبهشت، ۴۳/۵ درصد آن در ۶ کارگزاری مفید، آگاه، فارابی، مبین‌سرمایه، کارگزاری بانک پاسارگاد و کارگزاری نهایت‌نگر انجام شده و سهم ۱۰۱ کارگزاری دیگر ۵۶/۵ درصد و همچنین بازهم سهم ۲۰ کارگزاری انتهایی فقط ۱/۴ درصد است.

برخی کارشناسان بازار سرمایه معتقدند سیاستگذار بازار سرمایه باید سقف عضویت در کارگزاری تعیین کند تا با انباشت کدهای کاربری در چند کارگزاری شاهد اختلال این‌چینی نباشیم.

اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها