کد خبر: ۴۷۳۹۰۱
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۳۱ تير ۱۳۹۹
با اشاره به پتانسیل‌های موجود؛
سفیر کشورمان در مسکو، پیشنهادی مبنی بر ایجاد باشگاهی متشکل از کشورهایی که تحت تحریم آمریکا هستند را مطرح کرد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری "598"؛ "کاظم جلالی"، سفیر ایران در روسیه در مصاحبه با روزنامه کومرسانت گفت: کشور‌هایی که هدف فشار تحریم‌های واشنگتن قرار گرفته اند، می‌توانند در تلاش هایشان برای مقابله مشترک با سیاست آمریکا، با یکدیگر متحد شوند.

کاظم جلالی افزود: معتقدم زمان آن فرا رسیده است که باشگاهی متشکل از کشور‌هایی را که تحت تحریم قرار گرفته اند، ایجاد کنیم و بسیاری از قدرت‌های بزرگ با اقتصاد توسعه یافته- مانند روسیه، چین و ایران- از جمله اعضای آن خواهند بود.

به گفته این دیپلمات ایرانی، این کشور‌ها باید به یکدیگر برای مقابله با پیامد‌های منفی اقدامات آمریکا کمک کنند.

سفیر ایران در روسیه تأکید کرد: آمریکا چشم دیدن هیچ رقیبی را که موقعیتش در هر منطقه‌ای قدرتمندتر از این کشور باشد ندارد. آن‌ها می‌خواهند روسیه ضعیف باشد، چین به لحاظ اقتصادی وابسته به آن‌ها باشد و ایران به کشور مستعمره آن‌ها تبدیل شود. به همین دلیل است که ما نیازمند همکاری، کمک و تکمیل یکدیگر هستیم.

سفیر کشورمان در مسکو در ادامه گفت: فرصت‌های بزرگی داریم و فقط باید اراده سیاسی خود را نشان دهیم و تلاش کنیم از این توانِ بالقوه به شیوه درستی استفاده کنیم، ایران چیز‌هایی برای پیشنهاد به چین و روسیه دارد، ما کشوری وسیع با جمعیتی بزرگ و نسبتاً جوان هستیم که منابع معدنی فراوان و فناوری‌های پیشرفته داریم. اگر همه ما تلاش مشترک با یکدیگر داشته باشیم، بر فشار آمریکا غلبه خواهیم کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها