کد خبر: ۴۷۴۵۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۲     ۰۹ مرداد ۱۳۹۹
رقابت جهانی
شرکت ارائه‌کننده خدمات رایانه‌ای و ارتباطی هوآوِی چین، از نظر فروش گوشی‌های هوشمند تلفن همراه گوی سبقت را از شرکت سامسونگ کره جنوبی ربود.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، به نقل از خبرگزاری رویترز از شنزن، براساس داده‌های منتشر شده در روز پنجشنبه توسط بنیاد داده پردازی و ارائه خدمات مشاوره اقتصادی – مالی کانالیز «Canalys» در فاصله ‏ماه‌های آوریل تا ‏ژوئن (سه ماهه دوم) امسال، میزان فروش شرکت هوآوِی چین به ۵۵.۸ میلیون دستگاه در مقایسه با ۵۳.۷ شرکت سامسونگ رسید.
بر اساس این گزارش میزان فروش هواوی در سه ماهه دوم امسال در مقیاس سالانه، یعنی نسبت به همین مدت در سال گذشته، پنج درصد کاهش یافت. حال آنکه، میزان فروش سامسونگ در همین مدت در مقیاس سالانه، یعنی نسبت به همین مدت در سال گذشته، حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است.
شیوع بیماری کرونا در آمریکا، برزیل و اروپا که بازار اصلی سامسونگ هستند در کاهش فروش این شرکت تولید گوشی‌های هوشمند تلفن همراه نقش اصلی را داشته است.
بر اساس داده‌ها، صادرات هوآوی در سه ماهه دوم امسال در مقیاس سالانه ۲۷ درصد افزایش یافته، اما این شرکت توانسته است سیطره خود را بر بازار داخل حفظ کند و محصولات بیشتری را در داخل کشور به فروش برساند. علت این نیز آن است که برداشته شدن مقررات قرنطینه و محدودیت‌های خارج شدن از منزل برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا در چین زودتر از دیگر کشور‌ها به اجرا در آمد. هوآوی ۷۰ درصد از محصولات خود را در داخل کشور فروخته است.
سخنگوی این شرکت چینی اعلام کرد شرکت ما نشان داد که در شرایط سخت و استثنایی توانایی مقاومت دارد. همچنان که اکنون با وجود رکود اقتصادی در سراسر جهان و وجود چالش‌های بی سابقه ما توانستیم به رشد اقتصادی و گسترش موقعیت خود در جهان ادامه دهیم. اما یکی دیگر از مسئولان هوآوی در گفتگو با این خبرگزاری گفت: اگر اوضاع و شرایط اقتصادی و مالی در جهان به حالت عادی در آید هوآوی دیگر نمی‌تواند از نظر فروش و در اختیار داشتن بازار فروش گوشی‌های هوشمند تلفن همراه جایگاه نخست را همچنان حفظ کند. در واقع این جایگاه که اکنون هوآوی به دست آورده است کوتاه مدت خواهد بود.
شرکت آمریکایی تولید نرم‌افزار‌ها و سخت افزار‌های نوین رایانه‌ای و همچنین گوشی‌های هوشمند تلفن همراه اپِل، نیز قرار است جمعه این هفته گزارش مربوط به میزان فروش خود در فاصله ‏ماه‌های آوریل تا ‏ژوئن (سه ماهه دوم) امسال، را منتشر کند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها