أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۷۴۹۳۵
زمان انتشار: ۱۱:۲۳     ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
آیت الله اعرافی:
مدیرحوزه های علمیه گفت: توجه و اهتمام جدی به مقوله زیارات و ادعیه ائمه اطهار(ع) به ویژه امام هادی(ع) یکی از خصوصیات ممتاز و برجسته مؤسسه آموزشی و پژوهشی پیام امام هادی(ع) است که باید با ترجمه زیارات، پیام امام را به گوش جهانیان برسانید.
به گزارش پایگاه 598، آیت الله علیرضا اعرافی شامگاه سه شنبه در آیین اختتامیه جشنواره «ماه دهم» که با رعایت پروتکل های بهداشتی در مؤسسه آموزشی و پژوهشی پیام امام هادی(ع) برگزار شد و همزمان در فضای مجازی نیز پخش می شد، در سخنانی اظهارکرد: اگر به تاریخ زندگانی ائمه اطهار(ع) بنگریم، خواهیم دید که اوج خباثت و ظلم به خاندان عصمت و طهارت (ع) در عاشورا رقم خورد که در ظاهر شکستی برای حرکت اسلام، امامت و ولایت بود، اما در باطن شکوه، جلال و عظمتی را به ارمغان آورد و این ظلم و خباثت در دوران همه ائمه (ع) به شکل و ظواهر دیگری تجلی پیدا کرد تا در عصر ابناءالرضا(ع) که مأمون عباسی با خباثت حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را به مرو برد و به نظر خودش به دنبال هضم امامت و ولایت در خلافت بود که هرگز موفق به این کار نشد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه به دوران امامت امام هادی(ع) اشاره کرد و افزود: بعد ازبه شهادت رساندن امام رضا(ع)، توسط مامون عباسی شیوه و نوع برخورد و تعامل با امامان بسیار خشن شد بطوریکه امام جواد (ع) و امام هادی(ع) را در سنین کم به شهادت رساندند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه از دوران امام رضا(ع) و حتی در زمان انبیا الهی زمینه سازی برای ولادت امام عصر(عج) شده بود و همه اذهان عمومی برای دوران غیبت به نوعی آماده شده بودند و بطوری که در زمان ابناءالرضا (ع) سازمان وکالت شکل گرفت و با غیبت صغرای امام زمان(ع) این شرایط برای افکار عمومی فراهم گردید تا دوران غیبت کبرای امام عصر(عج) شکل بگیرد.

مدیر حوزه های علمیه در ادامه با اشاره به دوران زندگانی امام هادی(ع) یادآور شد: بر اساس آنچه امروز به دست ما رسیده است قریب به ۱۲۰۰دعا، زیارت و مناجات می باشد که زیارت جامعه کبیره یکی از مشهورترین ادعیه و زیارات شیعه است.

وی با اشاره به ۳۳ سال دوران امامت امام هادی(ع) بیان داشت: حضرت در آن دوران خفقان دوسوم عمر بابرکت خود را در حصر شهری بودند و قریب به ۲۰سال عمر بابرکت خود را در شهر سامرا محصور بودند، اما این حصر و خفقان هرگز مانع از پرتو افکنی انوار هدایت امام هادی(ع) نشد و برکات وجودی ایشان شامل حال اصحاب و پیروان بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، به ویژگی ها و ممیزی های مکتب اهل بیت(ع) اشاره کرد و گفت: ادعیه و زیارات یکی از ممیزی های ائمه اطهار(ع) است و ما شاهد آن هستیم که در زمان حضرت، ناب ترین ادعیه و زیارات روایت و به دست ما رسیده است.

آیت الله اعرافی در بخش دیگری از سخنان خود، فعالیت های مؤسسه آموزشی و پژوهشی پیام امام هادی(ع) را ارزشمند توصیف کرد و افزود: توجه به زیارات به صورت تخصصی باید در دستور کار باشد و جای چنین مؤسسه ای در بدنه حوزه علمیه امام صادق(ع) ضروری بوده و هست.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها