يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۵۳۷۷
زمان انتشار: ۱۰:۲۲     ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: در طی ۳ ماه گذشته از آغاز فعالیت سامانه فرزندخواندگی، به طور میانگین هر روز ۳۳ درخواست جدید در ارتباط با فرزندخواندگی ثبت شده است.
به گزارش پایگاه 598، سعید بابایی مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور درباره فعالیت سامانه ملی فرزندخواندگی اظهار کرد: این سامانه از شانزدهم اردیبهشت‌ ماه امسال فعالیت خود را به طور رسمی آغاز کرده و در طی این مدت بیش از 3 هزار درخواست کامل جدید در این سامانه به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: بیشترین میزان درخواست‌های جدید فرزندخواندگی در استانهای تهران، اصفهان، خراسان رضوی مازندران و فارس ثبت شده است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همچنین طی 3 ماه گذشته از آغاز فعالیت سامانه فرزندخواندگی، به طور میانگین هر روز 33 درخواست جدید در ارتباط با فرزندخواندگی ثبت شده است.

بابایی افزود: پیش از این نیز 4 هزار پرونده به عنوان پشت نوبتی در استانها به ثبت رسیده بود و در برخی از روزها به سبب اتصال سامانه به سامانه استعلام ثبت احوال و ارور سیستمی مشکلاتی در ثبت اطلاعات متقاضیان به وجود آمده که با پیگیری مسئولان این مسئله در حال رفع است همچنین غیر از روزهای سیزدهم و شانزدهم مرداد ماه که سامانه به سبب رفع مشکل در دسترس نبود، در سایر روزها ثبت اطلاعات صورت پذیرفته است.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور در ارتباط با فرآیند ثبت‌نام متقاضیان فرزندخواندگی در سامانه ملی فرزندخواندگی خاطرنشان کرد: پس از ثبت‌نام اولیه متقاضیان در مرحله بعدی اطلاعات به کارشناسان استانهای مربوطه انتقال می‌یابد تا مراحل بعدی اعم از مباحث مددکاری و انجام آزمایشهای مربوطه صورت پذیرد.

وی  با اشاره به شماره تلفن‌های پشتیبانی فنی سامانه ملی فرزندخواندگی ادامه داد:

66740054-021، 66740057 - 021 و داخلی 201 و 202 از ساعت 8 تا 16 در روزهای اداری پاسخگو خواهند بود.

بابایی خاطرنشان کرد: از بین متقاضیان جدید 71 درصد بدون فرزند، 17 درصد دارای فرزند و به دنبال فرزند دیگر و مابقی خانم‌های مجرد بوده‌اند همچنین بیشترین میزان درآمد خانواده متقاضی بر اساس خوداظهاری در استانهای زنجان، کرمانشاه و یزد بوده است همچنین خوداظهاری و اعلام وضعیت مالی یکی از فاکتورهای اطمینان‌بخش از وضعیت فرزندی خواهد بود که به فرزندخواندگی خانواده‌ای پذیرفته خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور گفت: 62 دکترا، 129 پزشک عمومی و 716 فوق‌لیسانس متقاضی فرزندخواندگی هستند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها