يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۵۳۸۸
زمان انتشار: ۱۳:۱۴     ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
رمزگشایی از وعده های تازه دولت؛
طرح گشايش اقتصادي و پيش فروش ٢٢٠ ميليون بشكه نفت آنقدر بي منطق، غير اجرايي و مخرب است كه احساس ميكنم اعلام عمومي آن يك موضوع فرعي براي سرگرم كردن مردم مي باشد به نظر مي رسد روحاني موضوع ديگري را دنبال مي كند؛ مذاكره با ترامپ!
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، حسن روحانی هفته گذشته در جلسه هیات دولت در سخنانی نه چندان شفاف از گشایش اقتصادی گفت. حسن روحانی گفته بود: اگر مقام معظم رهبری موافقت کنند، هفته آینده یک گشایشی در اقتصاد کشور به وجود خواهد آمد.

این اظهارت رئیس جمهوری درباره رونمایی از طرحی در رابطه با «گشایش اقتصادی» در آینده نزدیک گمانه‌زنی‌های بسیاری را برانگیخته است، از فروش نفت گرفته تا پذیرفتن FATF. اما برخی دیگر از رسانه ها دوباره باب مذاکره با آمریکا را باز کردند و باز هم به نقل از منابع آگاه اخباری را منتشر کردند که باعث خوشحالی غرب پرستان داخلی شد.

«آلمان با همفکری انگلستان به آمریکا پيشنهاد داده كه بخشي از تحریم‌ها را موقتا لغو کند، تا ده روز آينده ارزیابی واشنگتن در این موضوع به پایان مي رسد». این خبری بود که برای اولین بار ایلنا و سایت انتخاب به نقل از یک منبع آگاه منتشر کردند.

این منبع آگاه به ایلنا گفته بود: در راستای پیشنهاد ماه‌های اخیر آمریکا مبنی بر تحریم تسلیحاتی ایران و نظارت مستقیم بر پروژه هسته‌ای یعنی خارج از آ‌ژانس و تحت نظارت خود آمریکا، کشورهای آلمان و بریتانیا در چارچوب گفت‌وگوهای اروپای 3 مخالفت خود را با این موضوع اعلام کرده‌اند چون باور دارند تاثیر منفی بر رفتار ایران خواهد داشت.

وی ادامه داد: آلمان با همفکری و حمایت انگلستان پیشنهادی را ارائه کرده مبنی بر اینکه در گام نخست آمریکا تحریم‌های غیرهدفمند که بیشترین تاثیر اقتصادی بر زندگی مردم ایران دارد را موقتا لغو کند. پس از یک گفت‌وگوی کلی در مورد مسائل مربوط به ایران و آمریکا و حتی ایران و عربستان، نقاط کور مسائل منطقه‌ای ارزیابی شود.

وی افزود: نقطه شروع هم بررسی تضاد رفتاری ایران با آمریکا و اروپای 3 این است که ایران نیز گام‌های برداشته شده در ماه‌های اخیر در راستای موضوع هسته‌ای را مورد ارزیابی قرار دهد.

این منبع آگاه تصریح کرد: برای نشان دادن حسن نیت و بازگشت به توافق 2015 این تحریم‌های غیرهدفمند موقتا بسته می‌شود و اگر نتیجه‌گیری مثبت شد لغو آنها همیشگی خواهد بود و حتی موضوعات مورد گفت‌وگو افزایش می‌یابد چون باور بر این است که ایران بازیگر اصلی در منطقه است.

در همین رابطه یک کاربر توئیتر نوشت: طرح گشايش اقتصادي و پيش فروش ٢٢٠ ميليون بشكه نفت آنقدر بي منطق، غير اجرايي و مخرب است كه احساس ميكنم اعلام عمومي آن يك موضوع فرعي براي سرگرم كردن مردم مي باشد به نظر مي رسد روحاني موضوع ديگري را دنبال مي كند؛ مذاكره با ترامپ.


کاربر دیگری نوشت: روحاني از گشايش اقتصادي ميگويد و اندكي بعد برايان هوكِ ضدايراني و مسئول مستقيم كمپين فشارحداكثري بركنار ميشود. ليبرالهاي داخلي شروع به شانتاژ خبري رفع تحريمها ميكنند. درنهايت روحاني باجمله "درصورت موافقت رهبري"توپ را در زمين ايشان مي اندازد. آيا اينها تكه هاي پازل مذاكره است؟!


و اکانتی هم نوشت: روحانی: اگر رهبر انقلاب موافقت کنند هفته آینده گشایش اقتصادی خواهیم داشت! وظیفه شما ایجاد گشایش اقتصادی در چارچوب نظام است که موافقت نمیخواهد! حالا این چه گشایشی است که لنگ موافقت است؟! باز چه خوابی دیده‌اید که برای تعبیرش نیازمند فشار به رهبری با گروگان گرفتن معیشت شده‌اید؟!


همزمان با این گمانه زنی ها حساب توئیتر رهبر انقلاب در توئیتی تلویحا هرگونه گشایش اقتصادی را منوط به هدایت نقدینگی به سمت تولید عنوان کرد نه مذاکره با آمریکا.


حال باید منتظر ماند و دید که آیا گشایش اقتصادی دولت همین است یا موارد دیگری هم در پستوی سیاستگذار هست که رونمایی خواهد شد!

در همین خصوص داود مدرسی یان مدیر مسئول دوهفته نامه فریادخوزستان و پایگاه خبری یاران۳۱۳، معلم و نویسنده نوشت: دشمنی آمریکا و اروپا، تنها با ما نیست. آنها با تمام جهان مشکل دارند و باهمه ملت‌ها دشمن‌اند.

نگاهی به تاریخچه سراسر جنگ غرب کنید؛ نگاهی به جنگ نظامی ناتو علیه ویتنام و عراق و افغانستان بیاندازید، نگاهی به ظلم دولت‌های غربی به دولت-ملت‌ها بیاندازید، اگر زورشان میرسید با ایران بدتر از لیبی و یمن و سوریه میکردند.

ماباید ضمن حفظ نقاط قوت خود در عرصه دفاعی، امنیتی، موشکی، نفوذ منطقه‌ای، هسته‌ای، علمی و ... به فکر رفع نقاط ضعف خود در حوزه‌های اقتصاد، عدالت و فرهنگ، ناکارآمدی، فساد و ... باشیم؛

وگرنه با تسلیم در برابر غرب و مذاکره با آمریکا و نابودی نقاط قوت‌مان در عرصه هسته‌ای و موشکی و منطقه‌ای، هیچ گشایش اقتصادی رخ نخواهد داد!

هفت سال مملکت را با حاکمیت وزرای ۱۰۰۰ میلیاردی پیرِ فرتوتِ ناکارآمدِ سرمایه‌دار، در انتظار رفع تحریم‌ها به اینجا رساندند چه نتیجه‌ای داشت که حالا در انتظار رفع موقت تحریم‌ها بمانیم؟!

روزی که رهبری فرمود کلید حل مشکلات اقتصادی در وین و لوزان و ... نیست، گوش نکردند و گفتند در سیاست بدبینی معنی ندارد حالا باز بجای عبرت گرفتن و عذرخواهی از ملت، آرزوی پیروزی "جو بایدن" را دارند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۲ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
۰
۰
با سلام
قطعا طرح فروش نفت هم گشایش اقتصادی برای مردم ایجاد نخواهد کرد ، زیرا نه تورم را مهار می کند ، نه ایجاد شغل می کند ، نه جهش تولید را تحقق می بخشد، نه از گرانی های افسار گسیخته جلوگیر ی می کند ، و نه باعث سرمایه گذاری در بخش تولید می شود. تنها مزیتی که احتمالا خواهد داشت ، تا حدودی کسری بودجه را جبران خواهند کرد. مهمترین ضعفی که طرح فروش نفت دارد این است که وابستگی بودجه کشور به نفت را تشدید می کند .راهبرد و سیاست دراز مدت و استراتژی اقتصادی کشور با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری عدم وابستکی و اتکاء به نفت می باشد و قرار بر این شده بود که این وابستگی به صفر و یا حداقل برسد.حال این فروش نفت به خارج باشد و یا به داخل در هر صورت استمرار وابستگی بودجه به نفت را تشدید می کند. البته این طرح می تواند مزایایی را در بر داشته باشد مشروط بر اینکه حداقل درآمد حاصل از فروش نفت به مردم بصورت کاملا و صد در صد هوشمندانه برنامه ریزی و با کمال صرفه جویی و در مجموعه های پالایشگاهی کشور و در زیرساخت های مهم و در پروژه ها و سرمایه گذاریهای مشترک در داخل و کشورهای همسایه مورد مصرف قرار گیرد. این طرح نباید عامل افزایش بی رویه و سرسام آور بدهی های دولت در آینده گردد. آیا دولت می تواند ضمانت دهد که این طرح باعث تحمیل فشار هر چه بیشتر به دولت بعدی نشود ؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها