کد خبر: ۴۷۶۰۳
زمان انتشار: ۱۷:۳۰     ۱۵ فروردين ۱۳۹۱

پس از افشای جلسه محرمانه محمدرضا باهنر با هاشمی رفسنجانی در ارگ جدید بم توسط سایت بی باک که دیروز بعد از یک هفته دفتر هاشمی رفسنجانی و شخص آقای باهنر مجبور به اعتراف در این زمینه شدند، اینک دم خروس ارتباط مشکوک یکی دیگر از حامیان جبهه متحد با چهره معلوم الحال کاخ سفید بیرون زد.

به گزارش سرویس سیاسی بی باک،  یک سایت حامی جبهه متحد که منتسب به احمد توکلی نماینده جنجالی مجلس شورای اسلامی و از اعضای ارشد جبهه متحد  اصولگرایی می باشد، ارتباط خود با آلن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه ایالات متحده را بصورت علنی برقرار کرد!

آلن ایر سخنگوی فارسی‌زبان وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا نخستین فردی است که به این پست منصوب شده‌است. ایر سابقه «ریاست دفتر ایران در کنسولگری ایالات متحده در دبی» را نیز دارد. نام الن ایر در تعدادی از اسناد منتشرشده توسط ویکی لیکس، به عنوان «طبقه‌بندى‌کننده» به چشم می‌خورد. از او گزارش‌هایی درباره قیمت انواع نان در ایران و تاثیرات سیاسی آن، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا، دستگیری مهدی کروبی، تظاهرات جنبش فتنه در سی‌امین سالگرد اشغال لانه جاسوسی آمریکا در تهران، مجوز بانک مرکزی ایران برای بانک شدن موسسه مالی اعتباری انصار و موسسه مالی اعتباری مهر، انتصاب محمدرضا نقدی به عنوان فرمانده بسیج، تلاش سپاه پاسداران برای کنترل اغتشاشگران و طرح هدفمندی یارانه‌ها وجود دارد.

اخیرا تلاش هاي وزارت امور خارجه آمريکا در جا انداختن چهره آلن اير سخنگوي فارسي زبان اين وزارت خانه در ميان ايراني ها باز هم با شکست مواجه شده بود تا اینکه سایت منسوب به احمد توکلی در اقدامی عجیب و مشکوک، خواسته یا ناخواسته آمریکایی ها را در این ارتباط گیری یاری کرد.

گفتنی است؛ وزارت امور خارجه امریکا در ادامه تلاش برای نفوذ و جذب در شبکه های اجتماعی مجازی ایرانیان و پس از شکست در پروژه موذیانه سفارت مجازی، چندی پیش با همکاری شرکت گوگل و در حالی که دیگر کاربران این شبکه اجتماعی از این امکانات ویژه برخوردار نیستند ، برنامه ای را از طریق امکان «هنگ اوت» در صفحۀ «گوگل پلاس» USAdarFarsi و با اجرای کامبیز حسینی، مجری معلق از کار صدای آمریکا برگزار کرد.


سایر شرکت کنندگان این نشست که به نوعی در سیستم حمایتی دولت امریکا قرار داشتند، عبارت بودند از: امید معماریان، روزنامه نگار و بلاگر، نگار مرتضوی از صدای آمریکا، نیوشا بقراطی از رادیو فردا و دالغا خاتین اوغلو از شبکه ترند جمهوری آذربایجان.

یکی از خبرنگاران حاضر در برنامه با اشاره به توهین و تحقیر ایرانیانی که به سفارت امریکا مراجعه می کنند و طولانی بودن ویزا و تبعیضی که نسبت به آنان صورت می پذیرد و قول ها و وعده های تو خالی دولت امریکا ،به این مساله اعتراض کرد که آلن ایر در پاسخ با بی تفاوتی گفت : ما سیاست مان تشویق ایرانیان برای آمدن به امریکاست اما این روال و سیستم وزارت خارجه امریکاست و تغییری نمی کند!

آلن ایر که فارسی صحبت می کند و انگشتر عقیق به دست دارد در ادامه افزود: امریکا رقمی معادل هفتاد میلیون دلار صرف تولید نرم افزاری علیه اینترنت جمهوری اسلامی ایران کرده است!

با توجه به ماهیت این مقام کاخ سفید و رسالت ضد ایرانی او که بدان تصریح کرده و هموراه تمام تلاش خود را برای ارتباط گیری با ایرانیان داشته است، سئوالی که در اذهان عمومی تبادر می کند اینکه سایت اقای توکلی چگونه و از طریق چه کسی و با چه هدفی این ارتباط ضد امنیت ملی را برقرار کرده است؟!

جا دارد تا مقامات امنیتی و قضایی بجای برخورد با چند رسانه ارزشی حامی جبهه پایداری که در انقلابی بودنشان جای هیچ شک و تردیدی نیست، ابهامات فراوان در این نوع ارتباطات و اهداف پشت پرده آنرا پیگیری کنند.

همچنین می توان رابطه این برنامه مشکوک با اظهارات اخیر آقای هاشمی پیرامون ارتباط با آمریکا را بررسی کرد و نسبت به محتوای گفتگوهای آقای باهنر با هاشمی رفسنجانی در بم نیز غافل نشد تا اصل ماجرا برای مردم روشن تر گردد.

گفتنی است؛ هاشمی رفسنجانی در آخرین گفتگوی خود با فصلنامه مطالعات بین المللی مدعی شد: آمریکا قدرت برتر دنیا است. مگر اروپا با آمریکا، چین با آمریکا و روسیه با آمریکا چه تفاوتی از دید ما دارند؟ اگر با آنها مذاکره داریم، چرا با آمریکا مذاکره نکنیم؟

این در حالی است که خصومت آمریکا و متحدانش در سالهای اخیر رو به فزونی نهاده و مسئولین عالی رتبه کشور همصدا با ملت غیور ایران همواره تاکید داشته اند که رابطه با آمریکا هیچ نفعی برای ایران ندارد و آمریکا با این رابطه به دشمنی هایش عمق می‌بخشد. تاسف از این اظهارات مرعوبانه در حالی است که بیداری اسلامی و احساسات ضد آمریکایی در منطقه به اوج خود رسیده است.با این حال گفتن این نظرات از سوی هاشمی رفسنجانی در فضای کنونی که تحریم های آمریکا رنگ و بویی جدید و خصمانه تر به خود گرفته، عجیب به نظر می رسد و همچنان فاصله هاشمی را با مردم و انقلابیون ایران و جهان تشدید می کند. این اظهارات نشان می دهد، هاشمی از تحلیل مسائل داخلی و تحولات بین المللی عاجز شده است.

در پایان به رسانه ها و شخصیت های حامی جبهه متحد توصیه می کنیم که با وجود این رسوایی ها و روشن شدن ارتباط برخی اعضای این جبهه با آقای هاشمی رفسنجانی علی رغم تکذیب های سابق اعضای این جبهه و همچنین ارتباط اخیر یکی دیگر از حامیان این جبهه با مقامات آمریکایی، بیش از این به شیوه خطای خود ادامه ندهند و در اقدامی انقلابی و شجاعانه بخاطر توهین ها و تخریب هایی که علیه جبهه پایداری انقلاب اسلامی صورت دادند، از مردم و اعضای این جبهه عذرخواهی کنند و اکنون که ماهیت برخی اعضای این جبهه بیش از گذشته برای همگان روشن شده است و به اشکالات اساسی مطرح شده از سوی جبهه پایداری انقلاب اسلامی درباره برخی اعضای حاضر در جبهه متحد پی برده اند، بدون هرگونه درنگی این افراد معلوم الحال را طرد نموده و حساب خود را از این صنف جدا نمایند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها