يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۶۸۵۱
زمان انتشار: ۱۰:۵۸     ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
رسوایی «کاسبان حصر» با انتشار تصویر مهمانی کروبی در خانه باغ؛
طیف تندروی اصلاح طلب نه جنبه شکست در انتخابات را دارد و نه جنبه پیروزی در انتخابات، برای همین با نارنجک دودزای «مظلوم نمایی برای سران فتنه» در پی پرت کردن حواس مردم از مسئله اصلی است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در روزهای گذشته تصویری از حضور «مهدی کروبی» کاندیدای شکست خورده انتخابات ۸۸ (با ۳۳۸ هزار رای در کل کشور) و از سران فتنه در خانه باغ «قدرت علیخانی» از فعالین اصلاح طلب در شمال شهر تهران منتشر شد.

در این تصویر حاضرین مشغول «خوش و بش» و «بگو و بخند» و صرف میوه هستند. افرادی همچون «سید محمد موسوی بجنوردی» و «سید مهدی هاشمی علیا» معروف به «امام جمارانی» از اعضای مجمع روحانیون مبارز نیز در تصویر حضور دارند.

انتشار تصویر مذکور در فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشت. کاربران فضای مجازی و فعالین رسانه ای با تعابیری همچون «حصر لاکچری»، «قصرنشینی در ایام حصر»، «حصر VIP» به این عکس واکنش نشان دادند.

یکی از کاربران فضای مجازی نوشت: «من جای کروبی و موسوی باشم از تاجزاده به خاطر تلاش برای رفع حصر شکایت می کنم».

اما این اولین بار نیست که تصویر و اطلاعاتی درباره «حصر لاکچری» کروبی و میرحسین منتشر می شود.

در سالهای گذشته، نشریه رمزعبور «نیمه پنهان حصر» را توصیف کرد. در بخشی از گزارش مذکور آمده است: «مهدی کروبی در ایام حصر مرتب به استخر مجموعه ورزشی انقلاب می‌رفت، به گونه‌ای که در برخی هفته‌ها تا سه نوبت استخر برای حضور او قرق می‌شد. ماموران امنیتی کروبی را برای سفر به هر نقطه از ایران آزاد گذاشته بودند. کاشان، قم، کرج و چند سفر شمال تنها بخشی از سفرهای مهدی کروبی و محافظانش بود».

در بخش دیگری از گزارش نشریه رمزعبور آمده: «برخلاف مهدی کروبی، میرحسین موسوی شوق سفرهای ایران گردی در دوران تأمین حفاظتی را ندارد؛ برای مثال او در عید نوروز سال ۹۳ به همراه دخترانش به ویلای یکی از آشنایانش در شمال کشور سفر کرد. موسوی از محافظان می‌خواست که هر سه‌وعده برای او نان تازه تهیه کنند که این مسأله با مخالفت آنها رو به رو شد و به او گفته شد که می‌تواند خود شخصاً به نانوایی مراجعه کند. موسوی پس از آن که به او گفته شد خریدهای روزمره‌اش مانند خرید نان را باید خود یا همسرش انجام دهد و محافظان از انجام کارهای شخصی این خانواده معذورند، چند روزی اعتصاب کرد و سپس مجبور شد که بپذیرد یکی از نزدیکانش خریدهای منزل را انجام دهد؛ یا حضور زهرا رهنورد در بانک برای دریافت حقوق اش که تصاویرش در رسانه‌ها منتشر شد».

در این گزارش تصریح شد: «وضعیت سلامت میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی در بالاترین سطح بررسی و وضعیت این سه نفر در سطح نظارت وزیر بهداشت و درمان پیگیری می‌شود، به نحوی که چشمان میرحسین موسوی و زهرا رهنورد و مهدی کروبی مورد عمل جراحی قرار گرفت و عمل‌های قلب مهدی کروبی از سوی پزشکان حاذق صورت گرفت... حجت‌الاسلام اژه‌ای، سخنگوی وقت قوه‌قضاییه، در آن مقطع تصریح کرده بود:"برخی از افراد محصور که به بیمارستان رفته بودند، وقتی پرونده‌شان را برخی پزشکان دیده بودند، گفته بودند که سرویسی که به اینها داده شده به مقامات درجه یک کشور داده نشده است".».

استخر، سفر و گردش، امکانات VIP پزشکی

استخر، سفر و گردش، امکانات ویژه و درجه یک پزشکی، تیم حفاظت، دورهمی های حزبی و قبیله ای در خانه باغ های شمال تهران و...همگی در اختیار کروبی و میرحسین و رهنورد است ولی فعالین اصلاح طلب به گونه ای فضاسازی می کنند که گویی این افراد در وضعیت بسیار بغرنج و اسفناک و به دور از کوچکترین و ابتدایی ترین امکانات لازم و در رنج و مشقت روزگار میگذرانند!

اما انتشار تصویر کروبی در خانه باغی در شمال تهران، سند رسوایی «کاسبان رفع حصر» بود. به عبارت دیگر، انتشار تصویر «حصر لاکچری»، پروژه مظلوم نمایی فعالین اصلاح طلب را به حاشیه برد.

جنبه شکست نداشتند

اما هدف «کاسبان رفع حصر» از ضریب دادن به این موضوع و مظلوم نمایی برای سران فتنه چیست!؟ واقعیت این است که افرادی همچون تاجزاده، حجاریان، علوی تبار، علی مطهری، محمود صادقی و...همگی به دلیل هم قبیلگی با محصورین به خوبی به وضعیت این افراد واقف هستند و می دانند که این سه نفر به هیچ عنوان در شرایطی که نامش حصر خانگی است، قرار ندارند.

اما این افراد به عمد اینگونه القاء می کنند که محصورین شرایط بغرنجی دارند. در ادامه اینطور وانمود می کنند که مطالبه بخش قابل توجهی از مردم، «رفع حصر» است.

اما واقعیت این است که پروژه «رفع حصر سران فتنه» صرفا نقش «نارنجک دودزا» را ایفا می کند. طیف تندرو اصلاح طلب بانی و مسبب اصلی وضع موجود است و نارنجک دودزای «مطالبه برای رفع حصر»، افکارعمومی را از توجه به موضوع اصلی منحرف می کند. موضوع اصلی چیزی نیست جز مطالبه گری از بانیان وضع موجود برای پاسخگویی.

طیف تندروی اصلاح طلب در انتخابات سال ۸۸ شکست خورد. اما جنبه شکست را نداشت. سران اصلاح طلب در محافل خصوصی صراحتا اعلام کردند که تقلبی صورت نگرفته، اما پشت تریبون و در مقابل افکارعمومی با بی اخلاقی مدعی شدند که تقلب شده. «محمدعلی ابطحی» در توصیف این پروژه گفت «تقلب، اسم رمز آشوب بود».

فتنه گران ماهها کشور را دچار آشوب و التهاب کردند. سران آمریکا از این اقدام ذوق زده شدند و قطعنامه سنگین ۱۹۲۹ را در سالگرد فتنه ۸۸ تصویب کردند. مقامات ارشد آمریکایی صراحتا اعلام کردند که این قطعنامه برای کمک به جنبش سبز در ایران تصویب شد!

فتنه ۸۸ مردم را با مشکلات عدیده و از جمله مشکلات اقتصادی مواجه کرد.

فتنه ۸۸، حدود هشت ماه به طول انجامید. علیرغم اقدامات ساختارشکن و ایجاد آشوب و التهاب آفرینی سران فتنه، نظام با سعه صدر با آنها برخورد کرد.

سران فتنه گرچه با ادعای تقلب در انتخابات و پدید آوردن حوادث و ناآرامی‌های پس از انتخابات، خیانتی نابخشودنی مرتکب شده و روزی باید در دادگاه محاکمه شوند، ولیکن موارد مذکور هیچکدام دلیل حصر این افراد نیست. این حوادث در سال ۸۸ (از ۲۲ خرداد تا ۹ دی به مدت هشت ماه) به وقوع پیوست و سران فتنه تا ۲۵ بهمن سال ۱۳۸۹ کاملاً آزاد بودند.

دلیل اصلی حصر سران فتنه، توطئه مشترک و پیچیده آمریکا، رژیم صهیونیستی، برخی کشورهای اروپایی و سران مرتجع منطقه در سال ۸۹ و پس از ناکامی در کودتای مخملی استسران فتنه بازیگر اصلی این توطئه امنیتی بودند. توطئه‌ای که اگر هوشمندانه و به هنگام- توسط شورای عالی امنیت ملی- خنثی نشده بود، سرنوشتی شبیه عراق و سوریه طی سال‌های گذشته، می‌توانست برای ایران رقم بخورد. بنابراین حصر، دلایل امنیتی دارد و ادعای تقلب و رفتارهای ساختارشکنانه در سال ۸۸، دلیل آن نیست.

جنبه پیروزی هم نداشتند

باز هم روزها و ماهها سپری شد. سال ۹۲ فرا رسید و در انتخابات ریاست جمهوری، حسن روحانی پیروز شد.

آقای روحانی کابینه خود را انتخاب کرد. عباس آخوندی، بیژن زنگنه، محمدرضا نعمت زاده، حسین فریدون، اکبر ترکان، علی ربیعی، معصومه ابتکار، اسحاق جهانگیری، محمدباقر نوبخت، محمدعلی نجفی، محمد شریعتمداری و...از جمله افرادی بودند که در ستادهای انتخاباتی میرحسین و کروبی در سال ۸۸ حضور فعال داشتند.

به عبارت دیگر، اعضای ارشد ستادهای انتخاباتی میرحسین و کروبی در سال ۹۲ در دولت روحانی در پست های ارشد مشغول به کار شدند. در حقیقت کابینه آقای روحانی، نمونه ای از کابینه میرحسین موسوی و کروبی با ۴ سال تاخیر بود. نتیجه چه شد!؟

به عنوان مثال، عباس آخوندی در وزارت راه و شهرسازی در افزایش قیمت خرید مسکن و گران کردن هزینه اجاره بهای واحدمسکونی رکورد زد و خسارت های فراوانی به مردم وارد کرد.

بیژن زنگنه در وزارت نفت، قرارداد خسارت بار توتال، خسارت ۱۵۰ هزارمیلیارد تومانی حذف کارت سوخت، خسارت صادرات گاز مجانی به ترکیه، تبعات خسارت قرارداد کرسنت و...را در کارنامه خود ثبت کرد.

اسحاق جهانگیری با دلار ۴۲۰۰ تومانی، حداقل ۱۸ میلیارد دلار خسارت به مردم وارد کرد.

حسین فریدون، نعمت زاده، اکبر ترکان، علی ربیعی، محمدعلی نجفی، نوبخت، ابتکار و هیچکدام نتوانستند کارنامه قابل قبولی به افکارعمومی ارائه ددهند.

طیف تندروی اصلاح طلب نه جنبه شکست در انتخابات را دارد و نه جنبه پیروزی در انتخابات، برای همین با نارنجک دودزای «مظلوم نمایی برای سران فتنه» در پی پرت کردن حواس مردم از مسئله اصلی است.

اما انتشار تصویر «حصر لاکچری»، پروژه مظلوم نمایی فعالین تندروی اصلاح طلب را به حاشیه برد. الان زنگ حساب است و مردم کارنامه می خواهند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها