امـام صـادق (عليه السلام) فرمـودند: مانند ارباب به عيوب ديگران نگاه نکنید ، بـلكه چـون بنـده اى متـواضع، عيب هاى خود را وارسى كنيد. تحف العقول/ 295

      
کد خبر: ۴۷۶۹۱۹
زمان انتشار: ۲۰:۰۲     ۱۶ شهريور ۱۳۹۹
یک تحلیلگر صهیونیستی گفت که قرارداد صلح با دشمنان امضاء می‌شود اما امارات عربی متحده هیچ زمانی دشمن اسرائیل نبوده است.
به گزارش پایگاه 598، «آمنون آبرومویچ» تحلیلگر سیاسی صهیونیستی به شبکه ۱۲ این رژیم گفت که قرارداد صلح (سازش) میان تل آویو و ابوظبی شباهتی به قراردادهای کمپ دیوید یا توافق صلح با اردن ندارد، چرا که اساسا امارات هیچ زمانی مشکلی با اسرائیل نداشت.

به نوشته وبگاه عربی۲۱، او نوشت: «توافق با امارات بیش از آن‌که توجه مردم اسرائیل را جلب کند، مورد اهتمام سیاسیون و رسانه‌ها است؛ چرا که صلح با کشوری که تا کنون هیچ جنگی با آن نداشتیم همانند شنیدن خبر مرگ فردی است که اصلا نمی‌دانستیم او زنده است.»

این تحلیلگر اسرائیلی تأکید کرد که ساکنان سرزمین اشغالی با بحران‌های داخلی بسیاری از جمله کرونا، ناکارآمدی دولت و نابودی اقتصاد مواجه هستند و اصولا توافق با امارات را صرفا می‌توان به نتانیاهو و دولتش تبریک گفت اما این توافق شباهتی به توافق با مصر و اردن در دهه‌های گذشته ندارد.

 آبرومویچ افزود: «تلاش برای همردیف قرار دادن نتانیاهو با مناخیم بیگن و اسحاق رابین، کار سخیفی است. ما با امارات از سال ۱۹۹۴ در صلح هستیم. این کشور یک سرباز اسرائیلی را هم نکشته یا زخمی نکرده است و در هیچ گونه درگیری مشارکت نداشته و دور از مرزهای ماست.»

رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ ۲۳ مرداد در بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم صهیونیستی و امارات به توافقی برای «عادی‌سازی کامل روابط» دست پیدا کرده‌اند.

«الیاو بنجامین» مسئول دفتر هماهنگی و ارتباطات در وزارت خارجه رژیم صهیونیستی روز جمعه گذشته گفت که تل‌آویو طی ربع قرن گذشته روابط مخفیانه با امارات داشته و تلاش‌های دیپلماتیک فراوانی در راستای روابط با ابوظبی انجام داده تا توانسته توافق عادی‌سازی روابط را به دست بیاورد. (جزئیات بیشتر)


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها