يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۷۷۶۲
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۳۰ شهريور ۱۳۹۹
طبق اطلاعات موجود چین تصمیم دارد در اواخر ماه نوامبر ماموریتی به ماه انجام دهد تا نمونه‌ای از خاک آن را جمع آوری و به زمین ارسال کند.
به گزارش پایگاه 598، طبق اطلاعات موجود چین تصمیم دارد در اواخر ماه نوامبر ماموریتی به ماه انجام دهد تا نمونه ای از خاک آن را جمع آوری و به زمین ارسال کند.

چین مشغول آماده سازی برای انجام ماموریت ارسال نمونه خاک ماه (Change-۵) به زمین است.

قرار است در این ماموریت حدود ۲ کیلوگرم از خاک ماه به زمین ارسال شود. جالب آنکه این نخستین باری است که پس از دهه ۱۹۷۰ میلادی کشوری تصمیم دارد نمونه ای از خاک ماه را به زمین ارسال کند.

طبق اطلاعات موجود بخش های مختلف مورد نیاز برای انجام ماموریت پرتاب موشک لانگ مارچ۵ در حال انتقال به مقر پرتاب ماهواره ونچانگ هستند. تخمین زده می شود این ماموریت در اواخر ماه نوامبر به فضا پرتاب شود.

چین در ماه جولای از دو کشتی باری مخصوص برای انتقال بخش های موشک مذکور استفاده کرد.

ماموریت Change-۵ برای بررسی منطقه Mons Rumker در ماه به فضا ارسال می شود. این منطقه در قسمت غربی ماه قرار دارد. کارشناسان معتقدند در مقایسه با نمونه هایی که در ماموریت های آپولو به زمین ارسال شد، در این منطقه ویژگی های زمین شناختی جدیدتری وجود دارد.

در Change-۵ فقط نصف روز ماه (معادل ۱۴ روز زمین) طول می کشد تا فضاپیما روی سطح سیاره فرود آید و نمونه جمع آوری کند.

نمونه جمع آوری شده در یک ماژول مخصوص به زمین برمی گردد.

ماموریتChnge-۴ نخستین کاوشگر ماه بود که در نیمه تاریک این سیاره فرود آمد و مشغول بررسی آن است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها