يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۸۴۳۹
زمان انتشار: ۱۱:۲۸     ۰۹ مهر ۱۳۹۹
به رغم تلاش آتش نشانان در هفته‌های گذشته برای مهار آتش در کالیفرنیا روز سه شنبه بارد یگر آتش سوزی شعله ور شد و جان سه نفر را گرفت.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا از خبرگزاری فرانسه، دو آتش سوزی جدید شهر ناپا معروف به شهر "باغ‌های انگور" کالیفرنیا را در برگرفته و موجب کشته شدن سه نفر شد.

آتش سوزی مهیب که برخی از باغ‌های معروف انگور کالیفرنیای شمالی را در بر گرفته ۴۲ هزار هکتار را ویران کرده است.


به دنبال گسترش آتش سوزی، تا کنون دهها هزار نفر از ساکنان شهرهای کالیفرنیا منازل خود را تخلیه کرده‌اند.

در سال های اخیر از جمله در آتش سوزی اکتبر ۲۰۱۷ (مهر۱۳۹۶) حادثه تابس (Tubbs) که در شمال کالیفرنیا رخ داد و منجر به کشته شدن ۲۲ نفر شد، آمریکا شاهد تخریب بیش از پنج هزار و ۶۰۰ خانه و ساختمان بود.

ایالت کالیفرنیا هرساله با آغاز شهریورماه و به دلیل وضعیت گرم و خشک آب وهوایی شاهد وقوع آتش سوزی‌های بسیاری است. ضمن آنکه مطالعات، آتش سوزی‌های مکرر و شدید سال‌های اخیر این منطقه را با بحران آب و هوایی مرتبط دانسته است. به گونه‌ای که شرایط اقلیمی خشک‌تر و گرمتر، آتش سوزی بیشتری در پی دارد.

گزارش‌ها نشان می‌دهد که آتش سوزی‌های کالیفرنیا در ۹ ماهه نخست سالجاری، بیش از سه میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار زمین را سوزانده که در تاریخ آتش سوزی‌های این ایالت بی‌سابقه است و موجب کشته شدن ۲۶ نفر و تخریب بیش از هفت هزار ساختمان شده است.

در حالی که طی چند روز اخیر میلیون‌ها هکتار از جنگل‌های آمریکا در آتش سوخته‌ و آسیب جدی به محیط زیست این کشور وارد شده، ترامپ برای فرار از مسؤلیت و توجیه خروجش از پیمان اقلیمی پاریس (پیمانی در ارتباط با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای)، سوء مدیریت مدیران محلی در امر جنگل داری را علت این حوادث اعلام کرده است، در عین حال مسئولیت همین مدیران هم به عهده شخص وی است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها