أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۹۶۰۰
زمان انتشار: ۱۴:۲۰     ۳۰ مهر ۱۳۹۹
بر اساس خبرهایی که در فضای مجازی مطرح شده، علی‌اصغر پیوندی به ۱۲ سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است.
به گزارش پایگاه 598، رکنا نوشت: چند ساعتی است که خبر صدور رأی برای علی اصغر پیوندی رئیس سابق جمعیت هلال احمر دست به دست می‌شود؛ خبری که حاکی از ۱۲ سال حبس است.

بر اساس خبرهایی که در فضای مجازی مطرح شده، علی‌اصغر پیوندی به ۱۲ سال حبس و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده، البته خبری که هنوز تأیید نشده و فقط در فضای مجازی دست به دست می‌شود.

زمانی که برای پیگیری این موضوع با علی اصغر پیوندی تماس گرفتیم، او بدون پاسخ به سوال تلفن را قطع کرد و پس از آن هم هیچ خبر تأیید شده‌ای نرسید.

موضوع بازداشت پیوندی چیست؟

۱۲ آذر سال گذشته بود که خبر بازداشت پیوندی به اتهام اختلاس و تصرف غیرقانونی در اموال هلال احمر منتشر شد؛ خبری تأیید شده که منجر به بازداشت و تشکیل جلسات دادگاه برای وی شد.

احضارهای پی‌درپی پیوندی از شهریور ماه ۹۸ آغاز شد و سرانجام او در تاریخ یازدهم آذر همان سال طی نامه‌ای به رئیس جمهور از ریاست هلال احمر استعفا داد و به فاصله یک روز بعد از آن توسط ضابطان قضایی بازداشت شد.

به دنبال بازداشت پیوندی و کناره‌گیری از ریاست هلال احمر پرونده با شکایت سازمان بازرسی کل کشور در دادگاه کیفری دو مجتمع قضایی کارکنان دولت تهران رسیدگی شد، البته بر اساس شنیده‌ها پیوندی در دوره ریاستش در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هم تخلفاتی داشته و آن تخلفات در کنار تخلفات دیگر در هلال احمر منجر به تشکیل پرونده قضایی برای وی شده است.

رأی بدوی پرونده پیو ندی  صادر شد

پیوندی پس از چندین ماه بازداشت با قرار وثیقه آزاد شد و سخنگوی دستگاه قضا در اردیبهشت امسال و در نشست خبری خود درباره پرونده پیوندی گفت: نواقص پرونده برطرف شده و پرونده در حال ارسال به دادگاه است. همچنین ۸ مهرماه امسال هم اسماعیلی درباره آخرین وضعیت پرونده پیوندی گفت: این پرونده در دادگاه رسیدگی و رأی بدوی برای آن صادر شده، اما اکنون در مرحله تجدیدنظر قرار دارد و از همین رو از بیان جزئیات پرونده معذور هستیم.

حالا پس از گذشت مدتی از صدور رأی بدوی برای پیوندی از صبح امروز خبرهای تأیید نشده‌ای درباره حکم قطعی او در فضای مجازی مطرح شده است که بر اساس آن با اتمام رسیدگی به جرایم و تخلفات علی‌اصغر پیوندی، نامبرده به ۱۲ سال حبس تعزیری، رد مال و پرداخت حدود ۱۴۰ هزار یورو و انفصال دائم از خدمات دولتی محکوم شده است.

البته این رأی هنوز تأیید نشده و مسئولان قوه قضاییه درباره آن صحبتی نکرده‌اند و باید منتظر ماند و دید که حکم نهایی وی چه زمانی صادر می‌شود.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها