أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۷۹۶۴۰
زمان انتشار: ۰۹:۳۵     ۰۱ آبان ۱۳۹۹
زن جوانی که متهم است پس از بیهوش کردن یکی از دوستان پولدارش در یک مهمانی شبانه با دستبرد به خانه او ۵ میلیارد تومان طلا سرقت کرده است تحت تعقیب پلیس قرار گرفت.
به گزارش پایگاه 598، چند روز قبل زن میانسالی به نام بانو به اداره پلیس تهران رفت و از دوست قدیمی‌اش فرشته به اتهام سرقت بیش از ۵‌میلیارد تومان طلا شکایت کرد. او گفت: من اقامت کشور اسپانیا دارم و همراه خانواده‌ام در آن کشور زندگی می‌کنم، اما هر چند وقت یکبار به ایران می‌آیم و به دوستان سر می‌زنم. دوست قدیمی به نام فرنوش داشتم که مورد اعتماد من بود و به همین خاطر با هم رفت و آمد داشتیم تا اینکه هفت‌سال قبل یکی از دوستانش را که فرشته نام دارد به من معرفی کرد. از آنجایی که فرنوش به کشور دیگری مسافرت کرده‌بود، من هر وقت به ایران می‌آمدم با فرشته رفت و آمد داشتم. چند ماه قبل به ایران آمدم و به خاطر ویروس کرونا در ایران ماندگار شدم. من در این مدت تمامی طلا‌ها و جواهراتم که حدود ۲‌کیلو بود به همراه مقدار زیادی یورو و دلار در گاوصندوق خانه ام نگهداری می‌کردم و این موضوع را هم فرشته خبر داشت و حتی می‌دانست که من مقدار زیادی یورو و دلار از خارج با خودم آورده‌ام و داخل گاوصندوق خانه‌ام نگهداری می‌کنم.

مهمانی شبانه
چند روز قبل فرشته مهمانی دورهمی در خانه‌اش بر پا کرد و من و تعدادی از دوستانش را برای شام دعوت کرد. آن شب همه خوش بودیم و مهمانی هم تا ساعت سه بامداد ادامه داشت که من سر درد شدیدی گرفتم و فرشته به من داروی مسکن داد و من هم خوردم.

دقایقی بعد گیج شدم و به خواب رفتم تا اینکه ساعت‌۲۴ شب از خواب بیدار شدم که احساس کردم دارویی که فرشته به من داده بود داروی بیهوشی بوده‌است. وی ادامه داد:

وقتی به هوش آمدم خبری از فرشته نبود که دقایقی بعد وارد خانه شد و وقتی از او سؤال کردم کجا بودی مدعی شد که برای خرید دارو به داروخانه رفته است، اما او اصلاً دارویی همراهش نداشت. به‌هرحال او دو روز مرا به بهانه اینکه حالم خوب نیست در خانه‌اش نگهداشت. چند روز بعد وقتی به خانه‌ام رفتم با صحنه شوک‌آوری روبه‌رو شدم. گاوصندوقم خالی بود که حکایت ازآن داشت در همان دو روزی که من خانه فرشته بودم سارق به خانه‌ام دستبرد زده و همه طلا‌ها و جواهرات و پول‌های خارجی‌ام را سرقت کرده‌اند.

سارق اموالم دوست قدیمی است
وی در پایان گفت: من احتمال می‌دهم سارق خانه‌ام، فرشته است، چون او خبر داشت که طلا‌ها و جواهراتم را از صندوق امانات پس گرفته‌ام و داخل گاوصندوقم نگهداری می‌کنم. از طرف دیگر فرشته می‌دانست که من همیشه کلید گاوصندوقم را همراه خودم دارم و وقتی هم به سراغ گاوصندوقم رفتم، هیچ اثری از تخریب آن و بهم ریختگی وسایل نبود که نشان می‌داد سارق یا سارقان هم کلید خانه را و هم کلید گاوصندوق را داشته‌اند.

با طرح این شکایت پرونده به دستور قاضی مدرسی، دادیار شعبه سوم دادسرای ویژه سرقت دراختیار تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی قرار گرفت. مأموران پلیس در نخستین گام ازهمسایه‌ها تحقیق کردند که یکی از همسایه‌ها مدعی شد: شبی که بانو برای مهمانی از خانه‌اش بیرون رفت من فرشته دوست قدیمی او را داخل پله‌های ساختمان دیدم، اما فکر نمی‌کردم که او قصد سرقت اموال دوستش را دارد. بدین ترتیب با بدست آمدن این سرنخ قاضی پرونده دستور تحقیق و بازداشت دوست قدیمی شاکی را صادر کرد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها