يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۷۹۹۵۹
زمان انتشار: ۱۴:۲۷     ۱۰ آبان ۱۳۹۹
با وجود موفقیت‌های کاری و اقبال مخاطبان؛
به گزارش پایگاه 598 به نقل از بولتن نیوز، جهان با سرعتی سرسام آور در حال تغییر است و سازمانها برای بقا مجبورند خود را با دگرگونیهای زمانه تطبیق داده و تغییراتی در ساختار، نیروی انسانی و تکنولوژی های مورد استفاده خودایجاد نمایند. اما اگر همین تغییرات، پی در پی و در فواصل زمانی کوتاهی در یک سازمان رسانه ای شکل بگیرد، باعث فرسایش و نوسانات آسیب زا شده و پویایی و خلاقیت کاهش یافته و رخوت و محافظه کاری و ترس از تغییرات بر مجموعه سایه خواهد افکند.

چرا نیروهای انقلابی در رسانه‌های انقلابی تحمل نمی‌شوند؟


به گزارش بولتن نیوز، براساس یک قانون نانوشته رسانه ها، معمولا رسم بر این است که رسانه ها از پرداختن به مسائل داخلی دیگر رسانه ها پرهیز کنند ، اما از آنجا که خواستگاه نقد، اصلاح است، پس چه نیکوست که رسانه های انقلابی برای بهبود و پیشرفت هم سنگران خود، عرصه نقد را فراتر برده و مشفقانه به نقد یکدیگر بپردازند.


روز گذشته حجت الاسلام محمدلو سردبیر جدید خبرگزاری رسا پس از سه ماه همکاری با این رسانه، استعفا داد، اتفاقی که سبب رقم خوردن سومین تغییر در هشت ماه گذشته این خبرگزاری شد. اینکه یک خبرگزاری طی هشت ماه، چندبار سردبیر رو خود را تغییر دهد جای تامل دارد.

تغییرات پی در پی سردبیران یک خبرگزاري با فواصل زمانی کم، بیش از آن که متوجه سردبیران باشد، اماره‌ای است بر وجود تضاد در تصمیم گیری و ضعف مدیران یک سازمان رسانه و الا چه ضرورتی می توان تصور کرد تا سردبیرانی که تازه یک مسئولیت را پذیرفته اند و حداقل برای مدت یک سال برنامه ریزی کرده اند‌‌‌، استعفا دهند !

چرا نیروهای انقلابی در رسانه‌های انقلابی تحمل نمی‌شوند؟

اینکه این سردبیران چرا آمدند و چرا رفتند را فقط مدیران این رسانه می توانند پاسخ دهند و نمی توان بیش از این، پیش داوری کرد و اصلا این از حقوق مدیران یک رسانه است که با هر شخصی که تمایل دارند، همکاری یا قطع همکاری کنند، اما نه زمانی که سبب صدمه به پایگاه مخاطب یک رسانه می شود. چون مخاطبان نیز حقوقی دارند و منصفانه نیست که رسانه ها خود را منفک از مخاطبان خود بدانند و به نظر آنان بی توجهی کنند.

بررسی عملکرد سه ماهه هیئت تحریه جدید رسا یقینا چیزی نیست که یک ناظر بیرونی بتواند آن را کشف کند و با آنکه ابزار های کمی، هیچگاه مستقلا نمی تواند معیار خوبی برای سنجش یک رسانه انقلابی باشد، اما از آنجا که این موضوع تنها وسیله ارزیابی یک ناظر بیرونی است، بررسی عملکرد هیئت تحریریه جدید در خبرگزاری رسا براساس آمار سایت الکسا نشان می دهد که روند رو به رشدی را در جذب مخاطب داشته است و طی همین مدت کوتاه توانسته اند جایگاه رسانه ای این خبرگزاری را هزاران رتبه تغییر دهند.

چرا نیروهای انقلابی در رسانه‌های انقلابی تحمل نمی‌شوند؟

در بررسی تولیدات خبری این رسانه نیز به نکات مثبتی برمی خوریم که همگی حکایت از تحولات مناسبی در سطح تحریریه این رسانه دارد که توانسته است به نیازهای مخاطبان خود پاسخ دهند.

استفاده مناسب از ظرفیت نخبگان حوزه، حفظ ارزش های خبری و پرداخت مناسب به موضوعات مهمی چون جمعیت، شبکه ملی اطلاعات و سند 2030 و توجه ویژه به بدنه حوزه و بی تفاوت نبودن نسبت به تحولات مدیریتی حوزه و نقش آفرینی در عرصه عدالت رسانه ای ، مدارک علمی و مسائل خواهران طلبه و ورود متهورانه به نقد جریان های سکولارو ایجاد تنوع و بهبود در سطح محصولات چندرسانه ای، تنها بخشی از تولیداتی است که به چشم می خورد و این دو موضوع می تواند نشانه ای باشد بر اینکه سردبیر جدید توانسته است ضمن افزایش مخاطبان خبرگزاری رسا، به نحوی مناسب در مسیر رسالت های سازمانی که خبرگزاری رسا براساس آن بنا نهاده شد، قدم بردارد.


با این اوصاف هشداری که به عنوان یک رسانه همسو و در مسیر جریان انقلاب می توان به صدا در آورد این است که گویی تاب مجموعه های انقلابی برای تحمل بچه های انقلاب هم متاسفانه کمتر شده و خطرانزوای بچه های انقلابی و رسوب اندیشه محافظه کار در نسبت با انقلاب و تمدن اسلامی در برخی مجموعه ها به چشم می خورد.


سخن آخر : از آنجا که یک فعال رسانه ای انقلابی، مکان و جغرافیا برای عمل به تکلیف خود نمی شناسد لذا پایگاه خبری بولتن نیوز برای حجت‌الاسلام محمدلو سردبیر مستعفی خبرگزاری رسا آرزوی موفقیت می نماید و امیدوار است تغییرات بوجود آمده در خبرگزاری رسا سبب توقف مسیر رو به پیشرفت این رسانه نشود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها