کد خبر: ۴۸۱۱۹
زمان انتشار: ۰۱:۰۳     ۱۹ فروردين ۱۳۹۱
اكبر گنجي اپوزيسيون جمهوري اسلامي را از آلودگي بيشتر به دلارهاي رژيم سعودي برحذر داشت. پيش از اين برخي اخبار در رسانه ها مبني بر كمك ميلياردي رژيم سعودي به گروهي از شبه اصلاح طلبان فعال در فتنه سبز منتشر شده بود. همچنين كساني چون عطاا... مهاجراني و عليرضا نوري زاده سفرهاي مخفيانه به رياض داشتند و از جمله نوري زاده با كمك استخبارات سعودي، اقدام به برگزاري برخي نشست هاي مخفيانه در اروپا كرده بود.
اكبر گنجي ضمن نوشته اي در سايت روز آن لاين، بر سرمايه گذاري و حمايت عربستان سعودي از اپوزيسيون دولت سوريه اشاره كرده و مي نويسد: ماه هاست كه عربستان سعودي- به كمك قطر- مي كوشد تا در پاكستان و افغانستان، نوزاد نامشروع خود، يعني طالبان را مجددا بر سر كار آورد. در ديگر كشورها نيز منابع مالي زيادي در اختيار «سلفي ها» قرار داده و در حال بسط نفوذ يا سيطره آنان است. عربستان سعودي و قطر از چنين گروه هايي حمايت به عمل مي آورند. در دومين كنفرانس دوستان سوريه كه در استانبول برگزار شد، سعود الفيصل- وزير امور خارجه عربستان سعودي- بر ضرورت «كمك به سوري ها» تاكيد كرد. اما قرار است طي 3 ماه آينده، 100 ميليون دلار به معارضان سوري كمك كنند.
وي مي افزايد: چرا رژيمي كه در آن رانندگي زنان همچنان ممنوع است، فاقد سينما است و تنها دو دوره انتخابات شوراهاي شهر- بدون حضور زنان برگزار كرده- اين همه پول هزينه مي كند؟ آيا حضور فعال عربستان سعودي براي گسترش دموكراسي و حقوق بشر است كه با وجود اين رژيم تعارض بنيادين دارد؟ نگاهي كوتاه به عملكرد مخالفان سوريه - مورد تاييد عربستان سعودي و قطر- روشنگر حقيقت است. سازمان ديده بان حقوق بشر- 1 فروردين 91- با انتشار گزارشي از نقض حقوق بشر توسط مخالفان رژيم سوريه انتقاد كرد روزنامه دي ولت آلمان طي گزارشي نشان داده است كه چگونه اپوزيسيون مسلح سوريه اطلاعات غلط و نادرست پخش مي كرده و مي كند؟ چگونه شهر حمص به منطقه اي عاري از مسيحيان بدل شده و بيش از يك صد هزار مسيحي از ترس جان باختن توسط اپوزيسيون گريخته و آواره شده اند؟
گنجي سپس به ارتباط ميان طيفي از اپوزيسيون جمهوري اسلامي با آل سعود پرداخت و نوشت: ارتباط اپوزيسيون ايران با رژيم حاكم بر عربستان سعودي و از آن بدتر تامين منابع مالي سرنگوني جمهوري اسلامي از آن رژيم منحط، دموكراسي ساز نخواهد بود. رژيم عربستان مي داند به چه كساني پول بدهد، اهداف و مقاصد پول دادن به افراد و گروه ها برايش كاملا روشن است، آگاه است كه گسترش دموكراسي هاي حقوق بشري در منطقه خاورميانه به زيان موجوديت آن رژيم است و از «تجربه مزدور سازي» برخوردار است.
اپوزيسيون ايراني بايد اين هشدار را جدي بگيرد كه با دلارهاي سعودي و قطر نمي توان به دموكراسي رسيد.
وي همچنين گزارش هايي را از اقدامات جنايتكارانه اپوزيسيون سوري مورد حمايت آل سعود در زمينه آدم ربايي و اعدام و سربريدن انبوه افراد بيگناه منتشر كرد.
    
کیهان
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها