أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۸۱۲۶۳
زمان انتشار: ۱۱:۰۰     ۱۰ آذر ۱۳۹۹
عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، با اشاره به روند کاهشی موارد ابتلا به بیماری کووید ۱۹، نسبت به ایجاد ذهنیت برخی افراد نسبت به عادی شدن شرایط کرونایی در هشدار داد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از مهر، مسعود مردانی، به شرایط کرونایی کشور بعد از آغاز تعطیلی دو هفته ای در شهرهای قرمز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه از هفته قبل شاهد روند کاهش موارد ابتلا و بستری بیماران کرونایی هستیم که همین مسئله می تواند این ذهنیت را برای برخی از هموطنان ایجاد کند که شرایط کرونا در کشور عادی شده است. در حالی که اصلاً این طور نیست و ما باید همچنان نسبت به رعایت پروتکل ها و محدودیت های اعلام شده جدی باشیم.

این متخصص بیماری های عفونی، با تاکید بر اثربخشی محدودیت ها در کاهش بیماری، افزود: البته برای نمایان شدن آثار تعطیلی های دو هفته ای در کشور، باید حداقل دو هفته صبر کنیم.

مردانی ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی و محدودیت های اعمال شده، قطعاً می تواند به کنترل بیماری و سبک شدن کار بیمارستان ها کمک کند. بنابراین، اگر می خواهیم آثار رعایت پروتکل ها در این دو هفته تعطیلی را ببینیم، باید صبور باشیم تا بتوانیم با دغدغه کمتری وارد فصل زمستان شویم.

وی با اشاره به اخبار خوشایندی که از ساخت واکسن کرونا در دنیا به گوش می رسد، گفت: آنچه مسلم است، حتی با تهیه واکسن هم باید این پروتکل ها را همچنان سفت و سخت رعایت کنیم تا زمانی که شرایط عادی شود.

عضو کمیته علمی ستاد ملی مقابله با کرونا، تاکید کرد: عادی انگاری شرایط کرونا در کشور، ما را دوباره به دردسر خواهد انداخت. لذا، از مردم درخواست می کنیم که همچنان اصول اولیه پروتکل های بهداشتی که همان ماسک زدن، شستشوی مکرر دست ها و رعایت فاصله حداقلی است را، رعایت کنند.

مردانی، مهم ترین نگرانی این روزهای مدافعان سلامت را، انتقال ویروس از دورهمی های خانوادگی به دنبال تعطیلی ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر بیشترین موارد بستری در بیمارستان ها متوجه ابتلاهای خانوادگی است. لذا، باید از دورهمی های خانوادگی و فامیلی خودداری کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها