أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: فَـرَضَ اللّه‏ُ ... الصِّیـامَ اِبْتِلاءً لاِِخْلاصِ الْخَلْقِ؛ ... خداوند روزه را واجب کرد تا اخلاص خلق را بیازماید

      
کد خبر: ۴۸۱۲۹۸
زمان انتشار: ۱۴:۵۷     ۱۰ آذر ۱۳۹۹
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: به دلیل آبگرفتگی ناشی از بارندگی های روز گذشته، اکثر مناطق شهر بندر امام خمینی(ره) دچار آبگرفتگی شد و در نهایت با هماهنگی بین بخشی، بلافاصله کار تخلیه آب از مناطق و همچنین منازل اهالی این شهر با همه ظرفیت دستگاه‌های متولی آغاز شد.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از ایرنا: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان گفت: به دلیل آبگرفتگی ناشی از بارندگی های روز گذشته، اکثر مناطق شهر بندر امام خمینی(ره) دچار آبگرفتگی شد و در نهایت با هماهنگی بین بخشی، بلافاصله کار تخلیه آب از مناطق و همچنین منازل اهالی این شهر با همه ظرفیت دستگاه‌های متولی آغاز شد.

فاضل عبیات روز دوشنبه اظهارداشت: بارندگی‌های روز گذشته در شهر بندر امام خمینی (ره) بیش از انتظار پیش‌بینی شده بود که منجر به آبگرفتگی اکثر مناطق این شهر گردید.

وی ادامه‌داد: شهرستان بندر امام در بحث جمع آوری آب‌های سطحی با مشکلات متعددی همچون نبود شبکه دفع آب‌های سطحی روبه‌رو است که باید در این زمینه حتماً پروژه‌هایی کاربردی و متناسب با شرایط تعریف و اجرا می‌شد.

عبیات با تاکید بر اینکه درحال حاضر از اکثر مناطقی که دچار آبگرفتگی شده‌اند بازدید صورت گرفت ادامه‌داد: حجم بالای آب گرفتگی باعث ورود آب به منازل مردم و ایجاد زحمت برای اهالی این منطقه شد که در حال حاضر تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط با مدیریت بحران در حال خدمت‌رسانی هستند تا مسائل و مشکلات مردم مورد رسیدگی قرار بگیرد.

وی تصریح‌کرد: به واسطه خدمات‌رسانی‌هایی که صورت می‌گیرد؛ لازم است در این شرایط سخت، مردم از ضروریات اصلی خود برخوردار باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان با اشاره به اینکه در حال حاضر با کمک گروه‌های خدمت‌رسان کار خروج آب از مناطق و منازل نیز درحال انجام است، افزود: هم‌اکنون نمی‌توان زمان دقیقی را برای خروج آب از مناطق مشخص کرد ولی امیدوار هستیم که امروز درصد بالایی از این آب تخلیه شود.

فاضل عبیات یادآورشد: در این راستا همچنین اقدامات بهداشتی و ضدعفونی منازل در دستور کار دستگاه‌های خدمات‌رسان قرار گرفته است.

عبیات اضافه‌کرد: علاوه بر این بحث ارزیابی خسارت‌های وارده به منازل و زیرساخت‌های شهری نیز انجام خواهد شد تا تصمیم‌گیری‌های لازم در این زمینه مورد پیگیری قرار گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خوزستان بیان‌داشت: آنچه که در حال حاضر مهم است، رسیدگی فوری به مشکلات مردم است که در این زمینه همه دستگاه‌های مربوطه باید وظایف خود را انجام دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: بعد از فروکش شدن بحران و تخلیه آب از مناطق، باید برای پیشگیری از بروز مجدد چنین اتفاقاتی برنامه ریزی کرد.

در پی بارش شدید باران در ۲۴ ساعت گذشته بیشتر مناطق اهواز، ماهشهر، بندر امام، آبادان، رامشیر، شوشتر، رامهرمز و امیدیه دچار آبگرفتگی شده و زندگی عادی مردم مختل شده است.

طبق اعلام جمعیت هلال احمر خوزستان تیم‌های ارزیاب این جمعیت در حال ارزیابی آسیب‌های وارده آبگرفتگی در شهرستان‌های رامشیر، ماهشهر، بندر امام و رامهرمز هستند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها