کد خبر: ۴۸۱۹۳۴
زمان انتشار: ۰۸:۵۴     ۲۷ آذر ۱۳۹۹
سخنان راهگشای رهبر انقلاب برای انتخابات ریاست جمهوری؛
در حالی که ۶ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم باقی مانده، بیانات رهبرانقلاب در دو دیدار اخیر با سران قوا و همچنین خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، می‌تواند به مثابه چراغ راهی برای انتخاب صحیح مردم باشد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در حالی که ۶ ماه تا انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم باقی مانده، بیانات رهبرانقلاب در دو دیدار اخیر با سران قوا و همچنین خانواده سردار شهید حاج قاسم سلیمانی، می‌تواند به مثابه چراغ راهی برای انتخاب صحیح مردم باشد.

چهارم آذرماه، آیت الله خامنه‌ای در جلسه سران قوا با تأکید بر اینکه برای علاج تحریم‌ها دو مسیر «خنثی‌سازی تحریم‌ها و غلبه بر آنها» و «رفع تحریم» وجود دارد، افزودند: البته ما مسیر رفع تحریم را یک‌بار امتحان و چند سال مذاکره کردیم اما به نتیجه‌ای نرسید.

رهبرانقلاب خاطرنشان کردند: اگر با تلاش و ابتکار و با سینه سپر کردن در مقابل مشکلات بتوانیم بر تحریم‌ها غلبه کنیم و طرف مقابل بی‌اثر شدن تحریم‌ها را ببیند، به‌تدریج دست از تحریم برخواهد داشت. ما ظرفیت‌ها و توانایی‌های فراوانی برای بی‌اثر کردن تحریم‌ها داریم، به شرط آنکه بخواهیم و همت کنیم و به دل مشکلات برویم.

آیت الله خامنه‌ای، روز چهارشنبه با تاکید دوباره بر موضوع «خنثی‌سازی اثر تحریم‌ها»، بیان داشتند: رفع تحریم به دست دشمن است اما خنثی‌سازی آن به دست خودمان است بنابراین باید بیش از آنکه به فکر رفع تحریم باشیم بر خنثی کردن آن تمرکز کنیم.

به نظر می‌رسد تکیه بر کلیدواژه «خنثی‌سازی اثر تحریم‌ها»، سیاستی است که توسط رهبرانقلاب در آینده نیز به آن توجه و تاکید بیشتری خواهد شد.

این کلیدواژه در روزهای منتهی به انتخابات ریاست جمهوری بیش از پیش بکار خواهد آمد. در آن روزها قطعا حامیان دولت کنونی با کلیدواژه "رفع تحریم‌ها با استفاده از مذاکره" به میدان خواهند آمد تا دوباره با تَکرارِ فریب مردم، انتخابات سیزدهم را فتح کنند.

وعده‌ای که حسن روحانی در سال ۹۲ با گزاره "چرخش چرخ سانتریفیوژها و چرخ زندگی مردم" به رقابت‌های انتخاباتی ورود کرد؛ روحانی در سال ۹۶ پا را فراتر گذاشته و وعده رفع تحریم‌های موشکی و حقوق‌ بشری را در دولت دوازدهم به مردم داد؛ وعده‌های که جفت پوچ از آب درآمد و نه تنها تحریمی رفع نشد بلکه روز به روز هم بر شدت آنها افزوده شد.

در طرف مقابل، جریان موسوم به جبهه انقلاب بایست به جای درگیری بر سر مصادیق نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، از همین حالا تمام تمرکز خود را بر ارائه راهکارهای عینی خنثی‌سازی اثر تحریم‌ها و اقناع افکار عمومی در این خصوص قرار دهد.

از طرفی جریان رسانه‌ای جبهه انقلاب نیز با تولید محتوای مناسب و اقناعی، دروغ بزرگ «رفع مشکلات با رفع تحریم‌ها» را آشکار ساخته تا بار دیگر به موعد انتخابات، حقوقدانان(!)، افکار عمومی را با وعده‌های دروغین رفع تحریم و حل همه معضلات همچون آب خوردن فریب ندهند.

فارغ از بحث‌های خسته کننده و تکراری این سال‌ها که بار دیگر در جبهه انقلاب بر سر مصادیق کاندیدای ۱۴۰۰ به وجود آمده، مهمترین فاکتور کاندید اصلح توانایی برای رفع آثار تحریم‌ها بوده و بایست برنامه‌ای مدون در این خصوص طراحی و به سمع و نظر مردم برسد.

اگرچه رهبر انقلاب در بخش دیگرای از سخنانشان در دیدار روز چهارشنبه، تاخیر برای رفع تحریم‌ها را هم جایز ندانستند و تاکید کردند که بایست با استفاده از روش‌های درست، عاقلانه، ایرانی- اسلامی و عزتمندانه به دنبال رفع تحریم‌ها حرکت کنیم.

پس از سوی مقابل بایست در خصوص مذاکره با کشورهای غربی، منطق عزتمندانه و البته راهگشا برای مردم شرح داده شود نه اینکه به طور کل منطق مذاکره و رفع تحریم‌ها به عنوان راهکاری سوخته درنظر گرفته شود تا رقیب با استفاده از شعارهای ظاهری، خود را اهل منطق و گفتگو نشان دهد و انقلابی‌ها را افرادی جنگ‌طلب و انزواطلب به افکار عمومی معرفی کند؛ سیاستی که در اتحادی نانوشته و قابل تأمل، حتی دشمنان جمهوری اسلامی همچون آمریکا هم به دنبال آن در انتخابات خرداد ۱۴۰۰ هستند!
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۳
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها