يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۲۵۸۴
زمان انتشار: ۱۰:۴۸     ۱۶ دی ۱۳۹۹
نظرسنجی جدید صدا و سیما گویای فاصله کم سریال‌ پربیننده با سریال تکراری تلویزیون است که آثار جدید برای جذب حداکثری، تمهیدِ جدیدی را دستور کار قرار دهند.
به گزارش پایگاه 598، به نقل از تسنیم، نظرسنجی جدید صداوسیما درباره سریال‌های جدید و تکراری تلویزیون، گویای فاصله کم سریال پربیننده با سریال تکراری است. چرا که مجموعه "خانه امن" شبکه یک با کسب  44.6 درصد مخاطب به عنوان پربیننده‌ترین سریال این روزهای تلویزیون فاصله کمی با سریال تکراری "پایتخت4" دارد که این شب‌ها از شبکه آی‌فیلم پخش می‌شود. 

این آمارها دوباره زنگ خطری را برای تلویزیونی‌ها به صدا درمی‌آورد که مدت‌ها است بسیاری از منتقدین و حتی کاربلدهای این عرصه، درباره‌اش صحبت می‌کنند. اعتقاد دارند تلویزیون در این سال‌ها به خاطر پُرکردن آنتن و شتاب‌زدگی در تولید و همین‌طور عدم توجه به فیلمنامه مناسب، از آن دوران طلایی سریال‌سازی‌اش دور شده است. به گونه‌ای که بیشتر مخاطبین عمدتاً کارهای قدیمی را به کارهای جدید ترجیح می‌دهند. این ترجیح در نظرسنجی جدید صداوسیما که به تازگی منتشر شده هم نشان می‌دهد. 

نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما نشان می‌دهد 77.3 درصد مردم بیننده برنامه‌های سیما بوده‌اند و در میان سریال‌های جدیدی که روی آنتن رفته بیشتر بیننده سریال "خانه امن" بوده‌اند. سریال 50 قسمتی که  از 10 آبان تا هشتم دی روی آنتن رفت، در مدت پخش توانست رضایت 88.2 درصد از بینندگان را در حد زیاد کسب کند.

سریال 27 قسمتی "شرم" از شبکه سه هم توانست با جذب 22.1 درصد مخاطب و کسب رضایت در حد زیاد 79.1 درصد از بینندگان، در رتبه دوم قرار گیرد. این سریال از چهارم آذر روی آنتن رفت و ششم دی‌ماه آخرین قسمت آن پخش شد.

مجموعه تلویزیونی "بیگانه‌ای با من است" از شبکه دو هم که تاکنون 22 قسمت از 47 قسمت آن پخش شده، با 21.1 درصد مخاطب و کسب رضایت در حد زیاد 78.9 درصد در جایگاه سوم قرار گرفته است.

در میان سریال‌های تکراری هم "پایتخت 4" از شبکه آی‌فیلم توانسته 26.7درصد بیننده را به خود جذب کند. براساس این نظرسنجی، 33 درصد پاسخگویان غیرتهرانی از شبکه‌های استانی سریال‌های تکراری را دیده‌اند؛ 18.3 درصد از پاسخگویان هم از طریق اینترنت بیننده تکرار سریال‌های سیما بوده‌اند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها