أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۳۱۴۵
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۰۱ بهمن ۱۳۹۹
کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: دولت بایدن تمایلی نسبت به بازگشت آسان به برجام ندارند و بارها اعلام کردند که ما سعی می‌کنیم که فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران را به فشار هوشمندانه تبدیل کنیم.
به گزارش پایگاه 598، حنیف غفاری، کارشناس مسائل بین‌الملل  درخصوص احتمال بازگشت دولت بایدن به برجام اظهار داشت: نکته‌ای که در خصوص بایدن و برجام وجود دارد این است که بایدن و دموکرات‌های آمریکا و افرادی مانند جیک سالیوان که مشاور امنیت ملی بایدن است یا آنتونی بلینکن که وزیر امور خارجه دولت بایدن است، اساساً تمایلی نسبت به بازگشت آسان به برجام ندارند و بارها اعلام کردند که ما سعی می‌کنیم که فشار حداکثری دولت ترامپ علیه ایران را در نهایت به فشار هوشمندانه علیه ایران تبدیل کنیم.

بایدن نمایه

این کارشناس مسائل بین‌الملل ادامه داد: یعنی قصد دارند که اصل فشار را بر ایران حفظ کنند. با هدف این که به خیال خودشان مذاکراتی را در حوزه‌های موشکی، منطقه‌ای و بحث بازرسی‌های آژانس را بر ما تحمیل کنند.

وی با بیان اینکه فراتر از این باید یک مسئله دیگری را هم مد نظر قرار داد، تصریح کرد: با توجه به قوانینی که از قبل در کنگره آمریکا تصویب شده، قانون کاتسا، قانون آیسا و اعمال تحریم علیه بانک مرکزی ایران به بهانه واهی حمایت از تروریسم، مواردی هستند که ابطال آن‌ها و رفع عواقب و آثار اقتصادی آن‌ها مستلزم این است که کنگره با دولت آمریکا همراهی کند.

غفاری افزود: به عبارت بهتر، ما با یک ساختار تحریمی علیه مواجه هستیم که اتفاقاً خود دموکرات‌ها در دوران اوباما، آن را ایجاد کردند. دولت ترامپ از همین ساختار استفاده کرد و دولت بایدن هم به همین ساختار استناد خواهد کرد.

این کارشناس مسائل بین‌الملل با اشاره به ادعای یکی از رسانه‌های آمریکایی مبنی بر اینکه مشکلات داخلی آمریکا بازگشت بایدن به برجام را دشوار می‌کند، گفت: همینطور که ادعا شده، قطعاً اینگونه نیست که اولاً دموکرات‌ها خودشان بخواهند به راحتی به برجام برگردند و دوم اینکه در برخی از موارد این بهانه را قطعاً خواهند آورد که برخی از تحریم‌ها زیر نظر دولت آمریکا قرار ندارد و ما در رفع آن‌ها عاجز هستیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به هر حالی این بازی است که از سمت مقامات آمریکایی و دو حزب سنتی این کشور شروع شده و ما کماکان شاهد استمرار این بازی دوگانه و وقیحانه علیه کشورمان خواهیم بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها