يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۳۴۷۳
زمان انتشار: ۱۳:۲۱     ۱۲ بهمن ۱۳۹۹
پایگاه خبری ساسه پست طی گزارشی جزییاتی از هزینه عربستان برای یک شرکت لابی‌گری در واشنگتن برای بهبود چهره سیاسی خود در سراسر جهان را فاش کرد
به گزارش پایگاه 598 به نقل از الف، پایگاه خبری « ساسه پست» پروژه‌ای تحت عنوان « سفر به واشنگتن» را آغاز کرده که این پروژه اتفاقات را در محافل سیاسی آمریکا و ارتباط  آن را با منطقه خاورمیانه فاش می‌کند.

این  پایگاه خبری اعلام کرد که پروژه سفر به واشنگتن به دنبال پوشش فعالیت‌ لابی‌های خاورمیانه در ایالات متحده بین سال‌های 2010-202  است. بیشتر اطلاعات موجود در این گزارش براساس اسناد پایگاه داده وابسته به وزارت دادگستری ایالات متحده است که  از قانون «ثبت نام عاملان خارجی» (فارا) پیروی می‌کند و لابی گران را ملزم به افشای فعالیت‌ها و بودجه می‌کند.

  پایگاه خبری ساسه پست تاکید کرد :تیم کاری در بازه خوانی و تهیه پیش نویس 431 قرارداد و 5 هزار و 500 سند ، که مجموع قراردادهای 26 کشور است ، در بازه زمانی 2010 تا 2020  کار کرده که نتیجه آن 100 گزارش و داستان مطبوعاتی بوده است.

 پایگاه خبری ساسه پست گزارشی در مورد یک شرکت نفوذی و لابی‌گری عربستان در واشنگتن منتشر کرد ، که این شرکت سعی داشت تصویر عربستان را با وجود همه جنایتی که از حوادث سپتامبر 2001  تا قتل « جمال خاشقجی» روزنامه نگار منتقد سعودی متهم شده را  صیقل  دهد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری مذکور: شرکت « قورویز» یکی از بزرگترین شرکت‌های لابی و روابط عمومی است که از حوادث 11 سپتامبر 2001 تا به امروز برای عربستان سعودی کار می‌کند.

در این گزارش آمده است: در آن دوره ، این شرکت خدمات مختلفی را به عربستان سعودی  در زمینه تبلیغ و مدیریت کمپین‌های رسانه‌ای در پرونده‌های مختلف مانند: جنگ علیه یمن ، کشته شدن جمال خاشقجی ، قانون جاستا ، معاملات تسلیحاتی و پرونده عادی سازی روابط  با رژیم  غاصب اسرائیل ارائه می‌داد.

پایگاه خبری ساسه پست  اعلام کرد: استخدام یک شرکت لابی و روابط عمومی برای ریاض پس از کمپین‌های رسانه‌ای هرگز آسان  و کم هزینه نبوده است.

پایگاه خبری مذکور در گزارشی تاکید کرد: بر اساس اسناد وزارت دادگستری آمریکا، عربستان یک شرکت روابط عمومی به نام «بورسون مارستلر» استخدام کرد. این شرکت دو آگهی تبلیغاتی برای عربستان سعودی منتشر و پس از دو ماه قرارداد خود را در ازای پرداخت 2.773000 دلار فسخ کرد.

در این گزارش تاکید شده است: ریاض دو هفته بعد با شرکت « قورویز» آشنا شد که در آن زمان این شرکت تازه تاسیس شده بود و عربستان سعودی اولین مشتری خارجی آن شد .

ساسه پست اعلام کرد: در آن زمان «بندر بن سلطان» ، سفیر عربستان در واشنگتن ، با این شرکت توافق کرد که دو برنامه به عربستان ارائه دهد ، برنامه اول کوتاه مدت  و شامل هماهنگی جلسات با سازمان‌های دولتی مانند اعضای کنگره یا مقامات اجرایی بود و اما برنامه دوم خدمات روابط عمومی جامع برای ارتقا نقش عربستان سعودی در مبارزه با «تروریسم»، هماهنگی مصاحبه‌های رسانه‌ای برای چهره‌های لابی سعودی و ایجاد کمپین‌هایی برای افزایش آگاهی از طریق انتشار مطالب تحقیقاتی یا اطلاعاتی بود.

بر اساس گزارش ساسه پست  شرکت قورویز بین سالهای 2003 و 2005 با بودجه سعودی تقریباً 600 هزار دلار صرف تبلیغات و مصاحبه‌های مطبوعاتی در مجله «نیو ریپابلیک»  کرد.  روابط دو طرف طی سالهای بعد ادامه  و گسترش یافت و  در نهایت منجر به استفاده ازاین شرکت  در پرونده عادی سازی اعراب با رژیم اشغالگر صهیونیستی شد.

در ادامه این گزارش آمده است: در همین راستا انجمن جهان اسلام به ریاست شیخ سعودی « محمد العیسی» سعودی با  شرکت قورفیز  قراردادی منعقد کرد . این شرکت با همکاری «دیوید هریس» ، مدیرعامل کمیته یهودیان آمریکا ، یکی از مهمترین موسسات حمایت کننده از رژیم اسرائیل در ایالات متحده ، در یک کمپین رسانه‌ای برای بازدید العیسی از اردوگاه‌های هولوکاست نازی  در واشنگتن فعالیت کرد.محمد العیسی شخصیتی است که «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان از طریق وی تلاش می‌کند تا عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل را به یک امر واقعی تبدیل کند و در این راستا، از بهانه‌های دینی برای رابطه با یهود بهره‌برداری می‌کند.

 پایگاه خبری ساسه پست نوشت: بر اساس این گزارش شرکت قورویز همچنین یک کمپین رسانه‌ای برای میزبانی از انجمن و هیئت مسیحیان ارشد آمریکایی (که طرفداران اشغالگر صهیونیستی هستند) در جده  ایجاد کرد.

بر اساس گزارش ساسه پست: شرکت قورویز به نمایندگی از عربستان سعودی پس از ترور جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان در استانبول کمپین رسانه‌ای جدیدی را برای بهبود وجه عربستان ایجاد کرد.عربستان سعودی  در  اکتبر 2018 ، تا ژانویه 2019  یعنی در بین ماه‌های ترور خاشقجی  به این شرکت مبلغی بالغ بر 18 میلیون و 814 هزار دلار پرداخت کرد ، سه برابر آنچه این شرکت در سال‌های گذشته جمع آوری کرده بود.



نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها