کد خبر: ۴۸۳۶۸۷
زمان انتشار: ۰۹:۳۰     ۱۹ بهمن ۱۳۹۹
اظهارات سیاسیون فرانسوی‌ علیه ایران واکاوی شد؛
در روزهای اخیر، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در اظهارنظری جالب علی‌رغم آنکه خودش را یک «میانجی صادق» برای مذاکره میان ایران و آمریکا توصیف کرد، خواستار مذاکراتی جدید با تهران با مشارکت عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی شد.
سرویس بین الملل پایگاه 598- حانیه مسجودی؛ در روزهای اخیر، امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در اظهارنظری جالب علی‌رغم آنکه خودش را یک «میانجی صادق» برای مذاکره میان ایران و آمریکا توصیف کرد، خواستار مذاکراتی جدید با تهران با مشارکت  عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی شد.

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه روز پنج شنبه پیشنهاد کرد «میانجی صادقی» بین ایران و آمریکا، برای احیای برجام باشد.

ماکرون به اندیشکده شورای آتلانتیک گفت: «من برای حمایت از هر ابتکار عملی از جانب آمریکا برای برقراری مجدد گفت وگوها، هر آنچه در توان داشته باشم انجام خواهم داد.»

در ابتدا قصد داریم به سابقه فرانسه در مواجه با ایران بپردازیم تا مشخص شود این کشور اسلام‌ستیز چقدر در برخورد با ما صادقانه عمل کرده است.

پیش از ذکر تمام خیانت‌های این کشور به ایران، بر همگان مشخص است که فرانسه جایگاه نخست را در اسلام‌ستیزی و توهین به پیامبر اسلام، حضرت محمد (ص) دارد.

این کشور هراز چندگاهی با انتشار کاریکاتورهایی  ازپیامبر اسلام در نشریه‌های خود توجهات را به خود جلب و خشم مسلمانان جهان را برمی‌انگیزد. این اقدامات خصمانه که به گفته رئیس‌جمهور این کشور آزادی بیان تلقی می‌شود، درحالی است که مسلمانان جهان حتی یک‌بار هم به رهبران دین‌های دیگر توهین نکرده و علیه آن‌ها کاریکاتور یا متنی منتشر نکرده اند.

اما با این وجود رفتارهای نابخردانه فرانسه در این موضوع ادامه‌دار بوده است و به گفته کارشناسان امور بین‌الملل حتی با اهداف پیشبرد حملات کشورهای غربی در منطقه غرب آسیا و پرورش بیشتر تروریسم دراین منطقه، صورت گرفته است.

با این حال دشمنی فرانسه با کشورهای مسلمان ازجمله جمهوری اسلامی ایران به همین مسئله ختم نمی‌شود و سابقه آن‌ها بسیار کثیف‌تر از حد تصور است که بتواند میانجی‌گری صادق بین ایران و آمریکا باشد.

البته جمهوری اسلامی ایران بارها اعلام کرده است که هیچ صحبت و مذاکره دیگری با آمریکا در مورد برجام یا قصد امضای توافق‌های دیگر را ندارد، اما با این حال کشورهای غربی تاکنون دخالت‌های بیجا و اظهارات مداخله‌جویانه و فراتر از حدشان در مورد گسترده‌تر شدن توافق برجام بیان کرده‌اند.

 ورود به قرارداد خط قرمز
در ادامه روایتی از خیانت‌های تاریخی فرانسوی‌ها به ایران را مشاهده می‌کنید. آن‌ها در قرارداد معروف «خط قرمز» به نفت خاورمیانه ورود کردند که حکایت خواندنی دارد. فرانسوی‌ها به پشتوانه قراردادی که همه به هم خیانت کردند، خود را به ایران نزدیک کردند و پس از ماجرای ملی شدن صنعت نفت، سهمی از ایران خواستند که اگر داده  نمی‌شد بازی را خراب می‌کردند.

 نقش پلیس بد
برای آنکه بدانید آن‌ها چطور صاحب ۶ درصد درآمدهای نفتی کنسرسیوم شدند بهتر است نقش «پلیس بد» پاریس را در جریان مذاکرات هسته‌ای یک‌بار دیگر مرور کنید.

گرچه فرانسوی‌ها در ایران به «آچار» معروف هستند ولی نقش آن‌ها در مذاکرات مانند «پیچ هرزی»
 بود که باز شدنی نبود مگر با اخذ چند امتیاز بزرگ. آن‌ها «شورش» را درآورده بودند و حتی نخبگان جامعه از دولت این مطالبه را مطرح کردند که در صورت موفقیت‌آمیز بودن مذاکرات، باید پاریس را از صحنه معادلات اقتصادی حذف کنند اما خود بهتر از دولت‌مردان می‌دانستند، کاخ الیزه در پس پرده امتیازات خود را گرفته بود و برای افزایش قدرت چانه‌زنی‌اش هرازگاهی حرف از ترک میز مذاکرات می‌زد.

خون‌های آلوده
بخش دیگر خیانت‌های فرانسه به ایران مربوط به خون‌های آلوده است. خون‌های آلوده به ایدزی که به بیماران هموفیلی کشورمان تزریق شد و ابتلای آن‌ها به بیماری لاعلاج ایدز را رقم زد.

خون‌های آلوده که نزدیک به ۴۰ سال است از ورود آن‌ها از فرانسه به ایران می‌گذرد یکی از جنجالی‌ترین رویدادهای سلامتی در کشور ما بود که سال‌ها این پرونده بدون رسیدگی باقی‌مانده و کسی پیگیر آن نبود، این خون‌ها در همان سال به بسیاری از مبتلایان به هموفیل تزریق شد و موجب ابتلای بیماران هموفیلی به ویروس ایدز شد.

در سال‌های دهه هشتاد میلادی، انستیتو مریو فرانسه فاکتورهای انعقادی خون را برای استفاده بیماران هموفیلی علاوه بر خودِ کشورِ فرانسه، به ۱۰ کشور ازجمله آلمان، ایتالیا، آرژانتین، عربستان، عراق، ایران و یونان صادر کرد.

در جریان جنگ ایران و عراق و در خلال سال‌های ۶۲ و ۶۳، انستیتو «مریو» که اکنون در مالکیت شرکت سنوفی اَوِنتیس فرانسوی است فاکتور‌های انعقادی آلوده به «اچ‌ آی وی» را برای استفاده بیماران هموفیلی صادر کرد. همین مسئله باعث شد تعدادی از بیماران هموفیلی و تالاسمی که از این فرآورده‌ها به عنوان دارو استفاده کردند به این ویروس مبتلا شده و جان خود را از دست بدهند.

براساس گزارش‌ها آلوده بودن این فاکتور‌ها از سوی نماینده شرکت مریو در ایران در نامه‌ای به مقامات وزارت بهداشت فاش شد. این‌ها بخشی از اقدامات فرانسه‌ای بود که این روزها خود را میانجی گری صادق می‌داند و دم از مذاکره مجدد با ایران می‌زند. البته همان‌طور که در سایر گزارش‌ها نوشتیم، کشورهای غربی که اکنون نزدیک به ۵ سال است به هیچ‌یک از تعهدات برجامی خود و حتی توافقی که خودشان آن را امضا کردند، عمل نکردند حال دم از مذاکره و گسترده‌تر کردن آن می‌زنند.

پس از روی کار آمدن جو بایدن در آمریکا این اظهارات شدت بیشتری گرفته است و به واسطه سیاست رئیس‌جمهور جمهور آمریکا برای «فشار هوشمندانه» به ایران، متحدان این کشور که در دوران ریاست جمهوری ترامپ از آمریکا دور شده بودند، بار دیگر درصدد بخشیدن استحکام به روابط با آمریکا هستند و با لحن بیان‌های مختلف، همان رویکرد و موضع جو بایدن در قبال ایران و برجام را تکرار می‌کنند. یعنی خطر هسته‌ای ایران و لزوم گسترده‌تر کردن برجام.

جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا در یک سخنرانی در ساختمان وزارت خارجه ایالات‌متحده، از سیاست خارجی دولت جدید آمریکا رونمایی کرد. او گفت که دیپلماسی به سیاست خارجی ایالات‌متحده بازگشته است.

او از قطع حمایت‌های نظامی و فروش تسلیحاتی به ائتلاف عربستان خبر داد اما گفت همزمان به ریاض برای دفاع از خود در برابر حملات موشکی که «با کمک تسلیحات ساخت ایران» صورت می‌گیرد، کمک خواهد کرد.

هرچه زمان بیشتری می‌گذرد، مواضع نظام سلطه در برابر ایران مشخص‌تر و تشدید می‌شود.  با این اوصاف نیاز است که جمهوری اسلامی ایران نیز قاطعانه در برابر رژیم‌های تروریستی غربی بایستد و از مواضع خود و رهبر انقلاب مبنی بر اینکه «نه جنگ می‌شود و نه مذاکره می‌کنیم» دفاع کنند.

* رسالت
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها