يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۴۳۴۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال گفت: مدیران باشگاه و سرپرست استقلال باید اطراف تیم یک حصار بکشند تا حاشیه‌ها به این تیم وارد نشوند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از تسنیم، علی لطیفی بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال درباره شرایط استقلال پس از نیم‌فصل اول مسابقات لیگ برتر اظهار داشت: محمود فکری در ابتدای فصل کارش با استقلال را در شرایطی آغاز کرد که باشگاه برخلاف سال‌های گذشته اکثر بازیکنان مهم و تأثیرگذارش را حفظ کرد. این خلاف قانون است که یک تیم با چند ده میلیون هوادار در هر فصل بخواهد تیمش را زیر و رو کند و تغییرات زیادی داشته باشد، که خوشبختانه در این فصل چنین اتفاقی برای استقلال نیفتاد. نکته مهمتر اینکه این تیم توانست بازیکنان خوب و تأثیرگذاری مانند مظاهری، مرادمند، موسوی، مهدی‌پور و ... را جذب کند تا ما شاهد یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های سال‌های اخیر باشیم و این افراد عملکرد خوبی هم در استقلال داشتند. 

وی ادامه داد: علاوه بر این اتفاق استقلال از لحاظ نتیجه‌گیری هم در نیم‌فصل اول خیلی خوب کار کرد و تا قبل از بازی با سپاهان صدرنشین جدول بود. فکری توانسته است تیمش را در جمع مدعیان حفظ کند و باید بگوییم که استقلال از این بابت نمره قبولی گرفت، موضوعی که ما در سال‌های گذشته شاهد آن نبودیم و آبی‌پوشان همیشه در نتیجه‌گیری با مشکل مواجه بودند. این دو نکته، موارد مثبت استقلال با فکری در نیم‌فصل اول لیگ امسال بودند. 

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال در ادامه با انتقاد از شیوه بازی آبی‌پوشان در بازی‌های نیم‌فصل اول تصریح کرد: متأسفانه تیم محمود فکری با وجود شرایط خوبی که از لحاظ مهره داشت، اما نتوانست بازی‌های باکیفیتی به نمایش بگذارد که این اتفاق با وجود نتیجه‌گیری آبی‌پوشان با انتقاد هواداران هم همراه بود و طرفداران انتظار داشتند که نتیجه‌گیری همراه با بازی زیبا باشد. استقلال در اکثر بازی‌ها موقعیت‌های فراوانی به حریفان می‌داد. این موضوع تنها به خاطر ضعف بازیکنان در خط دفاعی نبود، بلکه ساختار ضعیف دفاعی تیم ایراد داشت. معضل دفاعی این تیم که ما در زمان استراماچونی و مجیدی هم با آن روبه‌رو بودیم در تیم فکری نیز ادامه یافت و باید بگویم آبی‌پوشان در فاز هجومی هم نتوانستند پرقدرت ظاهر شوند. 

لطیفی با بیان اینکه استقلال علی‌رغم موفقیت در نتیجه‌گیری، در ارائه بازی زیبا نمره ردی می‌گیرد، گفت: موضوعی که بیش از هر چیز فکری را در این نیم‌فصلی که در استقلال بوده اذیت کرده است این بود که در نیم‌فصل اول به شدت دچار چالش شد و حاشیه‌ها خیلی او و تیمش را آزار داد و باعث شد که سرمربی استقلال نتواند صد درصد به مسائل فنی فکر کند و هر روز با یک حاشیه‌ای روبه‌رو می‌شد. متأسفانه فکری هم خیلی در این زمینه باتجربه نبود که وارد حاشیه‌ها نشود و به قول معروف «دُم به تله» ندهد. 

وی افزود: سرپرست تیم و دستیاران فکری در این مورد نقش مهم و تأثیرگذاری دارند و باید فکری را کمک کنند تا حواشی از تیم دور شود. من مطمئنم که مظلومی و کادر فنی استقلال تمام تلاش‌شان را انجام دادند و اطلاعی ندارم که چرا با وجود کادر فنی و سرپرستی چون مظلومی تیم با حاشیه‌های مختلف مواجه شده است. استقلال در این فصل تمام ابزارها برای موفقیت را دارد، از بازیکنان خوب و باکیفیت گرفته تا کاد رفنی و سرمربی همه شرایط مهیاست تا استقلال به موفقیت برسد، اما این تیم در نیم‌فصل اول از لحاظ بازی ترکیبی خوب و فوتبال زیبا موفق نبود. 

بازیکن پیشین تیم فوتبال استقلال با انتقاد از غیبت چند روزه مهدی قایدی در تمرینات عنوان کرد: من از روزی که بازی مهدی قایدی را دیدم گفتم که او روزی بازیکن بزرگی خواهد شد. قایدی بازیکن جوانی است و تجربه‌ای ندارد و کسانی که به او خط می‌دهند که سر تمرین نرود، عملاً هم دشمن استقلال هستند و هم قایدی. به نظر من مهاجم استقلال اشتباه مرگباری را مرتکب شد و باید از هواداران عذرخواهی کند.

من به لحاظ مالی حق را به قایدی می‌دهم. همه بازیکنان به لحاظ مالی حق دارند و باشگاه باید مشکلات آنها را حل کند، اما راهش این نیست که بازیکن سر تمرین نیاید. متأسفانه بعضی‌ها روی اشتباهات سهوی این کارها را انجام می‌دهند که هم باعث ناراحتی هواداران می‌شوند و هم استقلال و خود بازیکن با مشکل مواجه می‌شود. 

لطیفی در پایان درباره شرایط استقلال در نیم‌فصل دوم گفت: محمود فکری به هر حال بازیکنانی را برای تقویت تیم در نیم‌فصل دوم مدنظر دارد و باشگاه هم باید در حد توان در پی جذب بازیکنان موردنظر کادر فنی باشد، اما باید بگویم که همین الان هم فکری بهترین‌های ایران را در اختیار دارد. اگر بازیکنان جدید هم جذب شوند استقلال دیگر برای موفقیت در نیم‌فصل دوم هیچ بهانه‌ای نباید داشته باشد و فکری باید تمام فکر و ذهنش را روی مسائل فنی بگذارد و به مسائل حاشیه‌ای کار نداشته باشد. مدیران باشگاه و سرپرست تیم باید ورود کنند و اطراف تیم یک حصار بکشند تا حاشیه‌ها به تیم وارد نشود و در واقع آنها ضربه‌گیر باشند. نقش سرپرست، مدیرعامل و افراد باتجربه بسیار مهم است، چون فکری یک‌تنه نمی‌تواند حاشیه‌ها را جمع کند. من از هواداران هم خواهش می‌کنم که به خاطر تیم از محمود فکری حمایت کنند تا استقلال موفق شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها