يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۴۳۷۳
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۱۰ اسفند ۱۳۹۹
واکاوی خدمات سپاه و افتتاح آزادراه غدیر؛
جنگ ترکیبی تازه‌ترین و ظاهراً آخرین تلاش دشمنان این مرز و بوم همچون رژیم وحشی آمریکاست که برای ربودن استقلال سیاسی مردم ایران اسلامی وضع شده است و هر روز دامنه آن گسترده می‌شود. در این نوع جنگ آنچه بیشتر از سایر شئون، افکار عمومی را نشانه رفته، جنگ روانی و تبلیغات غلط است.
به گزارش سرویس اقتصادی پایگاه 598، جنگ ترکیبی تازه‌ترین و ظاهراً آخرین تلاش دشمنان این مرز و بوم همچون رژیم وحشی آمریکاست که برای ربودن استقلال سیاسی مردم ایران اسلامی وضع شده است و هر روز دامنه آن گسترده می‌شود. در این نوع جنگ آنچه بیشتر از سایر شئون، افکار عمومی را نشانه رفته، جنگ روانی و تبلیغات غلط است. البته به واسطه امپراطوری رسانه‌ای که این ر وز‌ها بدون روتوش و با جانبداری علنی پا به میدان گذاشته‌اند، از هیچ تلاشی برای برجسته کردن (اگزجره) زخم‌های معیشتی ناشی از ضعف مدیریت برخی مسئولان فروگذار نمی‌کنند و آن را به پای نظام سیاسی کشور فاکتور می‌کنند؛ فارغ از اینکه در انتخابات گذشته برای به کرسی نشاندن چه طیفی تلاش می‌کردند. شواهد و قرائن نیز حاکی از آن است در تلاش برای تکرار این رویه در انتخابات پیش‌رو هستند!

نهاد‌های مهم و البته کارآمد حکومت همواره در معرض حملات رسانه‌ای شدید دشمنان بوده و برخی پادو‌های داخلی آن‌ها که خودشان نیز مسئولیت‌های مهمی داشته‌اند، به این حملات ضریب می‌دهند. البته کسی منکر عقب‌ماندگی‌ها در برخی بخش‌ها نیست که از قضا این عقب‌ماندگی‌ها در جا‌هایی است که انقلابی عمل نکرده‌ایم.

رهبر حکیم انقلاب اخیرا در دیدار مردم غیور، شجاع و متدین تبریز فرمودند «ما هرگز پنهان نکردیم، باز هم پنهان نمی‌کنیم که در بخش‌هایی هم عقب‌ماندگی داریم عقب‌ماندگی‌هایی که به هیچ وجه قابل قبول نیست. در این عقب‌ماندگی‌ها مقصر خود ما هستیم، خود ما مسئولان مقصریم؛ مردم هم در یک بخش‌هایی ممکن است دخالت داشته باشند. این عقب‌ماندگی‌ها باید جبران بشود؛ این به خاطر انقلابی عمل نکردن ما است. ما هر جا انقلابی عمل کردیم، عقب‌ماندگی نداشتیم، هر جا از انقلاب کوتاه آمدیم، یک حرکت غیر انقلابی و حرکت ناشی از کسالت و بی‌توجّهی انجام دادیم، عقب‌ماندگی به وجود آمد؛ که در درجه اوّل، مسئله معیشت طبقات فقیر است، ما در این زمینه عقب‌ماندگی داریم و اختلاف و شکاف طبقاتی هست.

البته این را هم بگویم، در همین زمینه‌ای که ما عقب‌ماندگی داریم، در مقایسه‌ با قبل انقلاب به مراتب جلو هستیم. اینکه کسی خیال کند که وضع قبل از انقلاب مثل وضع امروز بود، اصلا این جور نیست.»

دولت‌ها با در دست داشتن بیشترین اختیارات و بودجه مسئول اصلی بهبود وضع معیشتی مردم هستند که مع‌الأسف سیاسی‌کاری و حزبی‌نگری مانع این مهم می‌شود. دولت روحانی حتی از اختیارات فراقانونی برخوردار بود و به زعم یکی از هم‌حزبی‌هایش در حزب کارگزاران، اختیاراتی که به روحانی و سران سه قوه داده شده اگر به چوب داده شده بود تا الان یک کاری کرده بودند.

در چنین وضعی، نهاد‌هایی همچون شورای نگهبان، قوه قضائیه، سپاه و … مورد هجمه قرار می‌گیرد، اما با این وضع، نهادهای ذکر شده از هیچ کمکی به دولت فروگذار نمی‌کنند چرا که معتقدند عملکرد خوب دولت به معنی بهبود وضع مردم است و این همان هدف‌گذاری اصلی انقلاب اسلامی است. البته دولت روحانی که ماه‌های پایانی را با کارنامه «تقریبا هیچ» می‌گذراند برای فرار از پاسخگویی به ملت در حال حاشیه‌سازی با چنگ انداختن به نهاد‌های مختلف از جمله مجلس شورای اسلامی است، اما هر عقل سلیمی می‌داند دعوای قوا و مسئولان ارشد هیچ آورده‌ای برای مردم ندارد.با استناد به آنچه ذکر شد که «خروجی مثبت دولت به نفع مردم است»، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از هیچ کمکی در حوزه‌های مختلف به دولت دریغ نکرده است. یکی از ساحت‌های کمک پاسداران سبزپوش به مسئولان اتوکشیده دولت در حوزه سازندگی تجلی پیدا کرده است.


روز پنج شنبه ۷ اسفند، آزادراه غدیر که با عبور از ۳ استان، آبیک در قزوین را پس از عبور از استان البرز به ورامین در جنوب تهران متصل می‌کند، از طریق ویدئوکنفرانس با حضور روحانی افتتاح شد. این آزادراه در ۴ قطعه به طول ۱۵۸ کیلومتر احداث شده و یکی از مهمترین و با اولویت‌ترین کریدور‌های ترانزیتی کشور در کریدور شرق به غرب، شمال به جنوب و شبکه بزرگ‌راهی آسیایی است. برای اجرای این پروژه ۷ هزار میلیارد تومان اعتبار صرف شده و با بهره‌برداری از آن برای ۲۵۰ نفر اشتغال پایدار ایجاد خواهد شد. کاهش بار ترافیکی، تسهیل و کاهش زمان جابه جایی مسافر، ایجاد آرامش و ارتقای ایمنی جاده، کاهش سوانح رانندگی، کاهش مصرف سوخت و آلایندگی هوای کلانشهر‌های تهران و کرج و مشکلات زیست محیطی و تقویت بستر‌های پدافند غیرعامل که ۱۴ استان کشور از آن بهره مند می‌شوند از جمله ویژگی‌های این آزادراه است.به هر روی، بار دیگر دستاوردی به همت سپاه ساخته و توسط دولت افتتاح و «علی‌برکت‌الله» گفته شد. این رویه برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران استمرار خواهد داشت هرچند وزیری پس از حدود سه دهه سکانداری وزارت، علناً به قرارگاه سازندگی حمله کند و بگوید «بنده بدتر از طرح ستاره خلیج‌فارس در عمرم ندیدم، زیرا این طرح تا حدی مغشوش بود که فقط به درد تدریس در دانشگاه‌ها می‌خورد که مبادا این کار دوباره تکرار شود.»

این همان ستاره‌ای است که به اذعان ریچارد نفیو از معماران تحریم‌های ایران در رژیم وحشی آمریکا، با تولید داخلی بنزین، مانع از آن شد که بنزین ابزاری برای تحریم‌کنندگان شود.

* رسالت/ وحید عظیم نیا
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها