يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۴۴۱۴
زمان انتشار: ۱۴:۵۲     ۱۱ اسفند ۱۳۹۹
با رأی نمایندگان؛ وام ودیعه مسکن ۷۰ میلیونی با تولد فرزند سوم اعطا می‌شود و همچنین سهام یک میلیون تومانی به فرزندان متولد سال ۱۴۰۰ اختصاص می‌یابد.
به گزارش پایگاه 598، با رأی نمایندگان؛ وام ودیعه مسکن ۷۰ میلیونی با تولد فرزند سوم اعطا می‌شود و همچنین سهام یک میلیون تومانی به فرزندان متولد سال ۱۴۰۰ اختصاص می‌یابد.

«ایسنا» در خبری نوشت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای با اختصاص سهام یک میلیون تومانی برای فرزندان متولد سال ۱۴۰۰ موافقت کردند.

مشوق‌های جدید مجلس برای افزایش فرزندآوری

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز دوشنبه و در جریان بررسی جزییات لایحه بودجه در بخش هزینه‌ای با پیشنهاد محسن زنگنه درخصوص الحاق یک بند به تبصره ۲ ماده واحده لایحه بودجه موافقت کردند که براساس آن دولت مکلف است به ازای هر فرزند که از ابتدای سال ۱۴۰۰ متولد می شود، ۱۰ میلیون ریال از محل یک درصد یک دوازدهم هزینه‌های شرکت های دولتی را به صورت ماهانه کسر و پس از واریز ردیف خاص صرفاً جهت خریداری صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس به نام فرزند اختصاص دهد. سازوکار اجرایی از جمله خانوارها، مشمول نحوه خرید و انتخاب صندوق و هزینه‌های مرتبط به پیشنهاد وزارت امور اقتصاد و دارایی به تصویب هیات وزیران برسد.

اعطای وام ۷۰ میلیونی برای تولد فرزند سوم

فارس نوشت: همچنین طی روزهای اخیر مجلس طی مصوبه‌ای بانک مرکزی را مکلف به اعطای وام ۲۰ ساله ۷۰ میلیون تومانی به خانوارهای فاقد مسکن که در سال های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ صاحب فرزند سوم می شوند، کرد.

در این بند الحاقی آمده است: در اجرای بندهای (ت) و(ث) ماده (102) قانون برنامه ششم توسعه موضوع پشتیبانی از فرزندآوری، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف است مبلغ ده هزار میلیارد ریال (10.000.000.000.000) با اولویت مناطق محروم از طریق بانک های عامل و از محل سپرده های جاری و قرض الحسنه نظام بانکی، نسبت به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ودیعه مسکن به میزان هفتصد میلیون (700.000.000) ریال با بازپرداخت حداکثر 20 ساله برای خانوارهای فاقد مسکن که صاحب فرزند سوم در سال های 1399 و 1400 شده و یا می شوند، اقدام نماید.

مشوق‌هایی که اثر نمی‌کند!

برخی کارشناسان معتقدند ارائه تسهیلات مقطعی بی‌توجه به شرایط جامعه هدف دریافت‌کننده تسهیلات، نمی‌تواند گامی مهم در راستای افزایش جمعیت، ازدواج و باروری شود و برای رسیدن به چنین اهدافی باید به سمت مشوق‌های دائمی و مادام‌العمر حرکت کرد.

اگرچه اختصاص سهام برای آینده فرزندان با فرض اینکه ۱۰۰ درصد نتیجه مثبت داشته باشد می‌تواند مؤثر باشد اما نکته حائز اهمیت این است که این سهام تا چه میزان کمک احوال خانواده فرزند متولدشده خواهد بود؟چراکه خانواده‌ها به علت مشکلات مالی که اکنون در زندگی دارند بچه‌دار نمی‌شوند
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها