يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۴۸۸۱
زمان انتشار: ۱۱:۴۵     ۲۴ اسفند ۱۳۹۹
نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای چندمین بار موفق به سفر به امارات نشد تا به دنبال گزینه های دیگر برای بالا بردن شانس خود برای پیروی در انتخابات کنیست باشد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از مهر، اوضاع سیاسی در رژیم صهیونیستی به گفته «زلمان شووال» سفیر اسبق این رژیم در آمریکا بسیار نابسامان است. وی گفت: اوضاع احزاب سیاسی در اسرائیل که قصد دارند در انتخابات پارلمانی (کنیست) شرکت کنند بسیار نابسامان و آشفته است. در سایه چنین اوضاعی، باید منتظر اتفاقات بدتری در اسرائیل باشیم. لیست‌های انتخاباتی خالی از هرگونه برنامه و مملو از تلاش برای تحقق منافع شخصی است. برخی احزاب مدعی ایجاد تغییرات در بخش‌های سیاسی و اقتصادی هستند اما سوال این است که آیا عملکرد آنها بیانگر نیت واقعی مؤسسان این احزاب است؟ نحوه برگزاری انتخابات کنیست به گونه‌ای است که باعث می‌شود مراکز قدرت نامطلوب و فاسد، ایجاد شود.بحران حاکمیت و بحران سیاسی در اسرائیل ادامه دارد.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به شدت به دنبال بهره برداری از آنچه در دوره ترامپ برایش رخ داده است یعنی تقویت روابط با سازشکاران و سفر به کشورهایی که با آنها سازش کرده، است تا قبل از انتخابات کنیست بتواند به اوضاع خود برای بازگشت به قدرت سرو سامانی دهد.

وی به شدت به دنبال بهره برداری انتخاباتی است اما تاکنون توفیقی در این راه به دست نیاورده است.
در بهمن ماه گذشته بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی سفر سه روزه خود به امارات و بحرین که برای اوایل ماه جاری میلادی تدارک دیده شده بود را لغو کرد.

«أوفر جندلمان» سخنگوی عربی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در پیامی توئیتری از لغو سفر بنیامین نتانیاهو به امارات و بحرین خبر داد و نوشت: نتانیاهو از بابت دعوت «شیخ محمد بن زائد» ولیعهد امارات و «حمد بن عیسی آل خلیفه» پادشاه بحرین، کمال تشکر را دارد. اما به رغم اهمیت این سفرها، وی تصمیم گرفت فعلاً سفر آنها را به دلیل بسته بودن آسمان اسرائیل، به تعویق بیندازد.

نتانیاهو در حال حاضر تمرکز خود را بر روی چهار کشور برای سفر به آنها قرار داده است؛ نخست مصر، دوم مراکش، سوم امارات و چهارم بحرین است و تاکنون در این زمینه توفیقی به دست نیاورده است.

پادشاه مغرب واکنش سردی به دعوت نتانیاهو از وی برای سفر به قدس اشغالی داشت، عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر هم به شکل غیرمستقیم به نتانیاهو گفت که سفر به قاهره مجانی نخواهد بود و باید در زمینه فلسطین امتیاز بدهد از جمله به رسمیت شناختن راهکار دو دولتی.

قرار بود نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین سفر رسمی خود به امارات متحده عربی، روز پنج‌شنبه، ۲۱ اسفند، در دیداری چند ساعته در ابوظبی با ولیعهد امارات گفت‌وگو کند، دولت اردن با ندادن اجازه عبور به هواپیمای نخست وزیر اسرائیل، عملاً باعث لغو این سفر شد قرار بود نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اولین سفر رسمی خود به امارات متحده عربی، روز پنج‌شنبه، ۲۱ اسفند، در دیداری چند ساعته در ابوظبی با ولیعهد امارات گفت‌وگو کند، دولت اردن با ندادن اجازه عبور به هواپیمای نخست وزیر اسرائیل، عملاً باعث لغو این سفر شد.

رای الیوم در گزارشی با اشاره به عدم اجازه اردن برای عبور هواپیمای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی به سمت امارات آورده است: نتانیاهو خواست که از دوستان عرب خود برای تقویت شانس انتخاباتی خود استفاده کند. ۱۰ روز قبل از انتخابات اسرائیل، نتانیاهو تلاش کرد که خود را به عنوان یک میهمان مهم در امارات مطرح کند و سحر به ساحر بازگشت و نتایج کاملاً معکوس شد ۱۰ روز قبل از انتخابات اسرائیل، نتانیاهو تلاش کرد که خود را به عنوان یک میهمان مهم در امارات مطرح کند و سحر به ساحر بازگشت و نتایج کاملاً معکوس شد.

برای چهارمین بار سفر به امارات به تعویق افتاد و مبالغه نکرده‌ایم اگر بگوییم که این سفر دیگر لغو شده نهایی است زیرا احتمال بقای نتانیاهو در قدرت به شکل شتابزده به علت مخالفت جبهه داخلی و خارجی رژیم صهیونیستی و افزایش شانس رقبای انتخاباتی نتانیاهو و توسعه ائتلافاتی است که سقوط وی را رقم خواهد زد.

نتانیاهو مانند متحد شکست خورده خود یعنی «دونالد ترامپ»، دروغگوی قهاری است و علت تعویق سفر خود به امارات را به سبب مخالفت اردن با عبور هواپیمایش از حریم هوایی اردن به عنوان اقدامی انتقام جویانه به علت کارشکنی در سفر «حسین بن عبدالله» ولیعهد اردن به مسجد الاقصی مربوط دانست.

افراد مطلع تاکید می‌کنند که روابط میان شاه اردن و نتانیاهو بسیار بد است و اردن با محافل امنیتی و نظامی اسرائیل در ارتباط هستند و دیدار ملک عبدالله دوم با «بنی گانتز» وزیر جنگ اسرائیل و نیز دیدار «ایمن الصفدی» با «گابی اشکنازی» که هر دو از حزب آبی-سفید رقیب نتانیاهو هستند گویا این واقعیت است.

بعید نیست که علت مخالفت اردن با عبور هواپیمای نتانیاهو از حریم هوایی این کشور با هماهنگی با اماراتی باشد بعید نیست که علت مخالفت اردن با عبور هواپیمای نتانیاهو از حریم هوایی این کشور با هماهنگی با اماراتی باشد که به شدت به علت این سفر در تنگنا قرار داشت به ویژه در این شرایط که رهبران آن در معرض انتقادهای گسترده از سوی کشورهای عربی و در راس آنها مصر به علت مبالغه در نزدیک شدن به تل آویو، قرار دارند و اینکه همه خطوط قرمز را زیر پاگذاشته و در زمینه عادی سازی روابط با تل آویو از حد گذشته‌اند. یک منبع اردنی نزدیک به مراکز قدرت اعلام کرد که اردن اگر امارات مایل به انجام این سفر بود امکان نداشت که در این راه مانع تراشی کند.

آنچه این را تایید می‌کنیم یعنی اینکه امارات نخواسته است که میزبان نتانیاهو باشد؛ این است که هواپیمای نتانیاهو میتوانست که مسیر جایگزین را برای عبور انتخاب کند و تنها حریم هوایی راه عبور نبوده است به طور مثال حریم هوایی مصر که در برابر هواپیماهای اسرائیلی باز است. نتانیاهو به خوبی پیام اردنی ها را گرفته است که عنصری نامطلوب در اردن است و به همین دلیل تصمیم به لغو سفر خود گرفت.

موضع اردن در مخالفت با عبور هواپیمای نتانیاهو خواه به علت کارشکنی در سفر ولیعهد اردن به قدس بوده است یا با هماهنگی امارات، سیلی محکمی به نتانیاهو بود و دماغ وی به خاک مالیده شد. این گواهی بر افول عادی سازی و خسارات سنگینی است که این گام شتابزده در این مسیر آکنده از مخاطرات سیاسی و ملی و امنیتی به دنبال داشته است.

ما خوب می دانیم نتانیاهو مانند گربه هفت جان دارد و توانسته از بحران‌های متعددی عبور کند؛ اما انتخابات آتی که چهارمین انتخابات در این رژیم ظرف مدت کمتر از دو سال است به عمر سیاسی وی پایان خواهد داد و سال‌های آتی زبونانه پشت میله های زندان خواهد افتاد.

به نظر می رسد که کشورهای سازشکار مانند امارات رغبتی برای پذیرش نتانیاهو ندارند و عدم مجوز اردن به عبور این هواپیما هم فرصتی خوبی به ابوظبی داد. قدر مسلم آن است که نتانیاهو که از سفر سیاسی خود تاکنون نتوانسته است بهره برداری لازم را بکند به طور حتم به دنبال بهره برداری از ابزار دیگر برخواهد آمد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها