يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۵۲۶۷
زمان انتشار: ۱۲:۰۷     ۱۶ فروردين ۱۴۰۰
کودکان طبق قانونی که در دوره ریاست جمهوری ترامپ و بر اساس سیاست‌های ضد مهاجرتی وی اجرایی شد، از والدین خود جدا شده‌اند.
به گزارش پایگاه 598، رئیس‌جمهور پیشین امریکا ۴ هزار و ۲۰۰ کودک مهاجر را از والدینشان جدا کرد بایدن این کار را «شرم اخلاقی و ملی» قلمداد کرد، اما همان مسیر را ادامه داد!

کودکانی که از والدینشان جدا و در اتاقک‌هایی شبیه قفس‌هایی بزرگ زندانی می‌شوند. هیچ‌یک از این ۴ هزار و ۲۰۰ کودک مجرم نیستند و اینجا قبایل وحشی جنگل‌های آمازون یا دوران قبل از میلاد مسیح نیست؛ اینجا سرزمین ایالات‌متحده امریکاست و این بچه‌ها به واسطه مهاجرت غیر‌قانونی والدین خود به امریکا در چنین شرایطی قرار گرفته‌اند! این کودکان طبق قانونی که در دوره ریاست جمهوری ترامپ و بر اساس سیاست‌های ضد مهاجرتی وی اجرایی شد، از والدین خود جدا شده‌اند. با کنار گذاشته شدن ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری و به‌رغم آنکه جو با‌یدن رئیس‌جمهور جدید امریکا از منتقدان سیاست تحمل صفر مورد مطالبه «دونالد ترامپ» بود، اما همچنان اقدامی جدی برای بازگرداندن این کودکان به والدینشان صورت نگرفته‌است. بدتر از همه اینکه طبق اعلام اتحادیه آزادی‌های مدنی امریکا امکان تعیین مکان والدین حدود ۵۴۵ کودک مهاجر که پس از عبور غیرقانونی از مرز از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند، وجود ندارد.

امریکا در سال ۲۰۱۸ جدا کردن کودکان از خانواده‌هایشان را آغاز کرد که موجی از خشم را در داخل و خارج امریکا به دنبال داشت.

دونالد ترامپ دولت خود را با موضوع سیاست‌های ضد مهاجرتی آغاز کرد؛ وی مدت کوتاهی پس از روی کار آمدن، ورود شهروندان چندین کشور عمدتاً مسلمان را ممنوع کرد و باعث شد بسیاری از افراد قادر نباشند به خانواده‌های خود ملحق شوند.

ترامپ برنامه پذیرش پناهندگان را محدود کرد و به نظام مهاجرت قانونی پایان داد؛ مهاجران غیرقانونی را در معرض تهدید اخراج فوری قرار داد و و از بودجه پنتاگون برای تأمین اعتبار ساخت دیوار در مرز با مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران استفاده کرد.

این سیاست مهاجرانی که در مرز بازداشت شده‌بودند به خصوص کودکان را با چالش جدی مواجه کرد.

نگهداری کودکان در قفس
طبق سیاست تحمل صفر، امریکا در می‌سال ۲۰۱۸ جدا کردن کودکان از خانواده‌هایشان را آغاز کرد که موجی از خشم را در داخل و خارج امریکا به دنبال داشت. شش هفته پس از اجرای این سیاست، دولت امریکا از اجرای آن صرف نظر کرد، مگر آنکه والدین برای فرزندانشان خطر محسوب می‌شدند.

طبق سند قضایی منتشر شده از سوی شبکه سی ان ان احتمالاً دوسوم این والدین مفقود شده از خاک امریکا اخراج شده‌اند. همه‌گیری کرونا به طور موقت تلاش برای تعیین مکان این والدین را متوقف کرد، اما بنابر اعلام اتحادیه آزادی‌های مدنی امریکا بار دیگر از سر گرفته شده‌اند.

بر اساس گزارش اتحادیه آزادی‌های مدنی امریکا / lAmerican Civil Liberties Union، دولت ایالات متحده بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ کودک را از پدر و مادر خود جدا کرد؛ بدون اینکه در نظر داشته‌باشد، بعداً آن‌ها را به خانواده‌های خود بازگرداند و همچنین آن‌ها را در بازداشتگاه‌هایی شبیه قفس نگهداری می‌کرد. تا به امروز، صد‌ها کودک هنوز به خانواده خود ملحق نشده‌اند.

والدین ۵۴۵ کودک مفقود شدند
شش ماه قبل اتحادیه آزادی‌های مدنی امریکا اعلام کرد: «امکان تعیین مکان والدین حدود ۵۴۵ کودک مهاجر که پس از عبور غیرقانونی از مرز از خانواده‌هایشان جدا شده‌اند، وجود ندارد. این جداسازی مطابق با سیاست تحمل صفر مورد مطالبه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا برای مقابله با مهاجرت غیرقانونی صورت گرفت.»
اتحادیه آزادی‌های مدنی امریکا تأکید کرد: «با اقدامات قانونی خود به دادگاه اطلاع دادیم که والدین ۵۴۵ کودک که با سیاست وحشیانه جدایی کودکان از خانواده‌هایشان توسط دولت ترامپ جداسازی شده‌بودند همچنان مفقود هستند.»

پایبندی بایدن به سیاست تحمل صفر ترامپ به‌رغم انتقاد شدید در کارزار انتخاباتی
جو بایدن رئیس‌جمهوری امریکا برای سر و سامان دادن به معضل مهاجرت، یک مهاجر لاتین‌تبار را به سمت وزیر امنیت داخلی این کشور منصوب کرد.

از نخستین چالش‌های مایورکاس، سیاست مهاجرتی ترامپ موسوم به «تحمل صفر» است که بر پایه آن بسیاری از خانواده‌های مهاجرانی که بدون داشتن مدارک اقامتی قانونی از مرز مکزیک وارد امریکا شده‌بودند، از هم جدا شدند.

بر اساس دستور رئیس‌جمهوری امریکا، بناست کارگروه ویژه‌ای به منظور بازگرداندن کودکانی که در دوره ترامپ پس از عبور از مرز از والدین‌شان جدا شده‌اند، تشکیل شود.

بایدن اقدام دولت پیشین در جدا کردن هزاران کودک مهاجر از والدینشان را «شرم اخلاقی و ملی» توصیف کرد.
با وجود این به‌رغم انتقادات شدید بایدن از دولت ترامپ در خصوص جدا کردن غیر قانونی کودکان مهاجر از والدین آنها، دولت جدید امریکا هم همچنان به سیاست‌های ترامپ پایبند است.

سازمان گمرک و امنیت مرزی امریکا در گزارش اخیر خود، از هجوم سیل عظیمی از مهاجران غیر قانونی از امریکای مرکزی به سمت مرز‌های جنوبی این کشور خبر داده‌است. همچنین گزارش‌ها حاکی از اقدام نیرو‌های مرزبانی امریکا در جدا کردن غیر قانونی کودکان مهاجر از والدین آن‌ها به بهانه بیماری کرونا است؛ موضوعی که بایدن در سخنرانی‌های پس از پیروزی خود در انتخابات، از آن به عنوان ضعف و اقدام غیرقانونی دولت ترامپ یاد کرده‌بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها