أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۵۴۶۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۸     ۲۲ فروردين ۱۴۰۰
ابطحی، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پایگاه ۵۹۸:
ابطحی در خصوص احتمال وحدت جبهه پایداری با شورای وحدت و شورای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما اهل معامله نیستیم، تعامل با معامله فرق دارد، جبهه پایداری اهل تعامل است اما اهل معامله نیست؛ ما بارها در انتخابات‌های مختلف گفته‌ایم که ما اصولی داریم و گزینه ما در انتخابات ریاست جمهوری باید شرایطی که رهبرانقلاب مطرح کرده‌اند را داشته باشد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، محمدجواد ابطحی، نماینده سابق مردم خمینی شهر در مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی پایگاه 598 پیرامون احتمال حضور محمدباقر قالیباف در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: من ابتدا از نظر اخلاقی به این موضوع می‌پردازم. آقایان وقتی می خواستند لیست وحدت تهران را برای انتخابات 98 تهیه کنند، قالیباف در مظان این گمانه بود که ایشان می‌خواهد از سکوی مجلس برای ریاست جمهوری استفاده کند و به همین دلیل شرط گذاشته شد در صورتی که ایشان برای ریاست جمهوری ثبت نام نکند، در لیست قرار داده شود.


وی ادامه داد: در انتخابات هیئت رئیسه مجلس نیز همین بحث صورت گرفت و قرار شد کسانی که می خواهند کاندیدای ریاست مجلس شوند نباید در انتخابات ریاست جمهوری حضور پیدا کنند.

ابطحی با اشاره به اینکه مومنان باید بر عهد و قول خود وفادار بمانند، تصریح کرد: حتی اگر ما بخواهیم اصولگرایی را تعریف کنیم یکی از شاخصه ها این است که افراد به قول و وعده خود پایبند باشند و چنانچه فردی به قول خود وفا نکند از مدار اصولگرایی خارج شده است.

نماینده ادوار مجلس با اشاره به ماجرای ائتلاف ناموفق انتخابات سال 92، اظهار داشت: آقای قالیباف در انتخابات 92 با آقایان ولایتی و حدادعادل ائتلاف کردند تا یک نفر باقی بماند اما چنین اتفاقی به وقوع نپیوست؛ این قبیل اتفاقات از جمله عوامل نفاق است و مورد پسند مردم متدین ایران نیست.

وی افزود: طبق آموزه‌های دینی فردی که پای قول و وعده خود نایستد منافق است و به نظر من آقای قالیباف با آن سابقه عهد شکنی در سال 92، دو مرتبه نبایست عهد خود را زیرپا بگذارد.

ابطحی با اشاره به برگزاری انتخابات هیئت رئیسه مجلس در هفتم خرداد، تصریح کرد: اگر ایشان کاندیدای ریاست مجلس شوند و رأی آورند چگونه می شود 21 روز بعد هم در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند؟! مگر مجلس شورای اسلامی مسخره و آلت دست ایشان هستند؟!

نماینده سابق خمینی شهر دیدگاه فکری قالیباف در حوزه اقتصاد را پیرو مکتب هاشمی رفسنجانی دانست و گفت: قالیباف دنباله رو همان تز اقتصادی هاشمی رفسنجانی است که مملکت را بر زمین زد و در نتیجه ایشان با این دیدگاه های لیبرالی، نمی تواند رئیس جمهوری انقلابی به معنای واقعی کلمه باشد.

وی افزود: قالیباف در خصوص برجام ابتدا به شدت از این توافق دفاع کرد اما اکنون دارد از برجام انتقاد می کند! ایشان در افکار و مواضع مذبذب است و به قول معروف گاهی به اصوg معتقد است و گاهی به رسول؛ در نتیجه نمی تواند رئیس جمهور مقتدری باشد. بنابراین به دلایل مختلف معتقدم اگر آقای قالیباف وارد صحنه نشود برای خود او نیز بهتر است.

ابطحی خاطرنشان کرد: اگر چه ما خدمات ایشان در نیروی انتظامی و شهرداری تهران را ارج می نهیم اما هر جایگاهی ویژگی خاص خود را دارد؛ ریاست جمهوری همان شهرداری تهران و نیروی انتظامی نیست. در ضمن ما در خصوص دوران شهرداری قالیباف نیز حرف داریم؛ به هرحال ایشان از تخلفات معاون خود یعنی آقای عیسی شریفی خبر داشته یا نداشته است؟!

این نماینده ادوار مجلس ادامه داد: اگر ایشان خبر داشته و سکوت کرده که فاجعه رخ داده است و اگر خبر نداشته هم که مصیبت دیگری است چرا که ایشان از این تخلفات سنگین بی‌اطلاع بوده است؛ هر چند ما می‌دانیم پیش از این در خصوص فعالیت برخی اطرافیان آقای قالیباف به ایشان هشدار داده بودند.

ابطحی گفت: من با تمام احترامی که برای قالیباف به عنوان یک رزمنده قائلم اما فکر نمیکنم در اندازه ریاست جمهوری باشد، دوستان ایشان تلاش می کنند که او را به عنوان گزینه ریاست جمهوری مطرح کند اما من پیشنهاد می کنم وارد این حوزه نشود.

وی افزود: ایشان به تازگی در حال مسلط شدن به قواعد و آئین نامه مجلس است، در موضوع بررسی بودجه نیز آقایان امیرآبادی و قاضی‌زاده هاشمی، مجلس را اداره می‌کردند. جایگاه ریاست مجلس نیز جایگاه کم اهمیتی نیست و ایشان نباید در میانه کار، مجلس را رها کند؛ او باید مجلس را اداره کند و به کمک یک دولت انقلابی مشکلات را حل کند.

این نماینده سابق مجلس در خصوص موضع جبهه پایداری در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: برخی گزینه ها در جبهه پایداری مطرح شده است و دبیرکل این جبهه نیز با برخی افراد دیدارهایی داشته اند اما هنوز به نتیجه قطعی نرسیده ایم چرا که هنوز کاندیداها هم قطعی نیستند. به هرحال این موضوع روشن است که چنانچه آیت الله رئیسی حضور پیدا کنند اجماع حداکثری در جبهه اصولگرایان اتفاق خواهد افتاد و جبهه پایداری نیز حامی ایشان است اما اگر ایشان در انتخابات حضور پیدا نکنند –که بنده نیز معتقدم ایشان کاندیدا نخواهند شد- گزینه هایی مانند آقایان سعید جلیلی، رستم قاسمی و صادق محصولی می‌توانند به عنوان گزینه اصلی جبهه پایداری مطرح شوند اما هنوز در این خصوص تصمیم‌گیری نشده است.

این عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در خصوص انتخابات شورای اسلامی شهرها اظهار داشت: جلساتی در خصوص انتخابات شوراهای اسلامی شهر برگزار شده است تا افراد متخصص، پاکدست و متعهد وارد صحنه انتخابات شوند اما هنوز این لیست هم تکمیل نشده است.

ابطحی در خصوص احتمال وحدت جبهه پایداری با شورای وحدت و شورای ائتلاف اصولگرایان در انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: ما اهل معامله نیستیم، تعامل با معامله فرق دارد، جبهه پایداری اهل تعامل است اما اهل معامله نیست؛ ما بارها در انتخابات‌های مختلف گفته‌ایم که ما اصولی داریم و گزینه ما در انتخابات ریاست جمهوری باید شرایطی که رهبرانقلاب مطرح کرده‌اند را داشته باشد.

وی ادامه داد: اگر واقعا نفر اصلحی وجود داشته باشد که در جبهه پایداری نیز حضور نداشته باشد ما مشکلی نداریم و از آن فرد حمایت می کنیم اما اگر آقایان بخواهند در قبیله گرایی خود سیر کرده و مثل گذشته نقش پدرخواندگی ایفا کنند و قصد حمایت از دوستان و اقوام خود داشته باشند، طبیعتا جبهه پایداری مماشات نکرده و اهل معامله نیست.

ابطحی با تاکید بر اینکه قالیباف قطعا گزینه جبهه پایداری نخواهد بود، اظهار داشت: در انتخابات مجلس یازدهم نیز به دلیل مسائلی که برخی به دروغ به جبهه پایداری مبنی بر تفرقه افکنی نسبت دادند با پادرمیانی برخی بزرگان راضی به این لیست شدیم و به هر صورت جبهه پایداری قالیباف را به عنوان کاندیدهای اصلح نمی شناسد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها