يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۵۵۹۹
زمان انتشار: ۱۲:۲۳     ۲۵ فروردين ۱۴۰۰
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اگر از مردم پرسیده شود که دوست دارید به سال ۹۲ باز گردید؛ پاسخ آنها مثبت است؛ چه کرده اند در این مذاکرات که امروز دنبال دو قطبی مذاکرات و غیرمذاکرات هستند؟
به گزارش پایگاه 598، عزت الله ضرغامی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در دومین جلسه از سلسله جلسات میز انتخاباتی جمهور اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل که با عنوان « تحول در حکمرانی، عدالت و کارآمدی» برگزار شد، گفت: شهید سلیمانی در گزارشات محرمانه هر وقت دستاورد خوبی به دست می آورد بر آن اساس طراحی برای پیشبرد دیپلماسی می کرد؛ گفت: برای سردار سلیمانی دیپلماسی زمانی خوب بود که دستاوردی داشتیم؛ کاری که آقای روحانی عکسش را انجام داد.

ضرغامی در ادامه گفت: من روحانی نیستم، هرکاری روحانی کرد من خلافش را انجام می‌دهم، مدیریت ریموتی یکی از مشکلات آقای روحانی بود.

وی با اشاره به عملکرد دولت گفت: امروز اگر از مردم پرسیده شود که دوست دارید به سال ۹۲ باز گردید؛ پاسخ آنها مثبت است؛ چه کرده اند در این مذاکرات که امروز دنبال دو قطبی مذاکرات و غیر مذاکرات هستند؟

ضرغامی افزود: من اگر خیلی نسبت به عملکرد آقای روحانی خوش‌بین باشم می‌گویم عمدی نداشته که در آستانه اولین دور مذاکرات مربوط به تحریم‌ها با صراحت در دانشگاه تهران سخنرانی کرد و گفت خزانه ما خالی است!

وی تصریح کرد: من تحقیق کردم این‌طور نبود. آیا در آستانه یک مذاکرات حساس گفتن این حرف درست است؟ دو سه باری که با آقای روحانی بحثم شد بر سر چنین موضوعاتی بود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به برنامه‌های خود برای انتخابات ریاست جمهوری، تصریح کرد: ما در حوزه های مختلف برنامه داریم؛ مثلا مسکن پیشران است و در این حوزه برنامه دارم. من طرفدار برجام هستم، اما برجامی که خودم دارم؛ برجام من یعنی بازگشت ریاست جمهوری اسلامی ایران به مردم. 

ضرغامی در ادامه با اشاره به مشکلات جوانان در عرصه برای تولید و اشتغال گفت: با این مشکلاتی که در این عرصه ها وجود دارد آیا نباید زیر میز زد؟ این ساختار پوسیده و ناکارآمد است و اصولگرا و اصلاح طلب ندارد. شعار من زیر میز زدن است اما با دمپایی نمی‌شود زیر میز زد، زیر میز زدن کفش کوهنوردی می‌خواهد و کفش کوهنوردی من شما جریان دانشجویی هستید.

وی در بخش دیگری از سخنانش درباره سوالی پیرامون خصوصی سازی، اظهار داشت: خصوصی سازیِ درست مهم است و اصولی دارد؛ یکی از آنها اهلیت است که باید به آن توجه شود. 

ضرغامی با بیان اینکه یکی از مهم ترین موانع سر راه کشور تعارض منافع است؛ گفت: یک جمله ای رهبر معظم انقلاب فرمودند: اجماعأ راه حل خیلی چیزها روشن است اما نمی دانیم چرا نمی شود. چند دلیل دارد . یکی اش تعارض منافع است. آنجاهایی که باید تصمیم جدی بگیرند با چند لایه تعارض منافع دارند. مانع دوم واردات است. واردات پر سود و ساده است. من اسم نمی‌خواهم ببرم آدمی هست انحصار سنگینی دستش است اما وقتی مشکل کمبود مرغ داریم همه آویزان او می‌شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها