أَلَمْ يَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ يَرَى(علق 14) * * * آیا او ندانست که خداوند (همه اعمالش را) می‌بیند؟! * * * نداند او که همانا خدای می‌بیند/همه هرآنچه به هستی به امر خود افزود

      
کد خبر: ۴۸۵۶۷۷
زمان انتشار: ۱۳:۴۳     ۲۸ فروردين ۱۴۰۰
هرچند بسیاری ایران اینترنشنال را رسانه سعودی‌ها می‌دانند اما بی‌بی‌سی فارسی تلاش می‌کند تا رضایت سعودی‌ها را هم کسب کند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، دانمارک «الاهوازیه» را به دلیل حمایت از تروریسم متهم کرد. دادستان کل دانمارک اعلام کرد که سه تن از اعضای گروهک تروریستی «الاهوازیه» با همکاری دستگاه اطلاعاتی عربستان در تأمین مالی و ترویج فعالیت‌های تروریستی در ایران دست داشته‌اند. این سه تن در ماه فوریه سال گذشته میلادی در دانمارک دستگیر شده بودند و از آن زمان تاکنون در بازداشت بوده‌اند. دادگاه آنها ۹ اردیبهشت آغاز خواهد شد و هرکدام با محکومیت تا ۱۲ سال حبس روبرو هستند.

بی بی سی فارسی در توییتر خود ابتدا این خبر را به همان شکلی که رسانه های بی‌طرف منعکس کردند، منتشر کرد و نوشت: دادستانی دانمارک سه عضو جنبش الاحواز را متهم کرده  با عربستان  برای تامین مالی تروریسم در ایران همکاری کرده اند.
 

اما دقایقی بعد گویا این توییت و ارتباط گروهک تروریستی الاهوازیه با عربستان سعودی به مذاق اربابان این رسانه خوش نیامد و آن‌ها در اقدامی غیرحرفه‌ای این توییت را به نفع سعودی‌ها و علیه ایران تغییر دادند. بی بی سی در توییت جدید خود با پاک کردن نقش عربتان در حمایت از تروریست نوشت:  دادستانی دانمارک سه عرب ایرانی را به تامین مالی تروریسم متهم کرد.
 

پیش‌تر در زمان حمله تروریستی جنبش الاهوازیه به رژه نیروهای مسلح در سال ۱۳۹۷ (که منجر به کشته شدن ده‌ها هموطن کشورمان از جمله کودکان و زنان که برای تماشا آمده بودند، شد) ایران اینترنشنال، رسانه سعودی‌ها اولین رسانه‌ای بود که تریبونش را در اختیار گروهک تروریستی الاهوازیه قرار داد.
 
در واقع این بار بی‌بی‌سی فارسی، روی دست ایران اینترنشنال بلند شد و در حمایت از سعودی‌ها گوی سبقت را از همتایش ربود.
 
به گزارش فارس، این روزها انتقادات به عملکرد بی‌بی‌سی فارسی به خصوص در انعکاس اخبار یکطرفه همسر ملکه انگلیس شدت گرفته و از سوی دیگر برخی عملکرد غیرحرفه‌ای  هفته‌های اخیر را مورد انتقاد قرار دادند و معتقدند این رسانه قرار است جای خالی آمدنیوز را برای ضدانقلاب پر کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها