أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۵۹۴۶
زمان انتشار: ۱۶:۳۲     ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
دکتر حسن هانی زاده در گفتگو با پایگاه ۵۹۸؛
هانی زاده ادامه داد: پرتاب این موشک نشان داد اسرائیل به شدت آسیب پذیر است و همانطور که سید حسن نصرالله اعلام کرده بود، اگر حزب الله مخازن آمونیاک در حیفا را هدف قرار دهد فاجعه ای برای رژیم صهیونیستی رخ خواهد داد. تاسیسات هسته ای دیمونا، 10 نیروگاه هسته ای، مخازن گاز آمونیاک و مرکز تجسس موساد در جنوب اسرائیل اگر هدف قرار گیرد، عمر اسرائیل به پایان خواهد رسید.
به گزارش سرویس بین الملل پایگاه 598، دکتر حسن هانی زاده در گفت و گو با خبرنگار پایگاه 598 در خصوص حوادث پیش آمده روزهای اخیر در سرزمین های اشغالی اظهار داشت: در کمتر از یک هفته دو اتفاق مهم در اسرائیل به وقوغ پیوست که قواعد نظامی را در اراضی اشغالی تغییر داد. ابتدا حادثه انفجار مرکز تولید موتورهای موشک های بالستیک در تومر اسرائیل که منجر به انفجار کارخانه مهم موتورهای موشک های بالستیک شد و اسرائیل تاکنون توضیحی پیرامون این حادثه نداد.

وی افزود: حادثه دیگر انفجار یک موشک سرگردان در نزدیک نیروگاه اتمی دیمونا بود که برخلاف تبلیغات فراوان در خصوص گنبد آهنین، این سامانه نتوانست جلوی این انفجار را بگیرد.

این کارشناس بین الملل با بیان اهمیت نیروگاه اتمی دیمونا، تصریح کرد: این نیروگاه اتمی در سال 1954 و در زمان نخست وزیری بن گوریون به عنوان نماد قدرت نظامی رژیم صهیونیستی، توسط کارشناسان مشترک آمریکایی، فرانسوی و اسرائیلی احداث شد. در آن زمان هدف از احداث این نیروگاه مهم اسرائیلی تولید کلاهک های هسته ای بود به همین دلیل در کنار این مرکز گنبد آهنین احداث گردید.
هانی زاده ادامه داد: در سال 1998 زمانی که البرادعی از سرزمین های اشغالی بازدید کرد، بنا بود تا از این نیروگاه هم بازدیدی انجام شود اما اجازه داده نشد. این نیروگاه پلوتونیوم با غنای 96 درصد تولید می کند که در ساخت کلاهک های هسته ای استفاده می شود.

این کارشناس حقوق بین الملل با بیان اینکه موشک سرگردانی که به 40 کیلومتری تاسیسات هسته ای دیمونا اصابت کرد حامل یک پیام مهم است، اظهار داشت: پیام این موشک سرگردان این بود که چنانچه رژیم صهیونیستی به ماجراجویی خود علیه محور مقاومت ادامه دهد، انواع موشک ها به سمت نیروگاه دیمونا شلیک خواهد شد.

وی افزود: این نیروگاه زمانی نماد قدرت اسرائیل بود، اما اکنون به عنوان پاشنه آشیل اسرائیل تلقی می شود و در صورت ادامه ماجراجویی های رژیم صهیونیستی، موشک های بعدی تاسیسات دیمونا را هدف قرار خواهد داد؛ چنانچه انفجاری در این تاسیسات رخ دهد تمامی سرزمین های اشغالی، تحت تاثیر تشعشعات پلوتونیم قرار خواهند گرفت.

هانی زاده ادامه داد: پرتاب این موشک نشان داد اسرائیل به شدت آسیب پذیر است و همانطور که سید حسن نصرالله اعلام کرده بود، اگر حزب الله مخازن آمونیاک در حیفا را هدف قرار دهد فاجعه ای برای رژیم صهیونیستی رخ خواهد داد. تاسیسات هسته ای دیمونا، 10 نیروگاه هسته ای، مخازن گاز آمونیاک و مرکز تجسس موساد در جنوب اسرائیل اگر هدف قرار گیرد، عمر اسرائیل به پایان خواهد رسید.

هانی زاده در خصوص لزوم پاسخ ایران به خرابکاری های رژیم صهیونیستی در تاسیسات هسته ای نطنز اظهار داشت: ایران بهتر است سیاست خویشتنداری خود را ادامه دهد و اگر بار دیگر اسرائیل ماجراجویی را ادامه دهد، دفعه بعد فاصله 4 کیلومتری و سپس نیروگاه دیمونا هدف قرار خواهد گرفت.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این موشک یک پیام هوشمندانه از سوی محور مقاومت بود که اسرائیل بسیار آسیب پذیر است و موشک های بعدی سرگردان نخواهند بود بلکه با هدف و با دقت نیروگاه های اسرائیل را هدف قرار خواهد داد. جنبش های جدیدی در منطقه علیه اسرائیل شکل گرفته و حماس و جهاد اسلامی با داشتن موشک های پیشرفته به راحتی می توانند فرودگاه بین المللی بن گوریون رو هدف قرار بدهند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۱
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها