کد خبر: ۴۸۶۰۵۳
زمان انتشار: ۱۱:۱۴     ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
مقایسه «میدان رزم» جهادی و «میدان بزم سیاسی»؛
زندگی هردو و دستاوردهایشان عبرت‌آموز است. یکی احساس غرور ملی را رقم زده و عاقبت‌به‌خیری را به همراه داشته و دیگری احساس سرافکندگی ملی و عاقبت مبهم را داراست. مرد میدان در آخر عمر خود بیاناتی داشت که دشمن را به لرزه وا می‌داشت و مرد میدان بزم در این سخنان اخیرش دشمن را شاد و امیدوار کرد.

به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، پیرو انتشار فایل صوتی «فرد میدان بزم سیاسی»، تهیه‌شده در زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری دولت تدبیر و امید توسط شبکه‌های معاند عربی و غربی علیه «مرد میدان رزم جهادی»، تفاوت میان افراد میدان بزم دیپلماسی التماسی و مردان میدان رزم جهاد اقتداری، از زمین تا آسمان و از خاکیان تا افلاکیان است. احتمالاً بر این آتش حجیم و قطعاً بر آن بهشت برین؛ بر این نفرین و بر آن آفرین است!

الف - میدان رزم

میدان رزم از ابواب مهم کتب فقهی دین مبین اسلام است؛ و در ای‌ات زیادی مسلمانان را به جهاد امر نموده و حد اعلای آن در قیام امام حسین (ع) تجلی پیداکرده و امام خمینی نیز بر این اساس فتوای واجب کفایی در دفاع مقدس را دادند. حضور در میدان یک نیاز همیشگی بخصوص در شرایط تهدیدات امریکا و غرب می‌باشد.

زندگی‌نامه مرد میدان رزم جهادی: قاسم سلیمانی در ۲۰ اسفند سال ۱۳۳۵ در شهرستان رابُر از توابع استان کرمان در ایل عشایر سلیمانی چشم بجهان گشود. او در دوران جنگ ایران و عراق فرمانده لشکر ۴۱ ثارالله و از فرماندهان عملیات‌های والفجر هشت، کربلای چهار و کربلای پنج بود. قاسم سلیمانی در سال ۱۳۷۹ ش از سوی رهبر انقلاب اسلامی ایران، به فرماندهی سپاه قدس منصوب شد. پس از ظهور داعش در عراق و سوریه، سلیمانی به عنوان فرمانده محور مقاومت با حضور در این مناطق و سازماندهی نیروهای مردمی، به مبارزه با این گروه وحشی پرداخت. وی در سال ۱۳۸۹ ش، موفق به اخذ درجه سرلشکری شد؛ و در بامداد جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ توسط امریکا در عراق به شهادت رسید.

چکیده زندگی وی: اکثر عمروی در میدان رزم بوده و عاقبت نیز خونش را در میدان مقاومت نثار کرد.

عاقبت وی: توسط آمریکایی‌ها که آقای ظریف با آن‌ها دوستی دارد، به شهادت رسید و تشیع جنازه ده‌ها میلیونی مرد میدان در عراق و ایران قیامتی در ایران و جهان بپا کرد.

رجزخوانی مرد میدان با دشمن بشریت: سردار سلیمانی خطاب به ترامپ قمار باز: من حریف شما هستم، ما منتظریم، مرد این میدان ما هستیم برای شما (4 مرداد 1397)

استقبال از سالگرد شهادت حاج قاسم: با شعار «مرد_میدان»، مجدداً استقبال روایت‌های مردم ایران از رشادت‌ها و بن‌بست‌شکنی‌های حاج قاسم در سالگرد وی رقم خورد.

دستاوردهای مرد میدان: در عرصه‌های دفاع مقدس و در مقابله با داعش سبب عزت ایران و مردم مظلوم منطقه و اسلام گردیده است.

ب - میدان بزم

زندگی‌نامه فرد میدان بزم دیپلماسی: محمدجواد ظریف در سال ۱۳۳۸ در شهر تهران دیده به جهان گشود. وی کارشناسی ارشد خود را در حوزه روابط بین‌الملل و در دانشگاه ایالتی سانفرانسیسکو گرفت و سپس در سال ۱۳۵۵ با ویزای دانشجویی به آمریکا رفت و ۱۳۶۷ دکترای مطالعات بین‌المللی خود را از دانشگاه دنور ایالت کلرادو گرفت... او سال‌های ۵۷ تا ۵۹ مشاور سرکنسولگری ایران در سانفرانسیسکو بود. پس از آن تا سال ۶۱ مشاور سیاسی، رایزنی و کارداری نمایندگی ایران در سازمان ملل بود. وی سال ۶۸ تا ۷۱ سفیر و معاون نماینده دائم نمایندگی در سازمان ملل شد و با پایان مأموریتش در سازمان ملل، ۱۰ سال معاونت حقوقی و بین‌المللی وزارت امور خارجه را بر عهده داشت. از ۸۱ تا ۸۶ برای بار دوم به عنوان سفیر ایران مسئولیت نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل و در نیویورک زندگی کرده است. ظریف پس از بازگشت تا سال ۸۹ دستیار ارشد وزیر امور خارجه بود... وی پس از تحصیل و زندگی طولانی مدت در امریکا، از مرداد سال ۱۳۹۲ تاکنون به عنوان وزیر امور خارجه دولت تدبیر وامید مشغول به فعالیت شده و تمام هم‌وغمش مراوده با غربی‌ها و نهایتاً امضای برجام پر خسارت بوده است.

چکیده زندگی وی: اکثر عمر ایشان حتی در کشور در آتش جنگ بود، در آمریکای جنایتکار به تحصیل مشغول بوده و یا اشتغال داشته و مابقی نیز در تعامل با غربی‌ها بوده است.

دستاوردهای میدان بزم دیپلماسی:

نابودی دستاوردهای قبلی هسته‌ای کشور در پای مذاکرات سازش‌کارانه با دیپلماسی التماسی، عدم تحقق وعده‌هایی که دادند و بعکس افزایش تحریم‌های دشمنان، معطل شدن کشور به برجام، گرانی‌های بی‌سابقه چند برابری و مشکلات معیشتی برای مردم، شکستن قبح امریکای جنایتکار با قدم زدن وی با این جانیان و قاتلان ملل مسلمان، جری شدن امریکا، مذاکره برای مذاکره و توافق روی کاغذ و اینکه چیزی بدهد و اما چیزی نگیرد! و نهایتاً تداوم پیامدهای پر خسارت برجام

سخن پایانی

زندگی هردو و دستاوردهایشان عبرت‌آموز است. یکی احساس غرور ملی را رقم زده و عاقبت‌به‌خیری را به همراه داشته و دیگری احساس سرافکندگی ملی و عاقبت مبهم را داراست.

مرد میدان در آخر عمر خود بیاناتی داشت که دشمن را به لرزه وا می‌داشت و مرد میدان بزم در این سخنان اخیرش دشمن را شاد و امیدوار کرد.

مرد میدان؛ مکرر پشتوانه‌ای مقاوم در بسیاری از مصاف‌های دیپلماتیک فرد دیپلماسی بود. ولی فرد بزم سیاست با این مصاحبه به مرد میدان و نظام جفا کرده است. چراکه مرد میدان مجاهدانِ مددکار بود ولی مرد سیاست به سیمای تابناک آن قهرمان ملی خاک پاشید و پنجه کشید.

اگر «میدان» را نیز فدای «دیپلماسی» می‌کردیم، بحران شدیدی در منطقه گسترش‌یافته به نحوی که دامن خودمان را نیز می‌سوزاند.

شنیدن مطالب علیه میدان از سوی دولتمردانی که همواره در بزم حاضر و در میدان رزم غایب بوده‌اند، غیرمنتظره نیست. ولی از جهت نمک‌نشناسی بسیار تأسف‌بار است.

آنچه آمریکای جنایتکار را مستأصل کرده، ایمان، اراده و اقتدار مردان میدان بود، نه دیپلماسی التماسی سازشکارانه.

در آستانه انتخابات، مرد میدان بزم توسط «اتاق عملیات رسانه‌ای دشمن» و «مدیریت اشرافی نگران از قضاوت افکار عمومی در قبال مذاکرت بی‌حاصل هشت‌ساله» دنبال تراشیدن بهانه شکست‌هایشان به سمت مرد میدان نشانه رفته است.

نه تنها مرد میدان؛ بلکه خون‌های مطهر شهدایمان فدای دیپلماسی لبخند التماسی و آغوش مرد بزم با طاغوت زمان و جنانیان قرن شد؛

به نظر می‌رسد که با روبه پایان بودن بزم دولت؛ دولت بزمان به هذیان‌گویی افتاده‌اند.

بزم و رزم؛ جنگ و سور - وز آن مشت بر گردن ژنده رزم - کز آن پس نیامد به رزم و به بزم. (فردوسی)

عطر جنت در فضا پیچیده از هر سو مگر/ کاروان مشک در میدان مین افتاده است.


* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها