يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۶۰۷۵
زمان انتشار: ۱۳:۱۹     ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۰
فایل صوتی ظریف توسط کثیف‌ترین برنامه و شبکه‌ای که سراسرش ضداسلام و ضدایران است.
به گزارش پایگاه 598، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح چهارشنبه در جلسه هیات دولت، با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) گفت: امام حسن (ع) را باید امام صلح، صبر و وحدت امت اسلامی بدانیم. امام حسن مجتبی (ع) در شرایط سختی بار امامت و خلافت را توامان برعهده گرفت. وقتی بی‌وفایی عده‌ای از یارانی که به زبان خود را از دوستداران می‌دانند و در عمل خود را عقب می‌کشند و در مسیر ایستادگی نیستند، چه مشکلاتی را برای جامعه ایجاد می‌کند.

رییس‌جمهوری ادامه داد: امام خمینی (ره) درباره امام حسن مجتبی (ع) جمله‌ای دارد مبنی بر اینکه شرایط سخت بعد از مولا علی ابن ابی طالب (ع)، دوران امام حسن (ع) و حتی حادثه کربلا به دلیل مقدس‌مآبان احمق در نهروان بود، یعنی عده‌ای مقدس‌ماب که در ظاهر اهل نماز و دعا بودند اما با جهالت و نادانی برابر مولا ایستاده و در نهروان شمشیر کشیدند.
 
روحانی افزود: امام بزرگوار می‌گوید که اگر نهروان نبود این مشکلات زمان امام حسن (ع) و حادثه کربلا اتفاق نمی‌افتاد.  وظایف ما بسیار سنگین است. همه افرادی که خودشان را علاقه‌مند به کشور و انقلاب، اسلام و ایران می‌دانند، باید حواس‌شان را جمع کرده و در مقاطع حساس تاریخی باید به گونه‌ای عمل کنند که مصالح و منافع اسلام مدنظر باشد.

به گفته رییس‌جمهوری، آنچه برای امام حسن (ع) مهم بود مصلحت، وحدت و منافع دنیای اسلام بود و آنچه برای امام حسین (ع) مهم بود، این بود که امت اسلامی در مسیر اسلامی و حق حرکت کند و انحرافی ایجاد نکند. امام حسن (ع) مبارزه کرد که وحدت و اصل امت اسلامی باقی بماند و امام حسین (ع) جنگید که امت اسلام انحراف پیدا نکند یعنی یک هدف را در دو مسیر دنبال کردند.

روحانی افزود: وقتی شرایط جامعه سخت می‌شود و به صبر و تحمل یا مبارزه و شمشیر نیاز می‌شود، قرآن مجید می‌فرماید خداوند به برخی امت‌ها و ملت‌های مسلمان دو بار اجرا می‌دهد به دلیل صبر، ایستادگی و مقاومت‌شان.

وی با اشاره به تهمت‌هایی که به امام حسن (ع) بعد از پیمان صلح تصریح کرد: آن همه حرف ناروا به امام حسن (ع) زده شد و ایشان خم به آبرو نیاوردند. صلح سخت‌تر از جنگ است. ظاهرش این است که جنگ سخت‌ است ولی سختی جنگ کوتاه است اما صلح یک صبر مداوم تا پایان عمر می‌خواهد. زخم زبان‌ها است که از زخم شمشیر بدتر است، تحریف‌ها و تخریب‌ها است.

به گفته روحانی، این کار برای امام حسن (ع) هم شد و حتی بعد از جنگ، برخی از یاران امام حسن (ع) حرف‌ها و سخنانی زده شد و به ایشان گفتند، تو ما را ذلیل کردی و عزت ما از بین بردی و امام صبر و تحمل کرد.

رییس جمهوری گفت: گاهی حرف‌های خیلی تند و ناروا بیان می‌شود اما پاسخ حرف‌های ناروا گاهی جملات مودبان قشنگ است که زشتی‌ها را با این آب پاک و زلال بشوییم و در راه خدا انفاق کنیم.

وی افزود: امروز در جامعه ما هر روز دشمنان ما یک داستانی را می‌سرایند و می‌خواهند جامعه ما را مشغول کنند و وحدت جامعه ما را برهم بزنند یعنی همان هدافی که امام مجتبی (ع) برای آن ایستادگی کرد که امت واحده اسلامی در برادری و وحدت کنار در هم قرار بگیرد.

رییس جمهوری بیان کرد: شما در این حوادث چند روز اخیر می‌بینید که ماجرای پخش شدن یک نوار صوتی محرمانه توسط کثیف‌ترین برنامه و شبکه‌ای که سراسر آن ضداسلام و ضدایران است؛ شبکه‌ای که پول آن را عربستان سعودی تامین می‌کند و همه این را می‌دانند.

 راست و دروغ را برای ایجاد اختلاف در جامعه به هم می‌بافند 
روحانی اضافه کرد: انسان‌هایی که دروغ و راست را به هم می‌بافند برای اینکه در جامعه ایجاد اختلاف کنند و جامعه را از بین ببرند. گروهی را در برابر گروهی قرار بدهند. الان دوران عصبانیت رژیم صهیونیستی است، دوران عصبانیت ارتجاع منطقه و تندروهای آمریکاست. آنها می‌بینند مسیری را که پیش‌بینی کرده بودند به هم خورده است.

رییس دولت تدبیر و امید گفت: در داستان ترامپ، چرا ترامپ در دام افتاد؟ ترامپ تنها رییس جمهور آمریکایی بود که برای صهیونیست‌ها مزدوری کرد حالا روسای جمهور دیگر آمریکا هم با صهیونیست‌ها دوست بودند و حمایت می‌کردند اما هیچ کدام مزدور نبودند، و ترامپ مزدور آنها شد.

 وی ادامه داد: ترامپ در داستان برجام مزدور صهیونیستها شد، کسی که ترامپ را تحریک کرد که از برجام خارج شود رژیم صهیونیستی بود، در ماجرای قدس که پایتخت‌ها به قدس منتقل شود، این جنایت را صهیونیست‌ها انجام دادند و این مزدور آنها بود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها