أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۶۱۲۰
زمان انتشار: ۱۵:۳۸     ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰
پس‌لرزه‌های انتشار فایل صوتی ظریف؛
در پی انتشار فایل صوتی از سخنان محمدجواد ظریف در شبکه سعودی ایران اینترنشنال، «حسام الدین آشنا» رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری از سمت خود استعفاء داد و رئیس جمهور طی حکمی علی ربیعی را جایگزین وی کرد.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، در پی انتشار فایل صوتی از سخنان محمدجواد ظریف در شبکه سعودی ایران اینترنشنال، «حسام الدین آشنا» رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری از سمت خود استعفاء داد و رئیس جمهور طی حکمی علی ربیعی را جایگزین وی کرد.

در همین خصوص حسام الدین آشنا در گفت‌وگو با خبرنگاران علت استعفای خود را برداشته شدن فشارها از دولت عنوان کرد و افزود: چه قوه قضائیه از من درخواست پاسخگویی بکند، چه نکند، در محافل امنیتی آماده پاسخگویی بوده و در این زمینه بیش از این به خبرنگاران پاسخی نخواهم داد.

انتشار فایل صوتی سه ساعته ظریف باعث واکنش‌های بسیاری در داخل و خارج از کشور به دنبال داشت. در این گفت‌وگو وزیر امور خارجه دولت روحانی در اظهاراتی متناقض، برجام را تصمیم نظام دانسته و دقایقی بعد می‌گوید که برجام و دیپلماسی فدای میدان شده است.

منظور آقای ظریف از میدان، حضور موثر جمهوری اسلامی در جبهه‌های مقاومت و جنگ با داعش و سایر تکفیری است. آقای ظریف در این گفت‌وگو همچنین نظام را تلویحا به بی‌صداقتی در مواجه با دولت متهم می‌کند.

در این گفت‌وگو که ظاهرا مدت زمان آن هفت ساعت بوده و تنها سه ساعت و ده دقیقه آن به صورت صوتی پخش شده است، «سعید لیلاز» مجری این گفت‌وگو در پاسخ به ظریف، انتشار قسمتی از این گفت‌وگو را منوط به اجازه آقای آشنا و دیگران تلقی می‌کند.

این قسمت از گفت‌وگو که باعث شد انگشت اتهام پخش این فایل صوتی به سمت آقای آشنا و مرکز تحقیقات ریاست جمهوری گرفته شده و موجب انتقاداتی مقامات، شخصیت‌ها و کاربران فضای مجازی از دولت و آقای آشنا شود.

انتقاداتی که پس از استعفای رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری نیز ادامه‌دار است و تنها دقایقی پس از انتشار خبر استعفای آقای آشنا، باعث ایجاد موجی از انتقادات  کاربران شوند. این کاربران در فضای مجازی استعفا را کافی ندانسته و خواستار پاسخگویی آشنا به محاکم قضایی و مجازات وی شدند. در ادامه برخی از این واکنش ها می آید:




نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها