يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۶۲۶۳
زمان انتشار: ۱۴:۳۷     ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰
فرمانده مرزبانی کردستان از درگیری مرزبانان هنگ مرزی مریوان با اشرار مسلح و شهادت مأمور ناجا خبر داد.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، فرمانده مرزبانی استان کردستان از وقوع درگیری مرزبانان هنگ مرزی مریوان با اشرار مسلح در منطقه دره نخی مریوان خبر داد.

سردار "علیرضا مرزبانی" در تشریح این خبر اظهار داشت: در شب شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) مرزبانان هنگ مرزی مریوان در حین پایش و مراقبت از نوار مرز، در منطقه مرزی "دره نخی" مریوان با اشرار مسلح درگیر شدند که این سربازان ولایت مقتدرانه و با شجاعت با آنان مقابله کردند.

وی افزود: با مقاومت کم نظیر و ایثار نیروهای جان برکف مرزبانی ضمن دفع حمله تروریست ها از نفوذ آنان به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران جلوگیری به عمل آمد و متجاوزان که عرصه را برخود تنگ دیدند با استفاده از تاریکی شب و پوشش کوهستانی منطقه به سمت خاک کشور مقابل فرار کردند.

سردار مرزبانی تصریح کرد: در این درگیری ستوان‌سوم "حسین نامور" با رشادت و مقتدارنه در برابر اشرار مسلح و ضد انقلاب ایستادگی کرد و مجروح شد که با انتقال وی به بیمارستان ، تلاش کادر درمانی و پزشکی برای این مرزبان غیور موثر واقع نشد و به دلیل شدت جراحات وارده به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

فرمانده مرزبانی کردستان ضمن تبریک و تسلیت به خانواده این شهید والامقام و همرزمانش، خاطر نشان کرد: سلحشوران مرزبانی جانانه از مرز‌ها دفاع می کنند و قطعا راه این شهیدان بزرگوار و دیگر شهدا در دفاع از کشور و ارزش های نظام و انقلاب ادامه دارد.

گفتنی است، شهید مرزبان "حسین نامور" متاهل و اهل شهرستان قروه بوده و از وی دو فرزند خردسال بنام های امیرعلی و نازنین زهرا به یادگار مانده است.

با توجه به تبادل آتش پرحجم نیروهای خودی شواهد حاکی از وارد شدن تلفات سنگین و مهلکی به عناصر مسلح ضد انقلاب است که گزارش تکمیلی اعلام خواهد شد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها