يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۶۵۵۱
زمان انتشار: ۱۷:۳۰     ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۰
خطای محاسباتی در وارونه‌نمایی رویه رهبری:
در شرایطی که موضوع حضور آیت‌الله رییسی در انتخابات ریاست جمهوری همچنان قطعی نشده است؛ برخی چهره‌های شاخص اصولگرا درخصوص حضور آیت‌الله رییسی حرف‌هایی را بر زبان جاری کرده‌اند که بیشتر مورد استقبال رسانه‌ها و مطبوعات جریان مقابل اصولگرایی قرار گرفته است.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، برخی از شخصیت‌های اصولگرا در گفت‌وگوهایشان این‌گونه القا می‌کنند که آیت‌الله رییسی برای حضور در انتخابات می‌بایست اجازه رهبر انقلاب را کسب کرده و برخی دیگر نیز حضور ایشان در انتخابات را استعفاء از حکم رهبری عنوان می‌کنند.



اظهارات این چهره‌های اصولگرا، علاوه بر بازتاب در رسانه‌های اصلاح‌طلب، در شبکه‌های اجتماعی از سوی برخی اشخاص نیز ضریب پیدا می‌کند؛ به طوری در اپلیکیشن کلاب هاوس به موضوع ساعت‌ها بحث و گفت‌وگوی خبرنگاران و فعالان سیاسی کشور می‌شود.

این در حالی است که رویه رهبر انقلاب در مسائل این‌گونه است که اگر نکته و نظری داشته باشند، آن را به صورت عمومی اعلام می‌کنند و به تعبیری با کسی حرف درگوشی ندارند.

رویه‌ی‌ ثابت حضرت آیت‌الله خامنه‌ای نیز در این ملاقات‌ها آن است که پس از شنیدن سخنان نامزدها به بیان نکاتی درباره‌ی مسائل کلان کشور در افق آینده می‌پردازند و با تأکید بر اینکه نفیاً یا اثباتاً نظری درباره‌ی کاندیداتوری افراد ندارند؛ جمله‌ای را با مضمون زیر خطاب به همه‌ی این افراد می‌فرمایند: "نه می‌گویم بیایید، نه می‌گویم نیایید و تکلیفی نمی‌کنم."

رهبر انقلاب اسلامی بارها درباره سخنانی که به ایشان منتسب می‌شود فرموده‌اند که: "مبادا کسى تصور کند که رهبرى یک نظرى دارد که برخلاف آنچه که به عنوان نظر رسمى مطرح می‌شود، در خفا به بعضى از خواص و خلّصین، آن نظر را منتقل میکند که اجراء کنند؛ مطلقاً چنین چیزى نیست. اگر کسى چنین تصور کند، تصور خطائى است؛ اگر نسبت بدهد، گناه کبیره‌اى انجام داده. نظرات و مواضع رهبرى همینى است که صریحاً اعلام می‌شود؛ همینى است که من صریحاً اعلام می کنم."

ایشان در خلال سخنرانی‌هایشان در روزهایی که به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری نزدیک می‌شویم، درباره‌ی موضوعات مختلف انتخابات از جمله ویژگی‌های رئیس‌جمهور، التزام به قانون، وظایف شورای نگهبان، برنامه و نقشه دشمن و ... توصیه‌هایی بیان کرده و در آینده خواهند کرد؛ لذا به نقل قول‌هایی که به طور غیر مستند و خارج از مسیر رسمی مطرح می‌شود، نباید ملاک تصمیم قرار داد.

آن‌چه که درخصوص کاندیداتوری سیدحسن خمینی مطرح است؛ رهبر انقلاب کاندیداتوری ایشان در انتخابات را به فقط صلاح ندانستند و این به معنی امر و اجبار نیست.

از این گذشته آن‌چه که در کاندیداتوری آیت‌الله رییسی تا این لحظه مطرح است؛ دعوت اقشار مختلف مردم و شخصیت‌های سیاسی و رجال مذهبی برای حضور ایشان در صحنه است و هیچ‌ خبر و مستندی که تایید کند که آقای رییسی قصد حضور یا عدم حضور به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری را دارند نفیا و یا اثباتا وجود ندارد .

موضوع استعفای آیت‌الله رییسی از حکم رهبری نیز دروغ شاخداری است که به نظر می‌رسد بیشتر از سر حقد و کینه بیان می‌شود تا ناآگاهی! چرا که بر اساس مناسبات قانونی کشور برای حضور روسای قوه در انتخابات، نیازی به استعفا از جایگاه فعلی نیست.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها