أمیرالمؤمنین علی علیه السلام: اِعلَموا أنَّ الأمَلَ یُسهی العَقلَ و یُنسی الذِّکرَ ***بدانید که آرزو خرد را دچار غفلت می سازد و یاد خدا را به فراموشی می سپارد. ***

امیرالمؤمنین حضرت علی علیه السلام: منْ أَحَدَّ سِنَانَ الْغَضَبِ لِلَّهِ، قَوِيَ عَلَى قَتْلِ أَشِدَّاءِ الْبَاطِلِ. *** هر كه سر نيزه خشم خود را بخاطر خدا تيز كند، در نابود كردن سخت ترين باطلها توانا بود.

      
کد خبر: ۴۸۶۶۱۱
زمان انتشار: ۱۶:۳۹     ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰
در میزگرد مجازی با حضور فعالان سیاسی از سراسر کشور:
برخی از افراد که سالها مسئولیت به عهده دارند و در اجرای سیاست‌ها ناکام می‌مانند، میگویند ناکامی ما به خاطر محدود بودن اختیاراتمان بوده است؛ اگر اینطور است چرا برای بار دوم هم در انتخابات شرکت کردند و حتی مجددا هوس ریاست جمهوری به سر آنها زده؟
به گزارش پایگاه 598، مشروح سخنان دکتر جلیلی در میزگرد مجازی با حضور فعالان سیاسی از سراسر کشور:

برخی از افراد که سالها مسئولیت به عهده دارند و در اجرای سیاست‌ها ناکام می‌مانند، میگویند ناکامی ما به خاطر محدود بودن اختیاراتمان بوده است؛ اگر اینطور است چرا برای بار دوم هم در انتخابات شرکت کردند و حتی مجددا هوس ریاست جمهوری به سر آنها زده؟

رئیس جمهور اختیارات وسیعی دارد؛ اگر فرض کنیم از 100 اختیار، 99 اختیار در دست رئیس جمهور باشد، برخی باز میگویند که چون یک اختیار را نداشتیم، نتوانستیم کار کنیم؛ این بهانه و توجیه است.

فضای انتخابات، عرصه ارزیابی کارنامه‌ها و برنامه‌هاست؛ با ارزیابی کارنامه دولت‌های قبلی و کسب شناخت از نتیجه مدیریت آنها در حوزه‌های مختلف، می‌توان برنامه‌های کاندیداها را سنجید.

اگر مردم در ابهام به یک نفر رای بدهند و ندانند بر چه مبنا و برای چه هدفی او را انتخاب کرده‌اند، فرد منتخب با ارائه نمایش از مسئولیت فرار خواهد کرد.

اگر نگاه و رویکرد رئیس‌ جمهور مبتنی بر پرداختن به اولویت‌های اصلی کشور باشد، لازمه آن این است که تمام استان‌های کشور را با هم ببیند و صرفا به تهران اکتفا نکند.

اگر بگوییم معنای عدالت این است که برای مثال باید در همه استان‌ها همه استان‌ها پالایشگاه داشته باشیم، تعریف غلطی ارائه دادیم؛ بلکه باید متناسب با مزیت هر استان، برای آن برنامه‌ریزی کرد.

رئیس جمهور به طور همزمان مسئولیت 21 شورای مهم تصمیم‌گیر در موضوعات مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی، فرهنگی و ... به عهده دارد و زمانی می‌تواند به خوبی عمل کند که ظرفیت سازمانی همه دستگاه‌های اجرایی را در یک راستای هدفمند بسیج کند.

فردی که در جایگاه ریاست‌جمهوری قرار می‌گیرد باید درک و بینش درستی از مسائل و اشراف کافی به صحنه داشته باشد. این فراتر از این است که رئیس‌جمهور صرفا نسبت به یک حیطه خاصی اشراف داشته باشد؛ اگر اینطور باشد، رئیس‌جمهور در همان کار اول گیر می‌کند.

اعتقاد بنده این است که تا زمانیکه می‌شود تصمیمات یک استان در همان استان اتخاذ گردد، نباید این کار به پایتخت محول گردد. ایران همه‌ی ایران است و در یک یا دو استان مطرح خلاصه نمی‌شود.

گفتنی است دکتر جلیلی در بخش‌های دیگری از سخنان خود درباره مسائلی نظیر عدالت آموزشی، خصوصی‌سازی و تعاونی‌ها، شوراهای اسلامی شهر و روستا، عدالت منطقه‌ای در استان‌هایی نظیر سیستان و بلوچستان و نظام سلامت نیز اشاره کرده است که می‌توانید در مشروح خبر منتشر شده در سایت حیات طیبه، آن را مطالعه کنید.
اخبار ویژه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها