يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۷۲۰۳
زمان انتشار: ۱۴:۴۵     ۰۷ خرداد ۱۴۰۰
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری با اشاره به برخی نابسامانی‌ها در نظام بانکی گفت: امروز در حالی که ۹۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات معوقه بانکی در اختیار ۱۱ نفر است، نیمی از مردم هیچ تسهیلاتی تاکنون دریافت نکرده اند و لذا ساماندهی این وضعیت نیازمند برنامه ریزی دقیق با زمان بندی مشخص است.
به گزارش پایگاه 598، سعید جلیلی، عضو شورای عالی امنیت ملی و نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در گفت‌وگو با صداوسیما گفت: فرصت چهار ساله ریاست جمهوری فرصت محدودی است و رئیس جمهور باید با اولویت بندی نسبت حل مسائل در ظرف زمانی مشخصی اقدام کند.

وی با بیان اینکه کشور در چهار سال آینده باید با یک جهش به نقطه مطلوب در شأن ملت ایران برسد، گفت: تحقق این جهش به این معنا نیست که مردم باید برای مشکلات روزمره‌ای که با آن دست به گریبان هستند در انتظار کار‌های بزرگ و تحقق جهش بمانند بلکه باید از همان ابتدای کار تلاش برای کاستن فشار از دوش مردم آغاز شود.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری کارمهم رئیس جمهور را طراحی اقدامات نقطه زن برای حل مشکلات کشور اعلام کرد و گفت: رئیس جمهور باید با طراحی برنامه‌های نطقه زن کار‌های پیشران کشور را فعال کند و در این راستا اقداماتی برای حل مشکل اشتغال، گرانی، مسکن، جلوگیری از واردات مافیایی و قاچاق را در اولویت قرار دهد.

وی راه حل اصلی مشکلات اقتصادی را اهمیت توجه جدی به تولید دانست و گفت: مجموعه‌ای از اقدامات بهم پیوسته نیاز است تا به اهدافی همچون اشتغال و کاهش قیمت‌ها دست پیدا کنیم و هنر رئیس جمهور این است که با ارائه برنامه‌ای جامع طی چهار سال کشور را به سرمنزل مقصود برساند و در این راستا برنامه ریزی برای حل مشکلاتی که امروز مردم را رنج می‌دهد، اولویت اصلی کار رئیس جمهور است و مردم نمی‌توانند منتظر تحقق برنامه‌های بلندمدت ما در چهار سال بمانند. 

جلیلی افزود: داشتن برنامه‌ای دقیق برای حل مشکلات فقط به این معنا نیست که بگوییم چه کار‌هایی انجام خواهیم داد بلکه باید نتیجه کار در زمان مشخص نیز اعلام شود و نتایج ملموس در مقاطع مشخص شش ماهه یا یکساله اعلام شود نه اینکه بعد از چهار سال گفته شود، نشد که به نقطه مطلوب برسیم و ما این برنامه را به تفصیل در ایام تبلیغات برای مردم تشریح خواهیم کرد.

وی گفت: اگر از لزوم تحقق جهش در کشور در برنامه ریزی گفته می‌شود به آن معنا نیست که مردم برای حل مشکلات روزمره‌ای همچون تامین سبد غذایی یا مسکن و اشتغال باید منتظر تحقق جهش بمانند، چراکه نمی‌توان در مورد چنین مسائلی بی تفاوت بود و در برنامه‌ای که ارائه خواهم کرد به طور دقیق به این دغدغه‌ها پاسخ خواهم داد.

جلیلی با اشاره به برخی نابسامانی‌ها در نظام بانکی خاطرنشان کرد: امروز در حالی که ۹۰ هزار میلیارد تومان از تسهیلات معوقه بانکی در اختیار ۱۱ نفر است، نیمی از مردم هیچ تسهیلاتی تاکنون دریافت نکرده اند و لذا ساماندهی این وضعیت نیازمند برنامه ریزی دقیق با زمان بندی مشخص است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها