يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۷۳۳۸
زمان انتشار: ۰۹:۳۶     ۱۰ خرداد ۱۴۰۰
در حاشیه طرح مجلس با موضوع «ممنوعیت خروج مسئولان پس از اتمام مسئولیت از کشور»:
با ارائه این طرح وحشت به اردوگاه اصلاح طلبان افتاد و بلافاصله توپخانه آنان حمله هماهنگی به این طرح نمودند و لشکر قلم بدستان و روزنامه‌های زنجیری با تیترهای مانند: "آغاز تسویه‌حساب‌های سیاسی؟" وغیره به این طرح مجلس شورای اسلامی تاختند.
به گزارش سرویس سیاسی پایگاه 598، پیش از انقلاب، بسیاری از درباریان ستم شاهی با شعله ور شدن انقلاب شکوهمند اسلامی، اموال بسیارهنگفتی ازخزانه کشور ویا اموال نامشروع جمع اوری شده را از کشور خارج کردند.

پس از انقلاب اسلامی نیز برخی مفسدان بدلایل امنیتی و یا اقتصادی از کشور گریخته وبه کشورهای بیگانه؛ ازجمله کانادا پناهنده شده‌اند و خون ملت را بجوش آوردند و مسدود سازی این مسیر یکی از خواسته‌های بحق مردم بوده است.

خبر از فرایند طرح قانونی مجلس

مجلس شورای اسلامی، اخیراً طرحی را تحت عنوان «ممنوعیت خروج مسئولان پس از اتمام مسئولیت از کشور» ارائه نموده است که بر اساس این طرح، ممنوع الخروجی مدیران و مقامات کشور پس از اتمام دوران مسئولیتشان یک گام مهم در تحکیم مناصب حکومتی ازخطر نفوذ و نیز ارتشاء خواهد بود، چراکه طبق این طرح، سران و مقامات نظام نمی‌توانند بلافاصله پس از اتمام دوران مسئولیتشان تا سه سال از کشور خارج شوند، بلکه باید طی مراحل قانونی صورت گیرد. این طرح شامل مدیرانی می‌شود که در آئین نامه ذیل اصل 142 قانون اساسی یا همان آیین نامه ثبت اموال مسئولین اسامی آنها ذکر شده است.

طبق این طرح افراد مشمول طرح باید ضمن شفاف سازی و ثبت اموال خود در سامانه ثنا قوه قضاییه، بایستی از هر گونه فروش و خروج اموال خود از کشور خودداری کنند و اولویت اجرای این طرح نیز با افرادی است که دارای 2 تابعیت (تابعیت کشور بیگانه را دارند) می‌باشند یا افرادی که خویشاوندان نزدیک آنها در خارج از کشور به سر می‌برند و زمینه خروج انها فراهم می‌باشد. خروج شخص مسئول منوط به اجازه نهادهای نظارتی و امنیتی می‌باشد.

عکس العمل نسبت به اقدام مجلس

با ارائه این طرح وحشت به اردوگاه اصلاح طلبان افتاد و بلافاصله توپخانه آنان حمله هماهنگی به این طرح نمودند و لشکر قلم بدستان و روزنامه‌های زنجیری با تیترهای مانند: "آغاز تسویه‌حساب‌های سیاسی؟" وغیره به این طرح مجلس شورای اسلامی تاختند.

یکی از این دیروز نامه‌ها چنین نوشت:" نمایندگان مجلس یازدهم در طرحی با عنوان به دنبال محاکمه مسئولان بعد از پایان دوران مسئولیتشان هستند. ... بهارستانی‌ها مدت‌هاست شمشیر را برای دولت دوازدهم از رو بسته‌اند و منتظر پایان دولت هستند تا به تسویه‌حساب سیاسی بپردازند!"

شرح و توضیح

هدف این طرح این است که مدیران و مسئولانی که اتهامی متوجهشان باشد تا هنگام رسیدگی نتوانند از کشور خارج شوند. و این طرح صرفاً متوجه مسئولان و مدیرانی است که اتهام متوجه آنها باشد و در خصوص مدیران و مسئولانی که شرایط مورد نظر این طرح را نداشته باشند چنین بحثی مطرح نیست.

-جهت صیانت از سازمان و کارکنان، در نیروهای مسلح نیز چنین شرایطی وجود دارد.

-این طرح می‌تواند در جهت شفافیت بیشتر مالی کمک کند تا مشکلات ناشی از عدم حضورشان در کشور کاهش یابد.

-بر اساس رویه قضایی رسیدگی همراه با سند و مدارک مستدل و محکمه‌پسند می‌باشد تا دستگاه قضا ورود کند، لذا هیاهوی فوق فاقد جنبه حقوقی است و فقط برای مظلوم نمایی و تاثیر گذاری برا انتخابات ارزیابی می‌شود.

-این طرح یک اقدام شایسته در صیانت از جایگاه مقامات کشوری تلقی می‌شود وثمرات بازدارنده‌ای را در برابر ضربه حیثیتی مناصب کشوری بوجود خواهد آورد.

سخن آخر اینکه

با جیغ و داد هیاهوسالاران، مصداق این ضرب المثل ها شده‌اند:

-«چوب را که برداری، گربه دزده فرار میکنه!» و برخی نگران آینده سیاهشان شده‌اند.

-«دست که به چوب بردی گربه دزده حساب کار خودشو میکنه!» وترس بجانشان افتاده است.

-«ضمیر مرجع خود را پیدا کرد!» چنانچه سریال مستند گاندو، ضمیر مرجع خود را پیدا کرد! و دولت دوازدهم مانع ادامه انتشار آن شد. درموضوع "ساکتین فتنه 88" نیز ضمیرهای خود را یافت با عصبانیت جواب‌هایی را دادند.

-چرا که: «دزد بازار آشفته می‌خواهد!» زیرا دزدها در بازارهای شلوغ و پرهیاهو راحت‌تر عمل می‌کنند و آشفتگی بهترین فضا برای حضور و فعالیت دزدها وسپس فرار از کشور است.

-والا» آن‌را که حساب پاک است، از محاسبه چه باک است؟«

-کاش اینان لااقل مصداق این ضرب المثل بودند: «دزد باش و مرد باش!» که اگر کار اشتباهی انجام می‌دهند؛ اما اصول انسانیت و جوانمردی را زیر پا نمی‌گذراند.

* دکتر سید جواد هاشمی فشارکی

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۲
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها