يَا أَيُّهَا النَّاسُ إِنَّا خَلَقْنَاكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَأُنْثَى وَجَعَلْنَاكُمْ شُعُوبًا وَقَبَائِلَ لِتَعَارَفُوا إِنَّ أَكْرَمَكُمْ عِنْدَ اللَّهِ أَتْقَاكُمْ إِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ خَبِيرٌ(حجرات 13) * * * ای مردم! ما شما را از یک مرد و زن آفریدیم و شما را تیره‌ها و قبیله‌ها قرار دادیم تا یکدیگر را بشناسید؛ (اینها ملاک امتیاز نیست،) گرامی‌ترین شما نزد خداوند با تقواترین شماست؛ خداوند دانا و آگاه است! * * * ای مردمان شما را از مردی و زنی/ما آفریده‌ایم به علم و به اقتدار/ دادیمتان قرار به اقوام گونه‌گون/انس و شناخت تا که به ‌هم‌ آورید بار/ بی‌شک بود زجمع شما آن‌عزیزتر/نزد خدا که بیش به تقواست ماندگار/ زان‌رو که هست عالم و آگاه کردگار/بر مردمان مومن و مشرکت بروزگار

 

      
کد خبر: ۴۸۷۳۹۰
زمان انتشار: ۱۹:۳۰     ۱۱ خرداد ۱۴۰۰
احزاب تندرو اصلاح‌طلب بنا دارند با سرمایه گذاری بر روی ضد انقلاب و همچنین طرفداران یکی از کاندیداهای رد صلاحیت شده، تعداد آرای باطله را افزایش دهند و اسم آن را هم اعتراض مدنی سفید گذاشتند.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از فارس، با اینکه یک هفته از اعلام نامزدهای تایید صلاحیت شده توسط شورای نگهبان سپری شده است اما واکنش ها در خصوص ترکیب نامزدهای باقیمانده در صحنه رقابت ها به موضوع اصلی جریان دوم خرداد در گفتگوهای مجازی و نشست های تشکیلاتی تبدیل شده است.

آذر منصوری عضو ارشد حزب منحله مشارکت و سخنگوی نهاد اجماع سازی از اصلاح‌طلبان (ناسا) پس از مشخص شدن مسافران نهایی پاستور اعلام کرد که جبهه اصلاحات ایران نامزدی در انتخابات ندارد و از کسی حمایت نمی کند.

با این که اکنون مشخص شده عدم حمایت اصلاح طلبان از یک نامزد مشخص در انتخابات نظر و عقیده همه احزاب عضو جبهه اصلاحات ایران نیست، اما باز هم جریان تندرو اصلاح طلب که نقش فعالی در فتنه سال ۸۸ داشت تلاش دارد تا جبهه اصلاحات ایران را در این تصمیم واحد و یکدست نشان دهد.

برخی از اصلاح طلبان پس از باقی ماندن دو نامزد خود در انتخابات یعنی محسن مهرعلیزاده معاون رئیس دولت اصلاحات و عبدالناصر همتی عضو سابق شورای مرکزی حزب کارگزاران سازندگی که اکنون خود را تکنوکرات نیز می‌نامد، به سمت آنان متمایل شدند.

طی حکمی که عبدالناصر همتی برای برخی از اعضای ستاد خود صادر کرده اسامی برخی از جوانان اصلاح طلب وابسته به احزاب مهم همچون سعید اله‌بداشتی عضو مجمع نیروهای خط امام و سعید نورمحمدی عضو شاخص حزب ندای ایرانیان به چشم می خورد و خبرها حکایت از همکاری برخی از احزاب اصلاح طلب با عبدالناصر همتی دارد.

محسن مهرعلیزاده نیز اخیراً زمانی قمی عضو ارشد بنیاد باران که ریاست آن را محمد خاتمی برعهده دارد را به عنوان رئیس ستاد انتخاباتی خود منصوب کرده است و محمد جواد حق شناس از اعضای باسابقه حزب اعتماد ملی ریاست شورای سیاستگذاری ستاد وی را بر عهده گرفته است.

اینک جریان مشارکت بنا دارد تا همچون انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اصلاح طلبان را از حضور و مشارکت در انتخابات باز دارد اصلاح‌طلبانی که خارج از مدار آنان حرکت کنند را نیز مورد عتاب قرار دهد و تاکید کند که حق استفاده از عنوان اصلاح طلبی را ندارند.

 همانگونه که در انتخابات ۲ اسفند ماه ۹۸ محمدرضا عارف موافق جریان سازی مشارکتی‌ها در شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان نبود و در نهایت منجر به انحلال این شورا شد اخبار واصله حکایت از این دارد که بهزاد نبوی رییس جبهه اصلاحات ایران هم از جریانات تندروی اصلاح‌طلب خواسته که هنوز از واژه تحریم انتخابات و یا هر عنوان دیگر استفاده نکرده و همه چیز را موکول به نظرسنجی ها در انتخابات کنند.

طبق اطلاع خبرنگار فارس، برخی از احزاب تندرو جریان اصلاح طلب همچون حزب اتحاد ملت و سازمان عدالت و آزادی با محوریت برخی از فعالان فتنه ۸۸ به دنبال راه اندازی فتنه جدیدی با عنوان فتنه سفید هستند.

آنها بنا دارند با سرمایه گذاری بر روی ضد انقلاب  و همچنین طرفداران یکی از کاندیداهای رد صلاحیت شده، تعداد آرای باطله را افزایش دهند و اسم آن را هم اعتراض مدنی سفید گذاشتند.

بسیاری از کارشناسان و اساتید دانشگاه معتقدن، در صورت پایین بودن درصد مشارکت در انتخابات علت عمده و اصلی آن عملکرد دولت روحانی با ایفای نقش پررنگ عناصر اصلاح‌طلب در ۸ سال گذشته و گره زدن کلیه امور کشور به مسئله سیاست خارجی است.

انتقادها به روحانی در انتهای دولت وی به دلایل افزایش تورم، کاهش اشتغال و افزایش بیکاری افزایش چشمگیری یافته است. اصلاح طلبان نیز در روزهای اخیر در تلاشند تا حسن روحانی را از خود جدا کرده و علیرغم حمایت‌های مستمر به دنبال این هستند که کارنامه وی را از اصلاح طلبی جدا کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها